Goedemiddag,
Vanochtend ineens last van een gepiep onder motorkap. Ik had al paar weken last van trillingen bij 80 en 120 km per uur, maar kon dit niet plaatsen want balanceren lag het niet aan. Vermoedelijk lag het trillen hieraan, want na onderstaande tijdelijke oplossing is het minder geworden.
Na het irritante gepiep de motorkap geopend en leek mij dat er is met de Carterventilatie aan de hand was. Ik trek dus de oliepeilstok een stuk omhoog en er kwam lucht uit en het pepiep is dan ook weg. Ik vermoed dus een verstopte Carterventilatie. Iemand bekend hiermee en ook een idee hoe dit op te lossen? Is vervanging de enige optie en zojah waar kan je zo een setje vinden om te vervangen? Ik krijg dit namelijk niet gevonden bij AUTODOC. Alvast bedankt.
Carterventilatie verstopt
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27596
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Vervangen is dan inderdaad de enige optie.
Rendcarparts heeft sowieso de set voor de oudere modellen, maar weet haast zeker dat zijner ook een voor jouw auto hebben.
Rendcarparts heeft sowieso de set voor de oudere modellen, maar weet haast zeker dat zijner ook een voor jouw auto hebben.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 151
- Lid geworden op: 08.04.2013 - 21:41
Hmm oké. Thanks zal er een kijkje nemen.
Moet er dan veel “open” om dit te vervangen en moet er dan ook nieuwe olie in?
-
- 4th Gear member
- Berichten: 657
- Lid geworden op: 12.08.2009 - 19:34
Met een beetje mazzel ben je klaar met een nieuw membraam: https://www.rendcarparts.nl/volvo/onder ... D30788494A
Anders een oliefilterhuis: https://www.rendcarparts.nl/volvo/onder ... RD31338685
Anders een oliefilterhuis: https://www.rendcarparts.nl/volvo/onder ... RD31338685
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 151
- Lid geworden op: 08.04.2013 - 21:41
Hmm hoop natuurlijk op het membraam. De andere is nogal prijzig . Ik zal eens zo een set bestellen en laten vervangen en daarna zien we of het heeft geholpen. Thanks.volvo440special schreef: ↑12.09.2022 - 14:27 Met een beetje mazzel ben je klaar met een nieuw membraam: https://www.rendcarparts.nl/volvo/onder ... D30788494A
Anders een oliefilterhuis: https://www.rendcarparts.nl/volvo/onder ... RD31338685
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27596
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Beide kunnen vervangen worden zonder de volledige olie af te moeten tappen.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 151
- Lid geworden op: 08.04.2013 - 21:41
Wat wel opvalt is, nu ik de oliepeilstok wat omhoog heb gedaan zodat de lucht eruit kan lopen, het motormanagementlampje ook niet gaat branden terwijl dit voorheen (was een keer vergeten de oliepeilstok goed erin te steken) wel zo was. Iemand een plausibele verklaring hiervoor?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 151
- Lid geworden op: 08.04.2013 - 21:41
Als het oliehuisfilter lekt dan moet je ook olielekkage kunnen zien lijkt mij? Of het kan kapot zijn zonder olielekkage? Ik weet even niet wat te doen, compleet huis of alleen membraam. Klopt het dat het membraam te vervangen is zonder alles los te halen? Gaat om de 2.4i uitvoering. Als het te vervangen is zonder alles los te halen dan wil ik de gok wel wagen om alleen het membraam te vervangen.volvo440special schreef: ↑12.09.2022 - 14:27 Met een beetje mazzel ben je klaar met een nieuw membraam: https://www.rendcarparts.nl/volvo/onder ... D30788494A
Anders een oliefilterhuis: https://www.rendcarparts.nl/volvo/onder ... RD31338685
- gose91
- 3rd Gear member
- Berichten: 449
- Lid geworden op: 18.01.2016 - 14:18
Het luchtfilter huis kan ernstig in de weg, maar dat is alles. Klus van een kwartier pielen en schelden, maar er hoeft geen olie uit of iets dergelijks. Kan uiteraard een vette bende zijn, alles wat je van het huis los haalt
Astra F 1995 X1.6SZ | S40 2005 2.4i Momentum
V50 2008 2.4i Edition II Season Line
V50 2008 2.4i Edition II Season Line
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 151
- Lid geworden op: 08.04.2013 - 21:41
Hmm oké dan ga ik toch eerst alleen het membraam vervangen. Thanks!
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27596
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
En dat luchtfilterhuis is te verwijderen
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 151
- Lid geworden op: 08.04.2013 - 21:41
Nou ik heb vandaag het membraan binnen en wilde dit gaan vervangen, maar alvorens ik de deksel eraf haalde brak de slang die ernaast ligt en uit het oliefilterhuis komt af, die was helemaal poreus. Ik heb er nu meteen eentje besteld, maar weet niet of het de goede is?c70liefhebber schreef: ↑12.09.2022 - 19:44Als het oliehuisfilter lekt dan moet je ook olielekkage kunnen zien lijkt mij? Of het kan kapot zijn zonder olielekkage? Ik weet even niet wat te doen, compleet huis of alleen membraam. Klopt het dat het membraam te vervangen is zonder alles los te halen? Gaat om de 2.4i uitvoering. Als het te vervangen is zonder alles los te halen dan wil ik de gok wel wagen om alleen het membraam te vervangen.volvo440special schreef: ↑12.09.2022 - 14:27 Met een beetje mazzel ben je klaar met een nieuw membraam: https://www.rendcarparts.nl/volvo/onder ... D30788494A
Anders een oliefilterhuis: https://www.rendcarparts.nl/volvo/onder ... RD31338685
Ik heb deze besteld:
https://www.rendcarparts.nl/volvo/onder ... 70&s=67470
Kan iemand bevestigen dat het de goede is? Bij voorbaat bedankt.
- gose91
- 3rd Gear member
- Berichten: 449
- Lid geworden op: 18.01.2016 - 14:18
Helemaal juist. Het oude slangetje was nog met van die ribbels op enkele centimeters boven het carterventilatie huis? Die verouderen heel slecht en verpulveren tussen je vingers. Bij het vervangen voorzichtig de restjes bovenop de motor eraf pulken en zorgen dat ze niet in de motor belanden
Astra F 1995 X1.6SZ | S40 2005 2.4i Momentum
V50 2008 2.4i Edition II Season Line
V50 2008 2.4i Edition II Season Line
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 151
- Lid geworden op: 08.04.2013 - 21:41
De oude Is idd nog eentje met ribbels. Hoop dat er niet nog meer slangen gescheurd zijn. Na de 2 ton op de teller krijg je dit soort dingen . Bedoel je bovenop de motor uitkijken? Hoop dat het na vervangen van de slang het euvel ook opgelost is, maar denk dat de membraam ook in dezelfde staat is. De vorige keer waren het de rubberringen om de injectoren en nu dit rubbertje waarschijnlijk.gose91 schreef: ↑14.09.2022 - 19:57 Helemaal juist. Het oude slangetje was nog met van die ribbels op enkele centimeters boven het carterventilatie huis? Die verouderen heel slecht en verpulveren tussen je vingers. Bij het vervangen voorzichtig de restjes bovenop de motor eraf pulken en zorgen dat ze niet in de motor belanden
- gose91
- 3rd Gear member
- Berichten: 449
- Lid geworden op: 18.01.2016 - 14:18
Als je de slang naar boven volgt eindigt ie bovenop de motor, onder het inlaatspruitstuk (dat zwarte plakkaat kunststof met VOLVO erop; die kan je er zo af sleutelen). Het einde van de slang brokkelt ook uit elkaar en als je er stukjes in laat vallen moet ook de klepdeksel eraf. Geduldig en voorzichtig peuteren dus
Astra F 1995 X1.6SZ | S40 2005 2.4i Momentum
V50 2008 2.4i Edition II Season Line
V50 2008 2.4i Edition II Season Line
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 151
- Lid geworden op: 08.04.2013 - 21:41
Nou ik heb inmiddels een ander probleem. De deksel die het membraam afdekt kreeg ik wel los, maar de rand waar dit dekseltje omheen zat is aan de achterkant een stukje afgebroken en zat tussen de rand van het deksel bij het verwijderen van het deksel, niet een heel groot stuk maar toch. Ik weet nu niet of het deksel toch goed zal dichten? Mogelijk toch kijken voor een tweedehandse oliefilterhuis, maar zal niet makkelijk worden om te vinden. Mocht iemand eentje weten te liggen dan hoor ik dit graag. Advies is welkom. Ben er wel ziek van eerlijk gezegd, het oude membraam was overigens wel gescheurd.
Is dit trouwens wat:
https://www.amazon.nl/31338685-Oliefilt ... B07NRL9DKH
Is dit trouwens wat:
https://www.amazon.nl/31338685-Oliefilt ... B07NRL9DKH