Commonrail druk te hoog en te laag ..

Plaats reactie
jippooo
2nd Gear member
Berichten: 52
Lid geworden op: 17.12.2009 - 10:48

Dag allemaal. Ik heb een vreemd probleem met mijn XC90 diesel uit 2004..... Wanneer ik langere tijd 120-130 rij op de snelweg dan schiet hij plots in noodloop. Meestal blijft de motor draaien, soms slaat hij af. Ik moet dan aan de kant en van het contact af. Dan contact aan, paar minuten wachten en dan starr hij na wat doorstarten. Elke x hetzelfde ritueel. Wacht ik niet een paar minuten op contact, dan start hij niet. Draait wel mooi rond. Soms gaat het honderden kilometers goed, soms maar 30. In de stad, binnendoor, gebeurt het nooit. Alleen bij constante snelheid, tenzij harder dan 140-150. Railsensor is vervangen. Storingcode is common rail druk te hoog...maar ook te laag staat er standaard in. Iemand een idee waar ik zoeken moet?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
erichendri
3rd Gear member
Berichten: 334
Lid geworden op: 26.07.2017 - 22:25
Locatie: Doorn

Hogedrukpomp??
Ga gedegen en doordacht aan het werk en ga niet 1 voor 1 onderdelen vervangen.
De commonraildruk had je kunnen monitoren met een obd dongel en app.

Eric
jippooo
2nd Gear member
Berichten: 52
Lid geworden op: 17.12.2009 - 10:48

Hoi Eric,

Goed plan. We kregen de melding niet gevangen ondat er vaak weken overheen gingen. Toch maar een tijd laten draaien. Maf dat het altijd op de snelweg bij constante snelheid is.
erichendri
3rd Gear member
Berichten: 334
Lid geworden op: 26.07.2017 - 22:25
Locatie: Doorn

Kijk of je kan vinden welke sensoren of omstandigheden invloed hebben op de brandstofdruk.
Denk bv ook aan de lage drukpomp, filters.
Ergens een slecht contact.
Dat laatste zou je even kunnen controleren.
Denk aan stekker aansluitingen.
Kabelbreukje in een draadboom.

Eric
jippooo
2nd Gear member
Berichten: 52
Lid geworden op: 17.12.2009 - 10:48

Waarschijnlijk de hogedrukpomp Eric. Die is vervangen en daarna begon die storing..niet aan gedacht!!
jippooo
2nd Gear member
Berichten: 52
Lid geworden op: 17.12.2009 - 10:48

Dat was nl een gebruikte zei mijn monteur....
erichendri
3rd Gear member
Berichten: 334
Lid geworden op: 26.07.2017 - 22:25
Locatie: Doorn

Waarom is de oude pomp dan vervangen?

Eric
jippooo
2nd Gear member
Berichten: 52
Lid geworden op: 17.12.2009 - 10:48

Omdat hij niet meer liep...later bleek het de opvoerpomp te zijn.
jippooo
2nd Gear member
Berichten: 52
Lid geworden op: 17.12.2009 - 10:48

Chips....
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
1-wiel
4th Gear member
Berichten: 579
Lid geworden op: 15.04.2012 - 21:19

Vervuild brandstoffilter?!?
V70-d5-2007-6 bak- alle Standkachel start en stop opties......Xc90 remmen rondom… Billstein B6 schokbrekers met Eibach veren …VDD-X3 dongle....S60 koplampsproeiers…Oem Subwoofer....BT Phm module volvocesky. .......ABL-Xenon-koplamp retrofit werkend als af-fabriek...Blis retrofit en nog veel meer...
jippooo
2nd Gear member
Berichten: 52
Lid geworden op: 17.12.2009 - 10:48

Helaas niet..vervangen. vrijdag 800 km geen centje pijn. Vandaag op 400 km 4 x noodloop..stoppen, uitzetten,minuut op contact, doorstarten ....dan start ie. 2e 400 km helemaal nil problemen. En alleen op de snelweg. Noooooit erbuiten. Bizar.
jippooo
2nd Gear member
Berichten: 52
Lid geworden op: 17.12.2009 - 10:48

De brandstofdruk op contact bij de brandstofpomp is 1 bar. Moet dat niet 3 bar zijn? En toch merk ik verder niks met rijden.....
bouwsky
1st Gear member
Berichten: 30
Lid geworden op: 23.12.2016 - 12:44

Heb je het probleem ook kunnen vinden en is het nu opgelost? Had vorige zomer hetzelfde euvel, druk te hoog of te laag maar dan vrijwel alleen met een 1600 kg zware caravan erachter in het warme buitenland.
Soms gaat het een hele dag goed de andere keer weer 5 x per tank. Grootste risico is bij zwaardere last omhoog bij de berg of heuvel maar dat hoeft niet perse.

In noodloop met de caravan (net als op jou foto) vaak van de snelle baan tussen de vrachtwagens door naar de vluchtstrook (als die er al is) is geen hobby van me.
Contact uit en dan gelijk herstart lost de noodloop en storingen gelijk weer (tijdelijk) op. Denk dat we uiteindelijk wel 20-30 keer die herstart mochten doen.
Garages daar geprobeerd en hebben meegedacht maar kwamen er niet uit wat het zou kunnen zijn.

Hier in Nederland krijg ik de storingen en noodloop er helaas niet in ook niet met een zware caravan of trailer. Als alles nu werkt is het lastig zoeken.
Brandstof filter was destijds nieuw. Ook een 2004 xc90
erichendri
3rd Gear member
Berichten: 334
Lid geworden op: 26.07.2017 - 22:25
Locatie: Doorn

Kijk, het kan de hogedrukpomp zijn of de druksensor.
Filter zou raar zijn, dan heb je ook solo vermogens verlies als je een hem in zijn 3 of 4 volgas richting max rpm jaagt.
Dan de druk in de opvoerleiding, kan ook de pomp zijn of de druksensor.
Maar dit soort af en toe klachten zijn het lastigst.

Eric
Plaats reactie

Terug naar “XC90 Classic t/m MY 2014”