Volvo s60 2.4 edition 2001

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Dookie
1st Gear member
Berichten: 16
Lid geworden op: 17.09.2022 - 07:46

Ik heb een HU603.
Installatie is gelukt was zeer eenvoudig.
Alleen vreemdgenoeg (probleem had ik ook al voor de installatie) kan hij af en toe wel en af en toe niet de cd speler (en nu ook de Bluetooth module) vinden. Als ik niet wissel van source kan ik wel gewoon mn Bluetooth af laten spelen alleen staat er dan cd error
Weet iemand of dit een bekend probleem is?
Dookie
1st Gear member
Berichten: 16
Lid geworden op: 17.09.2022 - 07:46

Aangezien mijn volvo er altijd lang over deed om warm te worden en de meter vaak 1 streepje voor het midden zat, de thermostaat vervangen. Nu is hij binnen no-time warm en is het verbruik gezakt.
Ook andere velgen gemonteerd op de volvo met michelin primicy 4+ banden (225/40/r18).
Alleen had ik altijd al een klein geluidje bij maximaal insturen naar rechts. Kwam er achter bij het monteren van de nieuwe velgen dat hij iet wat aanliep (bij de vorige banden al) Dus het volgende op mijn lijstje is nieuwe blokkeerblokjes (weet de exaxte naam niet monteren.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27480
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Stuuruitslag begrenzer.

Staat er netjes bij zo!
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
Ferrari
5th Gear member
Berichten: 1145
Lid geworden op: 12.10.2019 - 10:49
Locatie: Antwerpen

Goed bezig, netjes!
Henry

Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
Dookie
1st Gear member
Berichten: 16
Lid geworden op: 17.09.2022 - 07:46

Afgelopen zondag de auto met de hand gepolijst aangezien sommige delen van de lak toch krasjes hadden of er minder uitzagen in de zon. Helaas nog wel kleine dingen zichtbaar op de bumper voor en achter maar niks geks voor een auto van deze leeftijd en km stand.
In dit bericht zijn de polijst resultaten te zien. Maar zoals ook te zien op de fotos zagen mijn kunststof delen er niet uit. Helemaal grijs geworden, dit heb ik vandaag aangepakt. Fotos hiervan staan in een volgend bericht alleen daar zit al wel weer stof op de auto dus vandaar ook de oudere fotos. Ook de motorruimte en het interieur even opgefrist.
Binnenkort nog even de stuuruitslagbegrenzers doen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Dookie
1st Gear member
Berichten: 16
Lid geworden op: 17.09.2022 - 07:46

Aangezien er maar 5 fotos in een bericht mogen. Hierbij de voorkant, motorkap en behandelde kunststofdelen
Overigens merk ik echt een top verschil met deze banden veel meer grip
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27480
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Netjes!
Mocht je meer berichten willen plaatsen: 2 berichten of je foto's uploaden via een andere host (bijvoorbeeld Flickr) en hier naartoe linken.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
Johan s60
6th Gear member
Berichten: 2767
Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36

Mooie auto, netjes geworden, blijven fijne auto's :)
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
Dookie
1st Gear member
Berichten: 16
Lid geworden op: 17.09.2022 - 07:46

Bedankt beide,
Is zeker een heerlijk autotje vooral met zo een vijfcilinder.
Daar trouwens ook over, ik zit er over te denken om een sportuitlaat te monteren (maar het moet wel acceptabel blijven qua geluid). De opties waar ik naar zit te kijken zijn simons en ferrita. Kan iemand uitleggen wat het verschil is? Bijvoorbeeld hoe ze verschillend klinken, en zijn ze beide rvs?
Bij simons, wat is het verschil tussen die van bsr en de normale naast de prijs en zwarte einddemper?
Prijs is ongeveer gelijk dus dat maakt ook het verschil niet.
Overigens ook bij een collega mijn auto laten uitlezen omdat het dstc lampje brand al sinds ik m kocht. Nergens storingen in de auto behalve dstc. Alle wielsensoren werken (gaven allemaal de juiste snelheid aan). Het lijkt alsof de yaw sensor kapot is, deze is alleen voor mij te duur voor wat het waard is. Is het mogelijk om deze zelf te maken?
Gebruikersavatar
Johan s60
6th Gear member
Berichten: 2767
Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36

Andere uitlaten heb ik geen ervaring mee, vwb. DSTC kijk goed naar de sensorringen op de aandrijf-assen voor, deze willen nog wel eens roesten en scheuren dan, met vreemde storing tot gevolg.
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”