Koppeling probleem

Plaats reactie
fryskedykrider
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 07.05.2017 - 14:14

2 weken geleden reed ik weg en voelde wel dat zo nu en dan de koppeling druk vrij onderin het pedaal zat, maar hij ontkoppelde toch wel.
Op een bepaald moment lag het koppelingspedaal onder op de bodem .
Het pedaal omhoog getrokken en toen deed ie het weer, maar even later had ik het nog een keer.
Thuis gekomen heb ik de meeste remolie uit het remoliereservoir getrokken met een grote penecelinespuit en bijgevuld met nieuwe remolie.
Toen de ontluchtingsnippel bij de slavecilinder losgedraaid en de remolie afgetapt, toen viel het pedaal weer op de bodem en ontluchten wilde niet.
Weer met de penecelinespuit met een slangetje er aan de olie uit de slavecilinder gezogen en uit de leiding.
Daar kwam een enorme drap uit, deze olie wordt alleen maar wat heen en weer gepompt en door de jaren heen zakt ook het vocht hier naar toe wat de slavecilinder niet ten goede komt.
Nu wilde hij met het koppelingpedaal niet de remolie oppompen om te ontluchten.
Toen heb ik in de spuit verse remolie opgezogen en deze met het slangetje weer op de ontluchtingsnippel de remolie er in tegengestelde richting ingespoten en ondertussen de nippel dichtgedraaid.
Koppeling werkt weer als een nieuwe, geen probleem meer gehad tot nu toe en toch alweer heel wat kilometers er mee gereden.
Dus mocht je problemen hebben met de koppelingsdruk, probeer dit eerst voordat je naar de dealer gaat, want die gaat al snel het druklager beschuldigen en deze incl drukgroep gaan vervangen.
Kostenplaatje is dan enorm.
Doe je voordeel er mee.
Plaats reactie

Terug naar “S80”