C30 D2 SS Summum 2011

De opvolger van P1800 en 480
Plaats reactie
bollocks
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 11.10.2022 - 16:31
Locatie: Brussegem

Hoi iedereen,
mij even voorstellen, ik ben Bernard, 52j, handelsreiziger, en heb zelf de laatste 15 jaar altijd met 'grote' Volvo' s gereden ( 850 , V70 D3, V70 D4 en de XC70 D5) tot grote tevredenheid!
In 2015 een C30 D2 uit 2011 gekocht voor mijn zoon, 55.000km, intussen 146.000km en zo goed als probleemloos mee gereden.
Behalve een defecte injector hebben we hier nog geen problemen mee gehad.
Begin dit jaar de 2 aandrijfassen vervangen (stofkappen gescheurd aan de versnellingsbakzijde), zelf nieuw steken was goedkoper dan de stofkappen te laten vervangen in de garage. Een paar uurtjes werk en 360€ materiaal, oem SKF assen (identiek dezelfde assen, zelfs de kleur van de richtingsringen), een stuk goedkoper dan de offerte van de garage... 1440€ + btw :]
Vorige week begon hij moeilijker te starten, batterij uitgemeten, 12.4V in rust en bij starten zakte ze tot 7.2V, defect dus! Onmiddellijk een nieuwe besteld bij lokale auto-onderdelenshop, en toen ik de oude demonteerde kon ik mijn ogen niet geloven.... dit bleek nog originele Volvo batterij te zijn! (We hebben de onderhoudshistoriek van de wagen met alle facturen, ik heb nergens een nieuwe batterij terug gevonden... 11 jaar? Dat moet een record zijn.)
Tijdens mijn testrit toch maar even de carwash opgezocht, en toen kwam de onthutsende vaststelling dat er water naar binnen liep langs de bovenkant van de voorruit...
Tijdens mijn zoektocht naar info kwam ik hier uit...
Ik heb me onmiddellijk lid gemaakt, een bron van informatie zoals ze hier te vinden is , is geld waard!
Bedankt om die informatie te delen!
Inmiddels heb ik ook gevonden dat het een gekend probleem is waar Volvo zelf geen verantwoordelijkheid in neemt! Jammer, het is toch een productiefout!
Volgende vrijdag afspraak bij de glas clinic om de ruit los te maken en opnieuw te verlijmen. Hopelijk zonder scheuren of barsten...

Eerstvolgende onderhoud zal de distributieriem ook moeten vervangen worden. Iemand een idee wat daar de kostprijs voor kan zijn?
Alvast bedankt!

Groetjes en nog vele veilige kilometers!

Bernard
Gebruikersavatar
Longone
5th Gear member
Berichten: 1068
Lid geworden op: 10.08.2006 - 12:02

Gebruikersavatar
ruuds70
5th Gear member
Berichten: 1596
Lid geworden op: 10.09.2005 - 12:07

Bij mij koste de riem onlangs (1/10/22) 336,- en het vervangen 86,50 icm een grot beurt.
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Sjoerd Wolfs
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 30.11.2019 - 16:14

Lekkende voorruit is binnen het P1 platform een bekend issue. Let op: als je een dakraam hebt kunnen de leidingen van deze ook gaan lekken. afvoerleidingen lopen via de A-stijl omlaag en naar buiten via het rooster onder je ruitenwissers en onder aan de A-stijl gaat de kunststof leiding in een andere leiding, vaak schuift die er tussenuit waardoor water naar binnen loopt.
C30 2.4i 🚗💨💨 | Beheerder Volvo C30 Nederland club.
https://m.facebook.com/groups/VolvoC30NL/
Plaats reactie

Terug naar “C30”