Navigatie XC40

Rubriek voor de XC40, Kijk voor de Full Electric modellen ook in het elektrische board
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6862
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

KJ schreef: 19.10.2022 - 09:09 Het systeem in de auto bepaalt de route.
Maar je kan zelf ook hele routes samenstellen (anders dan de voorgestelde, bv omdat je beslist via een andere (niet voorgestelde) route wilt rijden). Deze samengestelde route kan je ook opslaan voor hergebruik.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
dimitripb
3rd Gear member
Berichten: 485
Lid geworden op: 22.05.2012 - 14:12

PGV90 schreef: 19.10.2022 - 08:29 Mijn ervaring is juist dat de VOC app vergelijkbare (zelfde?) kaart als Google maps gebruikt met ook al de gegevens en bestemmingen die daar bij horen.
Dat klopt, maar als ik op vakantie ga maakte ik normaal vooraf een lijst met bestemmingen die ik of in de auto uploadde (in Sensus 2014) onder een kopje “vakantie Frankrijk 2022” en tot vorig jaar maakte ik een gids “vakantie Frankrijk 2022” in Apple kaarten met bijv, 25 bestemmingen die ik zou gaan bezoeken. Het is heel handig om dan je bestemming gewoon uit het lijstje te kunnen kiezen i.p.v. eerst in Apple kaarten te kijken wat je bestemming is om deze vervolgens te gaan zoeken in de VOC app. Dat is gewoon een stap achteruit in plaats van voorwaarts.
Bij wijze van test heb ik eens de apps van Tesla, BMW, Mercedes, Opel, ford, Volkswagen, Renault, Peugeot en Skoda geïnstalleerd. Die konden het allemaal wel nog via de zogenaamde share sheet. Het is me echt een raadsel waarom Volvo het uit de app heeft gesloopt.
Gebruikersavatar
PGV90
6th Gear member
Berichten: 3039
Lid geworden op: 18.03.2012 - 12:29
Locatie: Zuid Holland - groene hart

Aha, snap het.
Ja, bij vorige Sensus lukte het mij ook om POI’s zelf te uploaden - zelfs met eigen symbolen. Maar moet wel zeggen dat dat ook best tijd intensief was.

Wellicht niet de oplossing voor jou, maar ik zet bij vakantie al de bestemmingen (hotels, B&B, campings, etc) vooraf in Outlook agenda, waarmee ze dus automatisch ook in VOC komen, en gemakkelijk vooraf naar de auto gestuurd kunnen worden.

Nog een tip, als je een reservering via Booking.com hebt en de app gebruikt met koppeling, staat de bestemming al automatisch in de agenda en dus in VOC.
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
dimitripb
3rd Gear member
Berichten: 485
Lid geworden op: 22.05.2012 - 14:12

Hotels en campings zijn meestal het probleem niet. Panorama's, panoramawegen, beginpunten van wandelingen, parkeerplaatsen van bezienswaardigheden zet je niet zo gemakkelijk in de agenda :-)
Afgelopen zomer heb ik met een 12" ipad in de auto gezeten en iedere bestemming uit Apple Maps in de VOC app opgezocht en toen naar de auto gestuurd. In de auto heb ik de bestemming dan opgeslagen in de bibliotheek onder een eigen naam zodat ik ze gemakkelijk kon terugvinden. Was helaas een hoop werk.
Plaats reactie

Terug naar “XC40”