Mogelijkheden korting/onderhandelen...?
-
- 4th Gear member
- Berichten: 641
- Lid geworden op: 12.08.2009 - 19:34
Maar eeeh.. heeft TS inmiddels al een buitenkansje weten te vergaren?
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1932
- Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11
De nieuwprijs van een auto zal ook navenant veel lager worden (zeker als het straks alleen EV is). Overigens zal er erg weinig nieuw worden verkocht. Verschuift van bezit naar gebruik....
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
- Philken
- 5th Gear member
- Berichten: 1914
- Lid geworden op: 10.05.2005 - 17:02
- Locatie: Leeuwergem(B)
idd, juist even naar mijn offerte gaan kijken en ik heb 9053€+btw korting gekregen op mijn d3(België)
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad
you've been beaten by a bRick
you've been beaten by a bRick
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 12219
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
Een D3 (iedere D3) was altijd een bruto geprijsde auto, een T8 altijd een netto geprijsde.
In Nederland zijn auto's ex/ex trouwens veelal behoorlijk goedkoper dan in België, het bevreemd mij echt dat deze niet meer verkocht worden aan Belgen
Met 9% korting is een C40 single engine Core in België nog steeds duurder dan een Nederlandse C40 identieke zonder korting
In Nederland zijn auto's ex/ex trouwens veelal behoorlijk goedkoper dan in België, het bevreemd mij echt dat deze niet meer verkocht worden aan Belgen
Met 9% korting is een C40 single engine Core in België nog steeds duurder dan een Nederlandse C40 identieke zonder korting
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- EVO500
- 3rd Gear member
- Berichten: 471
- Lid geworden op: 20.02.2021 - 17:10
- Locatie: België
Zeker! Dank je wel. Toen ik in Februari 2021 deze in de showroom zag staan, dacht ik van, "Dit is wel de top!" maar de prijs had ik er niet voor over. Ik kwam immers gewoon eens neuzen omdat mijn vrouw een V60 en XC60 een mooie auto vond, zonder budget.
Ik wilde bewust niet kijken omdat ik mezelf ken en dan thuis kom met een uitgave die ik niet gepland had. Vandaar dat ik ALTIJD een offerte laat opmaken om geen overhaaste keuzes te maken. Eerst laten bezinken voor minstens een week. En dan nog eens beoordelen of het gevoel nog hetzelfde is.
Verkoper vroeg als eerste, "is het zakelijk of particulier?" Ik heb aangegeven zakelijk en toen was het antwoord "Dan moet je een hybride ivm bijtelling" Gezien ik redelijk wat zonnepanelen heb liggen leek mij dit een goede keuze.
Omdat het verschil tussen t6-t8 maar klein was heb ik toen offerte laten maken voor t8. Paar keer wat opties erbij gedaan en toen verkoop overeenkomst gesloten in Februari '21 voor dezelfde die ik nu heb alleen de kleur "Bursting blue" met de volgende verschillen.
- Geen schuifdak (hoefde voor mij niet ivm hoogte dak?)
- Geen HK (luister niet zoveel muziek in de auto)
- Geen Leder bekleed dashboard (wist op dat momnet niet dat het er was!)
- Geen Vergrendelbare kindersloten ( niet zo belangrijk)
- Geen Headup display (kon niet omdat ik een verwarmbare voorruit had besteld, wat mij fijner leek)
Bedrag kwam toen op €62.552 (incl.btw) met kortingen (€9085) Kan deze wel hier weer neerzetten maar dan krijgen ik weer van "onmogelijk, kan niet, onzin, stemmingmakerij"...pfff
Werd vervolgens in April '21 gebeld door dealer en aangegeven dat ik andere kleur moest uitkiezen omdat het modeljaar '22 werd. "BB" kon niet meer geleverd worden.
Goed over de zeik omdat ik al genoeg zwarte auto's heb en eens iets anders wilde.
Enkele keren naar nieuwe kleuren gaan kijken, maar deze waren nog niet in het echt te zien. Toen kwam eigenlijk "Crystal White Pearl" als beste alternatief.
En wat stond er nog in de showroom... Ja die ik in Februari veel te veel geld vond kosten...
Toen even gecheckt wat er achter af opgezet kon worden (Polestar tuning/ Styling kit / Trekhaak) check...
Wat niet: geen Verw.voorruit.
Wat kreeg ik er voor terug: Schuifdak / Headup display/ leder dashbord /HK audio en wat kleine dingen.
Conclusie: Verschil €3500...en binnen 3 weken rijden ipv nog eens 5 maanden wachten.
Check... KOPEN! en kortom dik tevreden en volgens mij dealer ook. Vonden het ook erg vervelend. Stonden hier ook niet op te wachten en hadden nog enkele klanten die nog moesten bellen ivm zelf probleem ivm de kleur....
Wel deze week voor de verandering wat andere velgen gemonteerd. Hij staat er dus ECHT!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
V60 T8 PE Crystal White Pearl (MY2021)
Laguna III GT180 (stage II)
Omega 3000-24V EVO500
Monza 3.0E '78 (handgesch.)
Laguna III GT180 (stage II)
Omega 3000-24V EVO500
Monza 3.0E '78 (handgesch.)
- EVO500
- 3rd Gear member
- Berichten: 471
- Lid geworden op: 20.02.2021 - 17:10
- Locatie: België
Denk het ook... denk ook een slechte ontwikkeling. Als ik niet naar de showroom was gegaan had ik zeer zeker niks gekocht.Marc Apeldoorn schreef: ↑15.10.2022 - 11:42 Waar ik wel voor vrees is dat de volume dealers de aankomende 10 jaar bijna allemaal verdwijnen, winstgevendheid auto moet omhoog voor fabrikant en dus wordt de dealer eruit gesneden. Dus online/rechtstreeks bestellen, waarbij soort abonnementsvorm 75+% van alle verkopen uitgaat maken. Traditionele dealer wordt experience center, minder experience centers dan dealers. Wel service bedrijven voor leveren services.
Maar misschien dat ik niet "model" koper ben gezien ik eigenlijk gedeeltelijk impulsief heb gekocht.
Voor iemand die alles langs elkaar op zijn computer zet omdat deze een nieuwe auto NODIG heeft en daar vervolgens gaat zitten plussen en minnen tussen merken, kan dit anders liggen. Maargoed. Ik zit niet inde automotive.
V60 T8 PE Crystal White Pearl (MY2021)
Laguna III GT180 (stage II)
Omega 3000-24V EVO500
Monza 3.0E '78 (handgesch.)
Laguna III GT180 (stage II)
Omega 3000-24V EVO500
Monza 3.0E '78 (handgesch.)
- EVO500
- 3rd Gear member
- Berichten: 471
- Lid geworden op: 20.02.2021 - 17:10
- Locatie: België
Denk dat dit te maken heeft dat veel "bedrijven" als compensatie op loon werknemers een auto in leasing geven. Zoals ik al aangaf is dit fiscaal voor gunstiger, wgenbelasting(moet er om liegen maar meen 128€/jr)
Particuliere markt zal (denk IK) kleiner zijn. Want particulier had ik gewoon een diesel gekocht waarschijnlijk. 2.0 diesel (mijn laguna) kost aan wegen belasting iets over de 400€/jr in tegenstelling in Nederland bijna per kwartaal...
V60 T8 PE Crystal White Pearl (MY2021)
Laguna III GT180 (stage II)
Omega 3000-24V EVO500
Monza 3.0E '78 (handgesch.)
Laguna III GT180 (stage II)
Omega 3000-24V EVO500
Monza 3.0E '78 (handgesch.)
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 12219
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
Volvo levert in Nederland al ruim 2 jaar geen diesels meer..
Ex btw is een begrip dat zowel in België als Nederland goed vergelijkbaar moet zijn..
Tel de Belgische btw bij de Nederlandse ex btw prijs en je ziet dat iig een C40 uit Nederland nog steeds behoorlijk goedkoper is.
Dit fenomeen gaat trouwens al vele jaren op.
Fabrikanten/importeurs willen idd de dealer er tussenuit halen, dat vergroot hun winstgevendheid, de klant schiet er iig niets mee op.
Ook zal de dealer een inruiler niet zomaar in willen kopen, de noodzaak om (voor veel geld in te moeten ruilen) is er ook niet meer, er mag tenslotte niets meer verkocht worden.
En inruilen doet een importeur iig niet..
Ex btw is een begrip dat zowel in België als Nederland goed vergelijkbaar moet zijn..
Tel de Belgische btw bij de Nederlandse ex btw prijs en je ziet dat iig een C40 uit Nederland nog steeds behoorlijk goedkoper is.
Dit fenomeen gaat trouwens al vele jaren op.
Fabrikanten/importeurs willen idd de dealer er tussenuit halen, dat vergroot hun winstgevendheid, de klant schiet er iig niets mee op.
Ook zal de dealer een inruiler niet zomaar in willen kopen, de noodzaak om (voor veel geld in te moeten ruilen) is er ook niet meer, er mag tenslotte niets meer verkocht worden.
En inruilen doet een importeur iig niet..
- EVO500
- 3rd Gear member
- Berichten: 471
- Lid geworden op: 20.02.2021 - 17:10
- Locatie: België
Ja, verbaasd mij ook, maar ook weer niet.
In België heeft men vaak op veel producten een hogere prijs als in Nederland. Op een of andere manier ging of gaat men er van uit dat een Belg bereid is een hogere prijs te betalen.
Vandaar dat je ziet dat veel Belgen op Nederlandse shops bestellen en er veel Nederlandse bedrijven hun zaken hebben uitgebreid naar Belgie (Gamma, AH, Jumbo, Coolblue, etct.etc)
Kan hier een klein beetje over meepraten, gezien mijn bedrijf in de top 100 behoord van in België en daar ook van profiteert.
Zag dit 20jaar geleden al bij de VAG groep al langzaam beginnen. Werden toen hoge eisen gesteld (toen met eisen van VAG ivm kostelijke uitstraling) waardoor veel kleine dealers er mee stopten.OGA244 schreef: ↑16.10.2022 - 16:26 Fabrikanten/importeurs willen idd de dealer er tussenuit halen, dat vergroot hun winstgevendheid, de klant schiet er iig niets mee op.
Ook zal de dealer een inruiler niet zomaar in willen kopen, de noodzaak om (voor veel geld in te moeten ruilen) is er ook niet meer, er mag tenslotte niets meer verkocht worden.
En inruilen doet een importeur iig niet..
Nu zijn we zover dat ook deze (en ook Volvo) straks alleen online te bestellen zijn. Zien dat Tesla dit kan en waarom hun niet? Tijden zijn inderdaad veranderd.
Inruilers kunnen alleen interessant zijn onder 150K/km van hetzelfde merk. Anders kun je beter een occacion center beginnen zoals Van mossel.
V60 T8 PE Crystal White Pearl (MY2021)
Laguna III GT180 (stage II)
Omega 3000-24V EVO500
Monza 3.0E '78 (handgesch.)
Laguna III GT180 (stage II)
Omega 3000-24V EVO500
Monza 3.0E '78 (handgesch.)
-
- 4th Gear member
- Berichten: 888
- Lid geworden op: 23.08.2021 - 20:45
Dat heb ik inderdaad ook al een paar keer gezegd. De netto prijzen in NL zijn de laagste in europa, dus is er ook minder marge.OGA244 schreef: ↑16.10.2022 - 16:26 Volvo levert in Nederland al ruim 2 jaar geen diesels meer..
Ex btw is een begrip dat zowel in België als Nederland goed vergelijkbaar moet zijn..
Tel de Belgische btw bij de Nederlandse ex btw prijs en je ziet dat iig een C40 uit Nederland nog steeds behoorlijk goedkoper is.
Dit fenomeen gaat trouwens al vele jaren op.
De BPM hakt er in NL als een moker in, met als klap op de vuurpijl wel een Kia Stinger bv.
Je zag dat ook aan de B modellen en T modellen in NL. Toen ik een B4 ging leasen in sept 21 was een T6 maar 2K duurder.
(nog mocht ik geen hybrid van het bedrijf). In Belgie lag dat heel lang anders.
De polestart editie was voor NL begrippen een absolute aanbieding, die koste in aug 21 maar 66K!
Daaraan zie je dat als de BPM nagenoeg wegvalt het in NL spotgoedkoop is.
Of je dan die bedragen korting noemt of niet, je hoeft het iig niet te betalen.........
En ook in NL zijn er best behoorlijke kortingen mogelijk, niet op elk moment bij elke dealer en merk. Maar het is er altijd!
Zie mijn eerdere voorbeeld van BMW waar kortingen soms wel opliepen tot 30K.
Leasemaatschappijen krijgen in NL tussen de 10 en 16% standaard korting, afgezien van speciale deals.
Ik snap dat onderhoud dan ook anders wordt berekend.
Bovenstaand de reden dat we ook steeds meer naar gebruik gaan. Prive nieuwe kopen is behoorlijk dom voor je portemonee.
Private lease is altijd goedkoper. Voor dat er nu mensen denken, nee dat is niet waar, reken het eerst even uit
En dan mag je er nog vanauit gaan dat je na voer jaar de helft terug krijgt voor je gekochte auto, gaat waarschijnlijk niet gebeuren, maar dan nu is private lease goedkoper.
-V60 B4 7dct R design wit
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 5323
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Tja, dan reken jij toch anders dan ik. Ik tik liever 1x €17K af bij inruil, en kan dan in principe (bij regulier onderhoud) een 20 jaar vooruit. Dan elke maand ca € 700,- aftikken van je AOW en je pensioen.wasbeer2006 schreef: ↑17.10.2022 - 16:01 Prive nieuwe kopen is behoorlijk dom voor je portemonnee. Private lease is altijd goedkoper.
Dat gaat ,m namelijk écht niet worden! "I did it my way"
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
-
- 4th Gear member
- Berichten: 888
- Lid geworden op: 23.08.2021 - 20:45
Dat is inderdaad anders rekenen. Maar in jouw geval ook terrecht, dat snap ik.
Maar als je elke vier of vijf jaar nieuw wilt valt het echt in het voordeel van private lease.
Maar als je elke vier of vijf jaar nieuw wilt valt het echt in het voordeel van private lease.
-V60 B4 7dct R design wit
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 13717
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Die netto prijzen moeten misschien ook wel de laagste zijn in EU want anders worden auto s onverkoopbaar in NL door accijns toelage.....
Ik heb zo maar de aanname dat de korting voor de grote leasmy en afnemers ergens weer wordt gecompenseerd door de particulieren....
die korting is niet alleen de nieuwprijs, maar mogelijk vooral in de onderhoud. contracten..
Ik heb zo maar de aanname dat de korting voor de grote leasmy en afnemers ergens weer wordt gecompenseerd door de particulieren....
die korting is niet alleen de nieuwprijs, maar mogelijk vooral in de onderhoud. contracten..
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 13717
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
is persoonlijke afweging. Ik heb al mn nieuwe volvo s uit de showroom cash betaald indertijd....Is maar waar je je prettig bij voelt.wasbeer2006 schreef: ↑17.10.2022 - 19:03 Dat is inderdaad anders rekenen. Maar in jouw geval ook terrecht, dat snap ik.
Maar als je elke vier of vijf jaar nieuw wilt valt het echt in het voordeel van private lease.
Mijn filosofie is dat ik prive geen schulden wil hebben (Behalve hypotheek toen ik nog in NL woonde. ) Heeft me als zelfstandige helpen het hoofd beven water te houden...
Gelukkig voor ieders wat wils om een auto te bemachtigen.
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
-
- 4th Gear member
- Berichten: 888
- Lid geworden op: 23.08.2021 - 20:45
Tuurlijk er zijn allerlei redenen en goede ook. Op deze manier sparen is niks mis mee en goed ook!
Ondanks dat ik van een stuk jongere generatie ben heb ik ook nog moeite met allelei abonnementen. Liever koop ik ook.
Gewoon een gevoel.
Maar goedkoper is koop vaak niet.
Neem Spotify, heel iets anders 15 euro per maand, betere kwaliteit dan een CD en als je elke maand een cd,tje kocht is het nog goedkoper ook.
Nu had naar de winkel en het nieuwste CD,tje kopen ook wat natuurlijk.
En dat allemaal een beetje off topic, daarnaast heeft het ook wel met de prijsbepaling te maken.
Het voordeel moet gaan komen dat een bedrijf anders gaat produceren als het van bezit naar gebruik gaat.
Hele interessante ontwikkeling vind ik persoonlijk
Ondanks dat ik van een stuk jongere generatie ben heb ik ook nog moeite met allelei abonnementen. Liever koop ik ook.
Gewoon een gevoel.
Maar goedkoper is koop vaak niet.
Neem Spotify, heel iets anders 15 euro per maand, betere kwaliteit dan een CD en als je elke maand een cd,tje kocht is het nog goedkoper ook.
Nu had naar de winkel en het nieuwste CD,tje kopen ook wat natuurlijk.
En dat allemaal een beetje off topic, daarnaast heeft het ook wel met de prijsbepaling te maken.
Het voordeel moet gaan komen dat een bedrijf anders gaat produceren als het van bezit naar gebruik gaat.
Hele interessante ontwikkeling vind ik persoonlijk
-V60 B4 7dct R design wit
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40460
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Nu gaan we wel wat erg Off Topic heren.
Terug maar weer naar de vraag van de TS
Terug maar weer naar de vraag van de TS
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- EVO500
- 3rd Gear member
- Berichten: 471
- Lid geworden op: 20.02.2021 - 17:10
- Locatie: België
Je mag gewoon handelen. Zover ik weet is Nederland daar juist uit historie groot mee geworden! Dus doe er iets mee.
V60 T8 PE Crystal White Pearl (MY2021)
Laguna III GT180 (stage II)
Omega 3000-24V EVO500
Monza 3.0E '78 (handgesch.)
Laguna III GT180 (stage II)
Omega 3000-24V EVO500
Monza 3.0E '78 (handgesch.)
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 13717
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
VOC mentaliteit ha ha ( o help dat mag niet meer tegenwoordig)..Hoe dan ook moet alles wel ergens betaald worden in de handel en ook nog wat worden verdiend... De ervaring is dat uitknijpen ongelukkige transacties teweeg brengt voor beide partijen.."elkaar in redelijkheid wat gunnen" bevordert de deal...
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT