Stealth's V40

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Stealth
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 30.08.2022 - 20:51

Hallo allemaal!

Ik heb deze post aangemaakt als een soort van logboek waarin iedereen het verhaal van mijn Volvo V40 (Stealth) kan volgen!
Hieronder zult je alle modificaties maar onderhoud verhalen van mijn V40 vinden.
Ik ben hier al een eerder mee begonnen op een Engels talige Volvo forum dus het zal je opvallen dat ik vandaag meerdere berichten heb gepost!


Laten we bij het begin beginnen!

[11/04/2022] 133.508kms

Dit is de dag dat ik mijn Volvo V40 mocht ophalen bij de dealer! Het is een Polar+ Sport editie met de D3 motor. De auto was gebouwd in 2019.

Voordat ik deze auto kocht had ik meerdere tweede hands auto dealers bezocht in mijn zoektocht naar een witte V40 met een D2 motor. Helaas kon ik nooit een auto vinden die aan alle voorwaarden voldeed. Het is goed om te weten dat de auto dealers die ik hier bezocht geen erkende Volvo dealers waren. De meeste V40's die ik tegen kwam hadden minimaal 2000 euro aan onderhoud nodig en waren niet door een officiële Volvo dealer onderhouden...

Dus na een lange zoektocht toch maar langs de Volvo dealer gegaan. Hier werd ik geholpen door een aardige verkoper die mij een paar dagen later een auto verkocht! Er kreeg een breed arsenaal aan V40's te zien. Uit eindelijk toch 5000 euro meer betaald dan het budget dat ik origineel had gezet! Maar! De auto waarmee ik eindigde had de D3 motor die toch wat meer power heeft, het R design bumper pakket en alle overige opties waarvan ik voorheen alleen maar kon dromen! Nog belangrijker was dat de dealer deze auto al kende en onderhield. Met de auto kreeg ik 12 maanden aan garantie, 3 jaar aan Europa pechhulp en 1 jaar lang Volvo On Call. Ik kreeg ook 3000 euro terug op mijn inruil vergeleken met de 1000 euro bod wat ik van andere dealers kreeg!

Afbeelding
Gebruikersavatar
Stealth
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 30.08.2022 - 20:51

[12/06/2022] 138.522kms

Ondertussen ben ik al een trotse eigenaar voor 2 maanden en heb ik alweer 5000km gereden! Tot nu toe is de auto absoluut fantastisch! En super zuinig! Gemiddeld rijd ik 22km/liter maar het is niet ongewoon om te zien dat ik 26km/liter rijd!

Ondertussen ook al de eerste modificatie gedaan! Ik heb de diffuser, spiegelkappen, grill, logo en sierlijsten rondom het raam in gloss anthracite vinyl gewrapt. Dit was de eerste keer dat ik onderdelen heb gewrapt en ben erg blij met het resultaat! Dit is een kleur combinatie die ik altijd al wou proberen maar geen idee of dit in de toekomst veranderd zal worden!

Afbeelding
Gebruikersavatar
Stealth
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 30.08.2022 - 20:51

[30/06/2022] 140.419kms

Tijd voor de tweede modificatie! Ben er achter gekomen dat ik wrappen echt geweldig vind! Dit keer heb ik interieur onderdelen gewrapt in Carbon Fibre! De resultaten spreken voor zich!

Afbeelding
henk701
1st Gear member
Berichten: 45
Lid geworden op: 05.02.2017 - 19:01

Zeer netjes.
Gebruikersavatar
Stealth
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 30.08.2022 - 20:51

[09/07/2022] 141.111kms

Vandaag heb ik meerdere modificaties gedaan aan de V40! Als eerst heb ik het missende sfeerlampje die bij de leeslamp bij de achterbank toegevoegd. De hele auto wordt nu mooi verlicht!

Ik heb ook in iedere deur een draadloze en oplaadbare led bar gezet. Deze blijven met een magneet aan de deur hangen. Het ziet er super gaaf uit helaas gaan de batterijen te snel leeg dus ik kan het product niet echt aanraden! In werkelijkheid is het licht niet zo vel als op de foto.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Stealth
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 30.08.2022 - 20:51

henk701 schreef: 16.09.2022 - 22:41 Zeer netjes.
Thanks! Super trots op deze auto en de modicaties die ik heb gedaan!
Gebruikersavatar
Stealth
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 30.08.2022 - 20:51

[17/07/2022] 141.436kms

Ik kwam erachter dat de antrhacite kleuren combinatie mij niet beviel. Het leek een beetje alsof het zwarte was verkleurd. Daarom heb ik nu alle onderdelen opnieuw gewrapt maar dit keer in glans zwart! Dit keer had ik ook besloten dat het wat netter moest. Vooral de grill! Daarom had ik deze uit de auto gehaald wat uiteindelijk een klus van 5 uur bleek te zijn! De 5 uur hield in verwijderden, wrappen en terug bouwen. Ik denk dat de glans zwarte kleur de auto veel beter staat!

Ik heb ook alle letters aan de achterkant vervangen door de glans zwarte variant. Wat een geld verspilling! Ik had deze goedkoop uit China en alle letters hadden een andere kleur! Toch maar geïnstalleerd om te zien of zwarte letters mij überhaupt zouden bevallen. Het antwoord op deze vraag is nee... Daarom zal ik de origineel chrome letters matt zwart maken en terug plaatsen om te bekijken hoe deze mij bevalt!


Afbeelding
Gebruikersavatar
Stealth
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 30.08.2022 - 20:51

[20/07/2022] 141.706kms
Zoals als eerder bekend gemaakt heb ik de letters van de auto matt zwart gemaakt! Het resultaat is super tof maar weet nog niet of dit is waar ik naar opzoek ben!

Afbeelding
Gebruikersavatar
Stealth
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 30.08.2022 - 20:51

[30/07/2022] 142.133kms

Net als de grill heb ik nu ook de diffuser helemaal zwart gemaakt! De diffuser ziet er fanatische uit maar nu lijkt de achterkant van de auto toch wat de donker. Heb nog niet helemaal bedacht wat ik hieraan ga doen... Wordt vervolgd!

Afbeelding
Gebruikersavatar
Stealth
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 30.08.2022 - 20:51

[05/08/2022] 142.156kms

Uiteindelijk toch weer het matt zwarte van de letters afgehaald! Nu ben ik pas echt tevreden met het resultaat!
Het verwijderen van de verf ging gemakkelijk omdat ik plasti dip hiervoor had gebruikt! Aanrader als je nog op zoek ben naar wat je wilt!


Ik heb ook de spiegel kappen gewrapt in carbon fibre net zoals het interieur! Deze zien er ook super goed uit!

Afbeelding
Gebruikersavatar
Stealth
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 30.08.2022 - 20:51

[18/08/2022] 143.771kms
In mijn vorige auto was ook mijn eerste auto en die werd als project auto behandeld. In die auto had ik verschillende modificaties gedaan zoals het toevoegen van een Android radio en een subwoofer! Ondertussen zijn we alweer 4 maanden verder en ik mis mijn subwoofer. Het Harman en Cardon systeem klinkt geweldig in de mid bass maar mist gewoon de lekkere zware tonen die alleen een subwoofer kan leveren!

Daarom ben ik druk bezig geweest met het plannen van een nieuwe subwoofer systeem die perfect in de Volvo moet passen!
Het systeem bestaat uit 2x 8" Stage 82 subwoofers by JBL. 200Wrms and 800W peak. 4 ohms Impendantie.
Het systeem zal gevoed worden door de Club 600a by JBL. 350Wrns and 1200W peak.

De subwoofer past precies in de achterbak van de V40 en neemt ongeveer 35% van de achterbank in beslag! Voor mij is dat prima omdat ik meestal toch alleen in de auto zit. Soms ga ik ook met vrienden (ver) op pad. In die gevallen kan er altijd nog een roofbox worden geïnstalleerd als de subwoofer mee moet. Er komen sowieso ook conrectors overal op waardoor het uitbouwen super makkelijk word!

Ik heb ook wat geluid isolatie materiaal gekocht wat ik in de deuren ga plaatsen om geratel uit de auto te halen die de huidige speakers kunnen veroorzaken.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Stealth
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 30.08.2022 - 20:51

[29/08/2022] 144.422kms

De houten subwoofer behuizing is af! Hij past precies en kijk er naar uit om de rest van de onderdelen te installeren die overigens al onderweg zijn! Wanneer ik zeker weet dat alles naar wens werkt zal ik de behuizing nog verven in mat zwarte verf!

Afbeelding
Gebruikersavatar
Stealth
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 30.08.2022 - 20:51

Laatste bericht voor vandaag ;)

[29/08/2022] 145.230kms
De installatie is gelukt! De subwoofer klinkt absoluut geweldig! Zeker een goede toevoeging bij het geweldige systeem van Harman en Cardon! Ik heb in de achterbak ook een hoop extra geluiid isolatie geplakt!

Daarnaast heb ik ook missende verlichting in de achterbak gemaakt. Alle verlichting komt uit China en is toch wat feller als ik had geanticipeerd! Hoe dan ook wel een toffe manier om mijn subwoofer en behuizing te presenteren!

Afbeelding
Gebruikersavatar
kaastosti
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 20.06.2022 - 22:03
Locatie: Doorwerth

Mooie wijzigingen aan je V40.
Heb je de deurstijlen zelf gewrapped? Ik zit hier namelijk ook over na te denken. De auto krijgt hier wel een stoerdere look door. - Kun je een tutorial adviseren? Of ben je gewoon aan de slag gegaan?

Persoonlijk zou ik de subwoofer behuizing ook een donkere kleur maken.
V40 T4 2012 - 110.000
]XC70 2.4D 2006 - 430.000
Gebruikersavatar
Stealth
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 30.08.2022 - 20:51

kaastosti schreef: 17.10.2022 - 12:48 Mooie wijzigingen aan je V40.
Heb je de deurstijlen zelf gewrapped? Ik zit hier namelijk ook over na te denken. De auto krijgt hier wel een stoerdere look door. - Kun je een tutorial adviseren? Of ben je gewoon aan de slag gegaan?

Persoonlijk zou ik de subwoofer behuizing ook een donkere kleur maken.
Bedankt! De sierlijsten rondom de ramen heb ik zelf gewrapt! Eigen gewoon aan de slag gegaan. Je leert het echt het snels door het gewoon te doen!

Subwoofer gaat in december in de lak en krijgt een mooie mat zwarte kleur!
Plaats reactie

Terug naar “V40”