Wiseguy's V60 T8

Gebruikersavatar
wiseguy76
2nd Gear member
Berichten: 101
Lid geworden op: 22.07.2022 - 11:22
Locatie: Uden

Ik zal maar even een nieuw topic openen, dan kan ik de wijzigingen aan mijn auto hierin bijhouden.

Inmiddels ben ik dus sinds 14 september de gelukkige eigenaar van een Volvo V60 T8 AWD Insciption in de kleur Pebble Grey met 12.450km op de teller (bij koop)....
Het is blijkbaar een oud-demo model van de fabriek geweest waardoor er voor zover ik heb begrepen vrijwel alle opties op en aan zitten.
De auto was geïmporteerd door de dealer Jacob Schaap in Dronten

Zoals gezegd zit vrijwel alles er op en er aan. Even een opsomming van wat opties:

- Harman Kardon sound system
- Head-up display
- Vollederen bekleding
- Voorste stoelen volledig elektrisch instelbaar met geheugen, ventilatie en massagefunctie
- Stoelverwarming voor en achter
- Standkachel
- Automatische achterklep
- Panoramadak
- 360 graden camera
- Blis
- Pilot assist
- Automatic cruise control
- Lane assist
- Cornerspeed assist
- Semi elektrische trekhaak
- Veiligheidsrek
- Rubber kofferbakmat
- Extra set rubberen matten voor bij de zitplaatsen


Uiteraard zijn er al allerlei dingen die ik voor ogen heb om te wijzigen aan de auto:
- Ramen vanaf B-stijil tinten
- Glanzend zwarte spiegelkappen
- Raamlijsten wrappen in glanzend zwart
- Dakrails vervangen door zwarte (of wrappen in glanzend zwart)
- Andere kofferbakmat (met opstaande rand)
- Inscription stuur met verwarming vervangen door R-design stuur met verwarming en flippers
- Alle lampjes in het interieur vervangen door led-lampjes (indien nodig)
- Polestar tuning laten uitvoeren bij de dealer
- Oplossing bedenken voor draadloos opladen van de telefoon
- Brillenhouders monteren ipv de handgreep bij bestuurder en bijrijderstoel
- Winterwielen aanschaffen (bijv. een setje 18" Ixion velgen, mochten deze gewoon passen)
- 20" Polestar Engineered 5 Y-spaaks Diamond Cut met zomerbanden

Ik zal ongetwijfeld in de toekomst nog wel wat andere aanpassingen bedenken, maar voorlopig kan ik mezelf nog wel even zoet houden :-)
Volvo V60 T8 Inscription Pebble grey (2021)
Gebruikersavatar
wiseguy76
2nd Gear member
Berichten: 101
Lid geworden op: 22.07.2022 - 11:22
Locatie: Uden

Voordat ik mijn nieuwe auto kon ophalen, zou de dealer de grill en diffusor vervangen voor de R-Design varianten.
Ik ben blij dat ik dat heb laten doen, het smoelt toch aanzienlijk beter dan de Inscription grill en diffusor...

Als een van de eerste dingen heb ik de zonnebrilhouders besteld, voor zowel de bestuurders- als de bijrijderskant.
Montage was super simpel... de afdekklepjes open wippen met een schroevendraaier en daarna met een dopslueteltje de boutjes los halen.
De zonnebrilhouder kon op de tegenovergestelde manier worden gemonteerd.... eerste klusje geklaard :-)

Vandaag toevallig een R Design stuur op de kop weten te tikken inclusief stuurverwarming.... dat zat ook al op het Inscription stuurwiel dus dat wilde ik sowieso terug erop hebben.
In eerste instantie wilde ik ook wel graag schakelflippers, maar toen ik er over na begon te denken, herinnerde ik me dat ik die in de 2 BMW's die ik hiervoor heb gereden eigenlijk niet of nauwelijks heb gebruikt..... uiteindelijk bleek het stuur beste wel een koopje en gewoon besloten het maar te doen.... daarna bij Nomad langs gegaan die het oude stuur in een mum van tijd voor me heeft vervangen voor mijn nieuwe aanwinst..... Nogmaals bedankt Nomad!

Direct na de aanschaf van de V60 heb ik bij ome Ali ook glanzend zwarte VOLVO letters besteld en die verwacht ik eigenlijk binnen nu en een week of twee wel te ontvangen.... Verder heb ik via Marktplaats een setje originele spiegelkappen op de kop getikt en zodra die binnen zijn, kunnen ze glanzend zwart worden gespoten... zodra die klaar zijn kunnen ook die gemonteerd worden en kan ik alwéér een paar klusjes van mijn wensenlijst afstrepen.... :-D

Nou..... tijd voor plaatjes bij de praatjes....

Inscription grill:
grill voorkant 1.jpg
R-Design grill:
grill voorkant 2.jpg
Inscription diffusor:
achterbumber 1b.jpg
R-Design diffusor:
achterbumber 2.jpg
Handgreep bestuurderskant:
handgreep 1.jpg
Zonnebrilhouder bestuurderskant:
zonnebrilhouder 1.jpg
Handgreep bijrijderskant:
handgreep 2.jpg
Zonnebrilhouder bijrijderskant:
zonnebrilhouder 2.jpg
Inscription stuur:
stuur 1.jpg
R-Design stuur:
Stuur 2.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo V60 T8 Inscription Pebble grey (2021)
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19474
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Mooie wagen. Maar hij mist dus wel degelijk een belangrijke optie. Het B&W geluidssysteem.
En verder heb je blijkbaar goede zaken gedaan met verkoper Ben.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

Wel vraag ik me af, als je nu alles wat chroom is, naar zwart wil veranderen, (ik vind chroom juist mooier, maar smaken verschillen) of het niet wijzer was geweest, direct naar een R-Design uit te kijken? Een zwarte misschien, ipv Pebble Grey.....? ;)
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 2783
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Mooie bak maar nu nog een beetje een mengelmoes?
Hoogglans zwart achter en zijwaarts, voor nog matzwart en zelfs zilveren panelen in de voorbumper?
Een R-Design stuur is een stuk fraaier idd en die flippers mis je niet tenzij je veel met de auto naar de bergen gaat. Voor inhalen op B-wegen zijn ze ook wel fijn.

En vwb vrijwel alle opties:
- Alarm?
- Lederlook dashboard?
- getinte achterramen?
- gelamineerd glas rondom?
- elektrisch neerklapbare hoofdsteunen en achterbankdelen?
- Verlichtingspack 2?
- Keyless Drive?

Het is niet zo gek als met de Duitsers maar er was best wat te krijgen op de V60!

Veel personaliseerplezier!
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
Gebruikersavatar
wiseguy76
2nd Gear member
Berichten: 101
Lid geworden op: 22.07.2022 - 11:22
Locatie: Uden

V480-S60 schreef: 01.10.2022 - 12:32 Mooie wagen. Maar hij mist dus wel degelijk een belangrijke optie. Het B&W geluidssysteem.
En verder heb je blijkbaar goede zaken gedaan met verkoper Ben.
Vind ik persoonlijk geen must.... er zit Harman Kardon in en voor mij voldoet dat meer dan prima... als het er in had gezeten was het mooi geweest, maar dat is niet zo.... en dat ga ik er ook niet in zetten.
Volvo V60 T8 Inscription Pebble grey (2021)
Gebruikersavatar
wiseguy76
2nd Gear member
Berichten: 101
Lid geworden op: 22.07.2022 - 11:22
Locatie: Uden

Hans Eilander schreef: 01.10.2022 - 13:18 Wel vraag ik me af, als je nu alles wat chroom is, naar zwart wil veranderen, (ik vind chroom juist mooier, maar smaken verschillen) of het niet wijzer was geweest, direct naar een R-Design uit te kijken? Een zwarte misschien, ipv Pebble Grey.....? ;)
Een R-design was er niet te vinden in een kleur die me beviel en met de opties die ik er op wilde hebben.... met name vollederen bekleding (als dan niet met ventilatiefunctie).... en ik heb heel bewust gezocht naar een kleur die NIET wit of zwart was.... die zijn er genoeg te vinden, maar dan ook nog steeds met aanzienlijk minder opties er op. De opties die ik er allemaal op wilde hebben, waren bijna altijd alleen maar te vinden in een Inscription en niet of nauwelijks in een R-design.... vandaar dat ik uiteindelijk heb gekozen voor een Inscription en het chroom nog wel ga aanpassen naar glanzend zwart (waar mogelijk vervangen, maar anders middels wrappen)
Volvo V60 T8 Inscription Pebble grey (2021)
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

wiseguy76 schreef: 03.10.2022 - 08:46 Een R-design was er niet te vinden in een kleur die me beviel en met de opties die ik er op wilde hebben. De opties die ik er allemaal op wilde hebben, waren bijna altijd alleen maar te vinden in een Inscription, en nauwelijks in een R-design.... vandaar dat ik uiteindelijk heb gekozen voor een Inscription en het chroom nog wel ga aanpassen naar glanzend zwart (waar mogelijk vervangen, maar anders middels wrappen)
Ik snap het. Zelf heb ik óok gekozen voor Pebble Grey, omdat er dan tóch wat meer contrast is, met de kunststof panelen, en de raamrubbers enz. Anders had ik voor een zwarte gekozen, het liefst met veel chroom contrast. Maar een inscription was voor mij toen tóch wat te duur.(+ €5K Ik praat nu over een nieuw.) Vandaar dus nu een Business Pro. :)
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
wiseguy76
2nd Gear member
Berichten: 101
Lid geworden op: 22.07.2022 - 11:22
Locatie: Uden

raspaardje schreef: 01.10.2022 - 14:18 Mooie bak maar nu nog een beetje een mengelmoes?
Hoogglans zwart achter en zijwaarts, voor nog matzwart en zelfs zilveren panelen in de voorbumper?
Een R-Design stuur is een stuk fraaier idd en die flippers mis je niet tenzij je veel met de auto naar de bergen gaat. Voor inhalen op B-wegen zijn ze ook wel fijn.

En vwb vrijwel alle opties:
- Alarm?
- Lederlook dashboard?
- getinte achterramen?
- gelamineerd glas rondom?
- elektrisch neerklapbare hoofdsteunen en achterbankdelen?
- Verlichtingspack 2?
- Keyless Drive?

Het is niet zo gek als met de Duitsers maar er was best wat te krijgen op de V60!

Veel personaliseerplezier!
Tja, een mengelmoes.... het zal best.... ik heb 'm dan ook pas net natuurlijk.
Hoogglans zwart is wel waar ik naartoe wil, maar als het niet overal hoogglans zwart kan worden (met name de voorbumper), dan toch in ieder geval het chroom zoveel mogelijk weg.

- Alarm? --> Zit er in
- Lederlook dashboard? --> Heeft mijn broertje in z'n XC90.... het is wel aardig, maar ga ik het missen.... neu
- getinte achterramen? --> Die zitten er helaas niet af-fabriek in, maar daar gaan we hopelijk binnenkort een afspraak voor maken bij de ramentinter
- gelamineerd glas rondom? --> Idd, deze ook niet.... ook dit mis ik niet (mijn vorige auto had dat wel, dus weet hoe het is om dat te hebben), en is niet iets dat direct zichtbaar is aan het uiterlijk van de auto.
- elektrisch neerklapbare hoofdsteunen en achterbankdelen? --> Die mis ik inderdaad wel ja.... dat zou ik graag nog laten retrofitten als dat mogelijk is....
- Verlichtingspack 2? --> Zit er in
- Keyless Drive? --> Zit er in (in iedere uitvoering voor zover ik in de prijslijst kan zien)

Maar goed.... ik heb dan ook niet gezegd dat alles aan opties op deze auto aanwezig is, maar vrijwel alles..... bovendien heb ik in mijn startpost ook niet alle opties aangegeven, maar een "opsomming van wat opties" ;-)

En thanks.... met dat plezier zit het zeker wel goed.... zal deze post uiteraard weer updaten wanneer ik weer wat dingen heb aangepast.
Volvo V60 T8 Inscription Pebble grey (2021)
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

wiseguy76 schreef: 03.10.2022 - 09:42 Maar goed.... ik heb dan ook niet gezegd dat alles aan opties op deze auto aanwezig is.
Ik vind dat je een pracht van een V60 gekocht hebt. En dat je hem helemaal naar jouw persoonlijke smaak inricht, heb je helemaal gelijk. Respect. :)
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
wiseguy76
2nd Gear member
Berichten: 101
Lid geworden op: 22.07.2022 - 11:22
Locatie: Uden

Hans Eilander schreef: 03.10.2022 - 12:40 Ik vind dat je een pracht van een V60 gekocht hebt. En dat je hem helemaal naar jouw persoonlijke smaak inricht, heb je helemaal gelijk. Respect. :)
Thanks! :-D
Volvo V60 T8 Inscription Pebble grey (2021)
Gebruikersavatar
Nomad
5th Gear member
Berichten: 1150
Lid geworden op: 18.04.2013 - 16:39
Locatie: Noord-Oost Brabant

wiseguy76 schreef: 03.10.2022 - 09:42 - elektrisch neerklapbare hoofdsteunen en achterbankdelen? --> Die mis ik inderdaad wel ja.... dat zou ik graag nog laten retrofitten als dat mogelijk is....
Is niet heel moeilijk. Ik wil die er ook nog in, dus we doen gewoon alles maal 2.
- Volvo V60 T8 Inscription MY2019. Serviced by Volservice.nl, Soon to be optimized by Obbetuningl
- Polestar 2 MY2023 LRSM

Volhelp.nl

S60, V60 en XC60 fans op Facebook
Gebruikersavatar
wiseguy76
2nd Gear member
Berichten: 101
Lid geworden op: 22.07.2022 - 11:22
Locatie: Uden

Nomad schreef: 03.10.2022 - 14:55
wiseguy76 schreef: 03.10.2022 - 09:42 - elektrisch neerklapbare hoofdsteunen en achterbankdelen? --> Die mis ik inderdaad wel ja.... dat zou ik graag nog laten retrofitten als dat mogelijk is....
Is niet heel moeilijk. Ik wil die er ook nog in, dus we doen gewoon alles maal 2.
Da's afgesproken.... :-D
Volvo V60 T8 Inscription Pebble grey (2021)
DaanDecleer
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 07.07.2022 - 18:11

Die brillenhouder is wel handig. Waar had je die gekocht?
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 1262
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

DaanDecleer schreef: 03.10.2022 - 22:14 Die brillenhouder is wel handig. Waar had je die gekocht?
Bij de dealer voor "tientje 50" op te pikken.
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 1262
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

Ik herken de rechter klok op het dashboard niet als skin? Is dat iets speciaals voor de Inscription?

Of is dat gewoon heel minimalistisch ingesteld?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
wiseguy76
2nd Gear member
Berichten: 101
Lid geworden op: 22.07.2022 - 11:22
Locatie: Uden

DaanDecleer schreef: 03.10.2022 - 22:14 Die brillenhouder is wel handig. Waar had je die gekocht?
Die heb ik gekocht bij Vstore... daar zijn ze "maar" € 38,95 per stuk, terwijl de dealer ze levert en monteert voor € 70,00 per stuk...
Installeren is echter een fluitje van een spreekwoordelijke cent, dus dat kan je op zich prime zelf hoor.
Volvo V60 T8 Inscription Pebble grey (2021)
Gebruikersavatar
wiseguy76
2nd Gear member
Berichten: 101
Lid geworden op: 22.07.2022 - 11:22
Locatie: Uden

J33Bee schreef: 03.10.2022 - 23:21
DaanDecleer schreef: 03.10.2022 - 22:14 Die brillenhouder is wel handig. Waar had je die gekocht?
Bij de dealer voor "tientje 50" op te pikken.
Eerder 70 tientjes ;-)
Volvo V60 T8 Inscription Pebble grey (2021)
Gebruikersavatar
wiseguy76
2nd Gear member
Berichten: 101
Lid geworden op: 22.07.2022 - 11:22
Locatie: Uden

J33Bee schreef: 03.10.2022 - 23:22 Ik herken de rechter klok op het dashboard niet als skin? Is dat iets speciaals voor de Inscription?

Of is dat gewoon heel minimalistisch ingesteld?
Stilstaand, met een lege accu, in hybrid mode.... dus niet elektrisch te rijden op dat moment.... ingestelde skin is meen ik "chrome rings"
Verder niks geks voor zover ik weet.
Volvo V60 T8 Inscription Pebble grey (2021)
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 2783
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

wiseguy76 schreef: 03.10.2022 - 09:42 Tja, een mengelmoes.... het zal best.... ik heb 'm dan ook pas net natuurlijk.
Hoogglans zwart is wel waar ik naartoe wil, maar als het niet overal hoogglans zwart kan worden (met name de voorbumper), dan toch in ieder geval het chroom zoveel mogelijk weg.
Daarom vraag ik je ook of je het ook ziet als "nu nog beetje een mengelmoes?"
Ben benieuwd hoe dat met de chromen sierstrips in de voorbumper uitpakt; wat ben je daarmee van plan?
wiseguy76 schreef: 03.10.2022 - 09:42 Maar goed.... ik heb dan ook niet gezegd dat alles aan opties op deze auto aanwezig is, maar vrijwel alles..... bovendien heb ik in mijn startpost ook niet alle opties aangegeven, maar een "opsomming van wat opties"
"Vrijwel alles" is idd een rekbaar statement...:-)
En ik bedoelde Keyless Entry ipv Keyless Drive.
Want dat is ook wel erg fijn om te hebben; nooit meer in de weer met de afstandsbediening.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”