Waar op te letten aanschaf 2.5t of 2.9 uit 2005

Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27071
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Iedere automaat heeft onderhoud nodig.
Ook de Geartronic bakken.
Een goed onderhouden Powershift bak kan je ook gewoon veel plezier van hebben.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
volvo440special
4th Gear member
Berichten: 641
Lid geworden op: 12.08.2009 - 19:34

Uiteraard. Met dien verstande dat een Geartronic 't leven niet zo gauw laat. Rijden er zat rond die pas met een 2-2,5 ton een flush krijgen.

Een Powershift is dan al 2x vervangen.
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

fredhead schreef: 31.08.2022 - 07:05 Een goed onderhouden Powershift bak kan je ook gewoon veel plezier van hebben.
Maar dát is bij Newbee88 nu juist de vraag, als je niet weet hoe hij onderhouden is, toch? ;)
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27071
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

En daar kom je tijdens een proefrit wel achter als je wat vragen stelt :)
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27071
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

volvo440special schreef: 31.08.2022 - 09:16 Een Powershift is dan al 2x vervangen.
Of niet, ik weet er ook genoeg die ook probleemloos 3ton en meer mee gaan
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Newbee88
2nd Gear member
Berichten: 52
Lid geworden op: 26.08.2022 - 21:14

Vandaag een proefrit gemaakt ziet er goed uit ,schakelt goed ook tijdens het rijden vol het gas intrappen schakelt hij netjes terug en door. Ook van D naar R vlot. Dus we hebben hem gekocht zaterdag ophalen krijg nog een grote beurt e.d. Maar er zit maar 1 sleutel (transponder)bij is daar een 2de sleutel bij te krijgen van bv een andere v70 en die laten inlezen of moet het echt een nieuwe zij á€140 .
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19427
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Allereerst gefeliciteerd met de aanschaf. Veel Veilige Kilometers gewenst.

Niets moet natuurlijk maar het is verstandiger om een volledig nieuwe sleutel in te laten programmeren. Een goede bruikbare 2e hands sleutel vind je daarnaast niet zo gauw en zal dan ook niet veel goedkoper zijn.

Ohw ja, voor het overzicht. Maak je zelf even een nieuw topic aan in het juiste Board van de V70/XC70 vanaf 2008?
Het is per slot geen XC90 geworden. 😉
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
volvo xc90 010
2nd Gear member
Berichten: 133
Lid geworden op: 24.07.2020 - 11:04
Locatie: vlaardingen

ik rij in de XC-90 2500 / 250 pk gechipt met handbak 6 versnellingen , bouwjaar 2005 , 2 ton gelopen , 2,5 jaar in bezit heden het verbruik valt met wat tegen bij 75% stad en 25% buitenweg , 1 op 9 , maar goede vriend van met heeft de XC-90 T-8 en die rijdt er 1 op 4.5 mee , dus hij is weer jalours op mij , terwijl ik het al duur vind ! Ik heb wel alle olieen ververst ook remolie , cardan, tussenbak , gewoon ALLE olie , en heb er in 2,5 jaar NUL gekke kosten aan gehad.
bij aankoop bleek de bus bij de haakse bak doorgesleten op de spiebanen , een vaak voorkomend euvel , de achterwielaandrijving valt dan weg , dit is gelukkig binnen de garantie termijn opgelost want je merkt er niets van als je rustig rijdt.

Ik rij hem zakelijk als youngtimer , maar als ik naar de prijzen kijk nu , heb ik nog geen 1000 euro afschrijving per jaar , goedkoper kan echt niet !
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4537
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

volvo xc90 010 schreef: 22.09.2022 - 10:23 ..... maar goede vriend van met heeft de XC-90 T-8 en die rijdt er 1 op 4.5 mee ,...
Is dat een T8 of een V8?
Met een T8 is dat heel knap (understatement voor onmogelijk, tenzij zijn gemiddelde snelheid boven de 160 km/uur ligt).
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
t5power
5th Gear member
Berichten: 2109
Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02

Gouwe schreef: 22.09.2022 - 13:22
volvo xc90 010 schreef: 22.09.2022 - 10:23 ..... maar goede vriend van met heeft de XC-90 T-8 en die rijdt er 1 op 4.5 mee ,...
Is dat een T8 of een V8?
Met een T8 is dat heel knap (understatement voor onmogelijk, tenzij zijn gemiddelde snelheid boven de 160 km/uur ligt).
Zelfs met een V8 is dat best knap!
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
volvo xc90 010
2nd Gear member
Berichten: 133
Lid geworden op: 24.07.2020 - 11:04
Locatie: vlaardingen

Het is ook een Youngtimer uit 2005 met 8 cylinders en automaat en rijdt veel in de stad net als ik , 1 op 4,5 zou ik een reden vinden om weg te doen , energie gaat sowieso duurder worden , dus ook ik met 1 op 9 zal een keer aan de beurt komen.
vriend van me heeft een BMW 5 serie met 2 ltr. turbo common rail diesel die met gemak de 1 op 17 ermee haalt , volgens de folder zou 1 op 24 zelfs haalbaar moeten zijn, kijk dat zijn de betere verbruikscijfers .
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4537
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Een V8 dus. Die vriend van jou kan als hij alleen rondjes rond de kerk rijdt beter een T8 of andere plug in hybride kopen. Die motor wordt denk ik nooit warm nu met dito verbruik tot gevolg.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gesloten

Terug naar “XC90 Classic t/m MY 2014”