Wiseguy's V60 T8

Gebruikersavatar
Paul
Top Gear member
Berichten: 32840
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Thnx!!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
Gebruikersavatar
eta76
4th Gear member
Berichten: 532
Lid geworden op: 08.04.2016 - 20:27
Locatie: Zuid-Holland

wiseguy76 schreef: 04.10.2022 - 10:30 2) Ik vervang de bumperkapjes door die van een momentum.... die zijn dan weliswaar ook mat zwart, maar dan is wel het chroom ook weg.
Zijn ze niet uitwisselbaar met een V90? Mijn R-Design heeft volgens mij zwarte glans kapjes.

Ohnee, lijkt er niet op... :-)
https://www.volvo-forum.nl/download/file.php?id=112084
Volvo XC70 MY'08 D5 (185pk ++) Summun AWD Geartronic Electric Silver Afbeelding Foto's
Volvo V90 '18 D3 R-Design RICA Stage 2 / EGR / StartStop / Gearbox / iSoftloaderOnyx black Afbeelding Foto's
Gebruikersavatar
wiseguy76
2nd Gear member
Berichten: 101
Lid geworden op: 22.07.2022 - 11:22
Locatie: Uden

Een week of anderhalf geleden kwam de post met een setje spiegelkappen die ik via MP op de kop heb weten te tikken. Dirtect naar de spuiter gebracht en glanzend zwart laten spuiten.
Gisteren kon ik de spiegelkappen ophalen en heb ze direct na thuiskomst maar gemonteerd.... weer een klusje afgerond :-)

spiegelkap 1a.jpg
spiegelkap 1b.jpg
spiegelkap 2a.jpg
spiegelkap 2b.jpg
spiegelkappen nieuw.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo V60 T8 Inscription Pebble grey (2021)
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 1235
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

Wat kost dat spuiten? Demontage makkelijk te doen? Ziet er goed uit :)
Gebruikersavatar
wiseguy76
2nd Gear member
Berichten: 101
Lid geworden op: 22.07.2022 - 11:22
Locatie: Uden

J33Bee schreef: 21.10.2022 - 13:44 Wat kost dat spuiten? Demontage makkelijk te doen? Ziet er goed uit :)
Ik was € 70,00 kwijt voor het spuiten... werd mee gespoten bij een andere opdracht.
Demontage is prima te doen.... ik heb de volgende video er bij gehouden om de spiegelkappen te kunnen vervangen:

Volvo V60 T8 Inscription Pebble grey (2021)
Gebruikersavatar
wiseguy76
2nd Gear member
Berichten: 101
Lid geworden op: 22.07.2022 - 11:22
Locatie: Uden

Voorlopig heb ik al een aantal dingen op mijn wensenlijstje geregeld... even het lijstje opgehaald en aangepast:

Reeds gedaan:
- R-Design grill in de voorbumper (bij aanschaf al laten doen)
- R-Design diffuser in de achterbumper (bij aanschaf al laten doen)
- Glanzend zwarte spiegelkappen
- Inscription stuur met verwarming vervangen door R-design stuur met verwarming en flippers
- Oplossing bedenken voor draadloos opladen van de telefoon (Brodit Proflip + houder voor originele MagSafe lader)
- Brillenhouders monteren ipv de handgreep bij bestuurder en bijrijderstoel

Nog te doen:
- Ramen vanaf B-stijil tinten
- Raamlijsten wrappen in glanzend zwart
- Dakrails vervangen door zwarte (of wrappen in glanzend zwart)
- Andere kofferbakmat (met opstaande rand)
- Polestar tuning laten uitvoeren bij de dealer
- Winterwielen aanschaffen (ipv 18" worden dit zeer waarschijnlijk 19" wielen)
- 20" Polestar Engineered 5 Y-spaaks Diamond Cut met zomerbanden

Niet nodig:
- Alle lampjes in het interieur vervangen door led-lampjes (indien nodig)


Eerstvolgende op mijn lijstje is de kofferbakmat. De originele kofferbakmat mag weg (gereserveerd voor Nomad) en zelf schaf ik een anders aan die ik persoonlijk een betere pasvorm vind hebben.
Volvo V60 T8 Inscription Pebble grey (2021)
Gebruikersavatar
wiseguy76
2nd Gear member
Berichten: 101
Lid geworden op: 22.07.2022 - 11:22
Locatie: Uden

wiseguy76 schreef: 21.10.2022 - 15:36
Nog te doen:
- Ramen vanaf B-stijil tinten
- Raamlijsten wrappen in glanzend zwart
- Dakrails vervangen door zwarte (of wrappen in glanzend zwart)
- Andere kofferbakmat (met opstaande rand)
- Polestar tuning laten uitvoeren bij de dealer
- Winterwielen aanschaffen (ipv 18" worden dit zeer waarschijnlijk 19" wielen)
- 20" Polestar Engineered 5 Y-spaaks Diamond Cut met zomerbanden
Inmiddels is het alweer een paar maanden geleden sinds de laatste update.... dat heeft helaas minder leuke redenen. We zijn in een relatief korte tijd binnen de familie- en kennissenkring een flink aantal mensen verloren, voornamelijk aan kanker. Dat is dan ook de voornaamste reden dat het updaten en upgraden van mn auto een heel eind naar de achtergrond is geschoven. Ondertussen zijn er wel wat dingen van het bovenstaande lijstje aangepakt of voorbereid, dus nu maar even een kleine update:

Ik heb glanzend zwarte folie besteld om de raamlijsten te wrappen. Deze moet alleen voor het beste resultaat met een temperatuur van 10 tot 15 graden boven 0 worden aangebracht, dus die staat even in de wacht om te worden uitgevoerd. Zeer waarschijnlijk kan ik daarmee ook de 2 chromen delen van de kapjes in de voorbumper mee wrappen.... dit klusje moet dus wachten tot in het voorjaar helaas.

Er is een andere kofferbakmat besteld. Die verwacht ik ergens de komende week te ontvangen.

Voor het vervangen van mijn dakrails wil ik kijken of ik mijn huidige dakrails kan laten poedercoaten in glanzend zwart. Eventueel met een setje donorrails dat ik tijdelijk kan monteren terwijl mijn dakrails worden gepoedercoat. Hiervoor moet ik nog wel even een prijs opvragen, maar heb inmiddels een adres in Uden dat wekelijks grote batches glanzend zwart poedercoat. De spuiter die mn spiegelkappen heeft gespoten gaf aan dat ik daar het beste even kon informeren en dat dat niet alles zou hoeven kosten.... Ook dat zal dus nog even moeten worden doorgezet....

De ramen moeten ook nog steeds worden getint. Hiervoor moet ik binnenkort maar eens een afspraak maken zodat dat ook geregeld wordt.

Ik heb besloten geen aparte set winterwielen te kopen, maar de zomerbanden van mijn huidige 19" wielen gewoon te vervangen door een setje winterbanden. Eerst maar eens rondkijken of er ergens wellicht een net setje demo banden oid te koop is.... en anders wordt het toch maar een nieuwe set met winterbanden.

De reden hiervoor is dat ik inmiddels een zeer nette set 20" 5 Y-spaaks Diamond Cut wielen heb kunnen overnemen van iemand die redelijk in de buurt woonde. De banden die daar op lagen waren helemaal afgetrapt en moesten écht worden vervangen, dus die zijn inmiddels verwijderd bij mn bandenboer. De velgen heb ik laten controleren en ze zijn helemaal in orde.... geen slag of deuk zit er in.... op wat waskrasjes na, zijn ze eigenlijk gewoon nieuw. De vorige eigenaar had ze zelf bij de dealer besteld en is er dus erg netjes mee omgesprongen. Tegen de zomer moet daar een nieuwe set rubber op komen, maar tot die tijd heb ik de gelegenheid om de velgen goed te polijsten en alvast in een coating te zetten.

Volvo_20_1.jpg
Volvo_20_2.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo V60 T8 Inscription Pebble grey (2021)
wasbeer2006
4th Gear member
Berichten: 888
Lid geworden op: 23.08.2021 - 20:45

Jeetje sterkte iig met de familie.

Fijn om dag toch even de aandacht te verleggen.
Ik vind die polestar velgen heel mooi, ben benieuwd hoe het staat.
-V60 B4 7dct R design wit
Gebruikersavatar
wiseguy76
2nd Gear member
Berichten: 101
Lid geworden op: 22.07.2022 - 11:22
Locatie: Uden

Thanks, mn moeder, 3 ooms, 4 kennissen en een goede vriendin die al een jaar op de IC bivakkeerde (al dan niet in coma), verder nog een oom van mijn vrouw in een hospice met vergevorderde longkanker en het bericht dat mn schoonvader een aggressieve vorm van prostaatkanker heeft dat ook al uitgezaaid is naar o.a. de lymfen en per direct hormoontherapie en 35 bestralingen moet ondergaan…. Dat alles in de laatste 6 maanden van 2022, dat hakt er best wel in ja….

Dus het nieuwe jaar inderdaad maar beginnen met het verleggen van de aandacht naar o.a. de aanpassingen aan mn auto….

Vandaag trouwens ook nog een setje nieuwe uitlaatsierstukken op de kop weten te tikken voor een heel zacht prijsje, dus ook de sierstukken gaan nog aangepast worden…. Is de achterkant dus uiteindelijk toch nog helemaal R-Design 😄

D300EFC2-6290-40BA-A4A4-F3C28D31EA0B.jpeg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo V60 T8 Inscription Pebble grey (2021)
Gebruikersavatar
wiseguy76
2nd Gear member
Berichten: 101
Lid geworden op: 22.07.2022 - 11:22
Locatie: Uden

Vandaag de uitlaatsierstukken ontvangen per post en als het goed is komt ook vandaag de nieuwe kofferbakmat ook nog binnen.
Gisteren even nagevraagd om de dakrails te laten poedercoaten in hoogglans zwart. Dat gaat met € 60,00 kosten (als ik het goed heb begrepen voor beide, en anders is dat per stuk nog steeds prima te doen), dus binnenkort ook maar gelijk even regelen, dan liggen die ook klaar om gemonteerd te worden.
Volvo V60 T8 Inscription Pebble grey (2021)
wasbeer2006
4th Gear member
Berichten: 888
Lid geworden op: 23.08.2021 - 20:45

Dan ben je bijna door je lijstje heen. Dat wordt een nieuwe maken.
Opzich altijd wel leuk om steeds iets te doen.

Ik ga in het vorojaar mijn logo weer zelf wrappen, gaat steeds beter :-)
Ik zoek nog een stel zwarte uitlaatsierstukken liefst dubbel, maar enkel mag ook, ik ga eens zoeken naar een mooi paar.
-V60 B4 7dct R design wit
Gebruikersavatar
wiseguy76
2nd Gear member
Berichten: 101
Lid geworden op: 22.07.2022 - 11:22
Locatie: Uden

wasbeer2006 schreef: 31.01.2023 - 13:43 Dan ben je bijna door je lijstje heen. Dat wordt een nieuwe maken.
Klopt ja... alleen de Polestar Engineered tuning staat dan nog op mijn lijstje.... maar vooralsnog heb ik de behoefte niet om die aan te schaffen... wellicht als er een keer een mooie aanbieding voor is bij de dealer..... maar voorlopig even meer dan power genoeg.

Wat er sowieso nog wel op mijn verlanglijstje bij gekomen is, is de optie om de achterbank elektrisch te ontgrendelen en neer te klappen vanuit de kofferbak.
Dit had ik bij mijn vorige auto ook en dat is toch wel heel erg handig moet ik zeggen. Heb het er al eens over gehad met Nomad, die heeft dat ook op zijn verlanglijstje staan.... Dus mogelijk dat we een keer samen allebei de auto's gaan aanpakken.
wasbeer2006 schreef: 31.01.2023 - 13:43 Ik zoek nog een stel zwarte uitlaatsierstukken liefst dubbel, maar enkel mag ook, ik ga eens zoeken naar een mooi paar.
Mijn enkele uitlaten komen natuurlijk ter beschikking, ik kan wel eens navragen of het nut heeft om die te laten spuiten of poedercoaten.... laat maar weten...
Volvo V60 T8 Inscription Pebble grey (2021)
Gebruikersavatar
EVO500
3rd Gear member
Berichten: 471
Lid geworden op: 20.02.2021 - 17:10
Locatie: België

Veel sterkte met de vervelende periode! Soms komt alles tegelijk :(
Leuk te zien hoe je bezig bent met je project met uitzoeken en tot resultaten te komen! :)
V60 T8 PE Crystal White Pearl (MY2021)
Laguna III GT180 (stage II)
Omega 3000-24V EVO500
Monza 3.0E '78 (handgesch.)
Gebruikersavatar
wiseguy76
2nd Gear member
Berichten: 101
Lid geworden op: 22.07.2022 - 11:22
Locatie: Uden

Ik heb inmiddels een set met aluminium dakrails van iemand “te leen” gekregen om te laten poedercoaten in hoogglans zwart. Wanneer ze dat gebeurd is en de zwarte dakrails gemonteerd worden, dan geef ik mijn aluminium dakrails weer terug…. Prima deal zo…. 😄👍🏻

De dakrails zijn inmiddels voorbereid en kunnen morgen naar de poedercoater worden gebracht…. Ben heel erg benieuwd naar het eindresultaat…

Verder inmiddels ook een adres gevonden voor het laten tinten van mijn ramen vanaf de B-stijl…. De ramen in de voorportieren zou ik ook kunnen doen, maar daar mag niet meer dan 55% op en de tinter geeft aan dat die tint maar weinig effect zal hebben en ik dan beter het geld ergens anders aan kan besteden….

Op zich wel eerlijk advies natuurlijk, maar wellicht dat het toch voor het zicht wel netter is om ze toch gelijk mee te nemen…
Volvo V60 T8 Inscription Pebble grey (2021)
Gebruikersavatar
Henk{GP}
2nd Gear member
Berichten: 81
Lid geworden op: 08.02.2023 - 14:04

Hoi Wiseguy, waar heb je uiteindelijk je ramen laten tinten? en tevreden?
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”