H.M.S. Black Pearl

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
Alfadragon
1st Gear member
Berichten: 16
Lid geworden op: 30.08.2022 - 10:25

Nu dan. De V70 heeft het een jaar volgehouden en nu mijn vrouw een auto van het werk heeft is de 'boodschappenwoonwerkverkeer' punto verkocht.

In deze tijd natuurlijk niet de voordeligste keuze maar met twee honden (1 langdurige logee) was het besluit om de V70 te houden het beste qua ruimte.

Het rijdt ook nog eens goed en nu ze weer apk gekeurd is, met alleen een opmerking over de bandenspanning en wat lange baan dingen, kunnen we wat dat betreft weer een jaar verder. Ook complimenten van de garagist, een maat van ons, over de stuurstrakheid en het gebrek van piepjes en kraakjes in verhouding met de leeftijd en kilometerstand. Het is een goede koop!

Het is eigenlijk een saaaaaie auto.

Nou heb ik wel plannen om wat opsmuk te doen. Gewoon voor de fun.

Ben bezig met wat velgen die nog een kleurtje moeten krijgen en wat aangepast moeten worden.

En wie weet gaan we wel met deze auto voor winterbanden.😱

Tijd voor een fotootje

Afbeelding
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

Alfadragon schreef: 11.09.2022 - 09:02 Het is eigenlijk een saaaaaie auto.
Dat ben ik met je eens. En daarom had ik het H.M.S. maar weggelaten. Bij HMS, denk ik namelijk aan de indrukwekkende schepen van de Engelse marine. ;)
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Mastiff
2nd Gear member
Berichten: 99
Lid geworden op: 07.04.2022 - 15:38

Mooie Classic.
En dat ze na ruim 20 jaar nog steeds zo goed rijden, is de grote kracht van dit model.
Alfadragon
1st Gear member
Berichten: 16
Lid geworden op: 30.08.2022 - 10:25

Hans Eilander schreef: 12.09.2022 - 09:28
Alfadragon schreef: 11.09.2022 - 09:02 Het is eigenlijk een saaaaaie auto.
Dat ben ik met je eens. En daarom had ik het H.M.S. maar weggelaten. Bij HMS, denk ik namelijk aan de indrukwekkende schepen van de Engelse marine. ;)
In vergelijking met wat we hiervoor (punto, Twingo,colt) allemaal reden is dit wel een groot imposant slagschip. Maar alles went.😁
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

Alfadragon schreef: 12.09.2022 - 11:23 In vergelijking met wat we hiervoor (Punto, Twingo, Colt) allemaal reden, is dit wel een groot imposant slagschip.
Tja, als het zó bekijkt snap ik je gedachten wel. Ik wens je in ieder geval nog veel plezier met je Volvo.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 27010
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Mag er dan misschien saai uitzien maar de V70Classic is een hele goede, comfortabele, ruime en betrouwbare auto.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
Alfadragon
1st Gear member
Berichten: 16
Lid geworden op: 30.08.2022 - 10:25

Vandaag even de tijd genomen om het slot na te kijken.

Na meerdere filmpjes bekeken te hebben vol goede noed aan de slag gegaan.

Het "probleem" was dat de cilinder het niet deed. De afstandsbediening werkte perfect maar met de sleutel gebeurde er niets. Ook niet bij de bestuurdersdeur zelf.

Ik had twee vermoedens.

1: het palletje zat niet in het slot.
2: het palletje is afgebroken.

Gelukkig het was vermoeden 1. Waarschijnlijk is er bij eerdere reparaties aan de deur of aan het slot gedacht , laat maar, wat ik ergens kan begrijpen aangezien het een best gepriegel is om dat palletje in het slot zelf te krijgen.

Maar het is gelukt!

Nu kan de auto op slot zonder dat het alarm ingeschakeld word. Denk ik.

Verder ook even de speaker getest in de deur en die is stuk. Die ook maar eens mettertijd vervangen. Dan kan ik ook gelijk de kaartenbak aan het deurpaneel lijmen en wat nieuwe paneelclips monteren.

Suggesties voor vervangende plug and play speakers zijn welkom.
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XCClassic”