Onregelmatigheden V70 2.0d

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Plaats reactie
RonnieG
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 09.09.2022 - 15:31

Hallo forum-leden,

Ik ben hier nieuw, maar val meteen met de deur in huis! Ik heb een V70 2.0d met 270.000 km op de teller. Ik ben de tweede eigenaar en de auto is compleet dealer onderhouden. Tot zover het goede nieuws hahaha....

Na een rondje door Frankrijk met de caravan kreeg ik last van wat klachten aan de auto. Het gaat om:
- soms toeren maakte terwijl de koppeling was ingetrapt (met name op stijlen stukken)
- er bij het manoeuvreren soms een dikke zwarte pluim uit de uitlaat kwam (met name in achteruit)
- de auto meer dan normaal trilt in stilstand / stationair en bij lage snelheden
- de motor onrustig loopt in lage toeren, dus ook trilling in lage toeren bij hogere snelheden en versnellingen
- op lage snelheid ik de koppeling moet intrappen, terwijl hij voorheen dan stabiel doorliep en doorreed
- er is een kloppend geluid te horen rond de motorkap als de koppeling is ingetrapt
- de motor bij het starten in stationair veel toeren maakt.

Nu heb ik natuurlijk al een beetje onderzoek gedaan, en denk het vliegwiel en de koppeling. Of zou het ook iets anders kunnen zijn voordat ik deze dure reparatie laat uitvoeren.

Groet! Ronald
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”