Google Assistant Voice Commands

Over Sensus, Sensus Connect, Sensus Connet Touch etc
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mga1600
6th Gear member
Berichten: 2526
Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
Locatie: nhn

Zoals bekend zijn verschillende dingen als verwarmng, stoelverwarming etc. in een ‘Google-auto’ met voice commando’s te bedienen. Nuttig want dsn kin je je handen aan her stuur houden.,

Eerder las ik dat iemand had vastgesteld dat je OPD (one pedal drive) met een voice commando kon aan/uitschakelen, maar toen bleek dat dat alleen werkt in een auto waarbij de taal op Engels staat ingesteld.

Ik heb Volvo-NL gevraagd wat het Nederlandse equivalent van de opdracht zou kunnen zijn. Ze hebben het heel netjes voor me uitgezocht, helaas werkt het vooralsnog alleen in US-Engels. Dat komt omdat deze instructie niet door de auto zelf wordt afgehandeld maar (nog) via de Google servers loopt.
We mogen wel verwachten dat het ergens in de toekomst ook in de auto zelf terecht zal gaan komen en dus ook in op NL ingestelde auto’s gaat werken. Een datum daarvan was niet te verkrijgen. Jammer want als je de auto op US-Engels zet en dan een bestemming in Nederland in de navigatie in wilt spreken kom je overal terecht - behalve waar je wilt zijn……

Er zijn overigens wel meer van dergelijke ‘leuke’ voice commando’s actief die ik niet kende, voorlopig ook alleen in US-Engels beschikbaar. Andere komen er binnenkort aan. Zie lijstje.

Google Assistant - Customs actions
Following custom actions are already in production.
• Head up display on/off
• One pedal drive on/off
• Reduced set alarm on/off
• Lane keeping aid on/off
• Creep mode on/off

Following custom actions will be made available around 22w46 (TBD)
• Change drive mode (hybrid, pure, power, AWD, off-road)
• Ask when is my next service
• Steering feel heavy on/off
• Welcome light on/off
• Mirror auto dimming on/off
• Ready to drive on/off
• Exterior mirror tilt at reverse on/off
• Headrest fold
• Wiper service position

Nou maar hopen dat de vertaling niet al te lang op zich laat wachten….
C40 Ultimate Twin
Gebruikersavatar
TonH53
6th Gear member
Berichten: 3116
Lid geworden op: 20.02.2018 - 09:14

Misschien nog een voice commando, waarmee je de voorkeurstaal kunt instellen?
1989 440 XV-87-GX
1992 440 FX-TJ-03
2000 S40 15-GB-LL
2005 S60 69-PX-NH
2013 V40 Cross Country 87-ZXR-5
2018 XC40 T4 Inscription SR-297-G
2019 V40 T3 R-Design Geartronic Polar+ Sport + Parkeerverwarming
2021 XC40 P8 met (bijna) alle opties
Gebruikersavatar
mga1600
6th Gear member
Berichten: 2526
Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
Locatie: nhn

TonH53 schreef: 17.10.2022 - 12:19 Misschien nog een voice commando, waarmee je de voorkeurstaal kunt instellen?

Dat zou een goeie zijn!
Tot het ook in NL werkt ga ik even experimenteren met een tweede profiel, gelijk aan mijn gewone profiel maar dan met taal= Engels. Op het centrale scherm kun heel gemakkelijk van profiel wisselen. Niet de meest elegante oplossing, maar in afwachting van werkt het misschien wel voor me….
C40 Ultimate Twin
Plaats reactie

Terug naar “Communicatie”