Zuigerveerreiniger

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
Gebruikersavatar
xgeering
2nd Gear member
Berichten: 181
Lid geworden op: 22.04.2016 - 13:13
Locatie: Maarssen

Recent zag ik op een website zgn. Toralin anti carbon zuigerveerreiniger; een middel dat de zuigerveren direct in de cilinders reinigt waardoor deze weer goed functioneren, olieverbruik afneemt en compressie toeneemt.

Klinkt allemaal geweldig en veelbelovend maar dat doen TellSell reclames ook ;) Ik ben dan ook benieuwd hoe goed het werkelijk is; heeft iemand ervaring hiermee (of iets soortgelijks van een ander merk), is die ervaring positief/negatief of geen verschil.

Voor de prijs van nog geen 3 euro per tube (1 tube per cilinder) hoef je het niet te laten maar wellicht kun je er daarvoor juist ook weinig van verwachten. En enerzijds geloof ik niet in sprookjes, anderzijds ben ik wel altijd geïnteresseerd in een bovengemiddelde staat van onderhoud van mijn auto.

Dus, iemand ervaring hiermee? I'm just curious.....
(sorry, ik bedoel natuurlijk "ik ben gewoon nieuwsgierig")
Als je niet tevreden kunt zijn met wat je hebt, wat doet je dan geloven dat je wel gelukkig zult zijn met meer?

I have a roof over my head, running water from the tap and I can have a hot meal every day.....therefor I consider myself a very lucky man !
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20620
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Ja ja ...

Als er koolaanslag verdwijnt tussen de zuigerveren en cilinderwand krijg je juist minder compressie en zal het olieverbruik toenemen en je carterventilatie verstoppen. Ik denk:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 27469
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Inderdaad wondermiddelen bestaan niet.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
Gebruikersavatar
xgeering
2nd Gear member
Berichten: 181
Lid geworden op: 22.04.2016 - 13:13
Locatie: Maarssen

Msuidgeest schreef: 04.09.2022 - 14:30 Ja ja ...

Als er koolaanslag verdwijnt tussen de zuigerveren en cilinderwand krijg je juist minder compressie en zal het olieverbruik toenemen en je carterventilatie verstoppen
Dat laatste zou zonde zijn, carterventilatie is juist begin dit vervangen gelijk met de distributieriem, waterpomp en de rest in die hoek.

Maar niet doen dus :)
Als je niet tevreden kunt zijn met wat je hebt, wat doet je dan geloven dat je wel gelukkig zult zijn met meer?

I have a roof over my head, running water from the tap and I can have a hot meal every day.....therefor I consider myself a very lucky man !
Gebruikersavatar
xgeering
2nd Gear member
Berichten: 181
Lid geworden op: 22.04.2016 - 13:13
Locatie: Maarssen

lint schreef: 04.09.2022 - 14:46 Inderdaad wondermiddelen bestaan niet.
Eentje uit de categorie 'als iets te mooi lijkt om waar te zijn, dan is dat waarschijnlijk ook zo' :)
Als je niet tevreden kunt zijn met wat je hebt, wat doet je dan geloven dat je wel gelukkig zult zijn met meer?

I have a roof over my head, running water from the tap and I can have a hot meal every day.....therefor I consider myself a very lucky man !
Gebruikersavatar
cees klumper
4th Gear member
Berichten: 515
Lid geworden op: 17.10.2006 - 23:29
Locatie: Southern California

Toch werkt af en toe een flaconnetje injectorreiniger in de benzine wel, heb ik aan mijn Volvos gemerkt. Wil niet zeggen dat dit spul werkt, maar het zou kunnen.
In Frankrijk:
2001 C70 T5 260.000 km 1 op 11
2003 S80 T6 228.000 km 1 op 12,5
Gebruikersavatar
Ferrari
5th Gear member
Berichten: 1145
Lid geworden op: 12.10.2019 - 10:49
Locatie: Antwerpen

Als je geen problemen hebt met compressie of olieverbruik dan zal het waarschijnlijk weinig toevoegen of je moet het preventief gaan gebruiken. Als je wel problemen hebt zou je het kunnen gebruiken om te zien of het helpt, de kosten vallen inderdaad erg mee.
Henry

Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XCClassic”