Standkachel probleem

Plaats reactie
Robert007
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 04.06.2021 - 17:06

Hallo,

Ik heb sinds kort een XC90 D5 uit 2006.
De auto is uitgerust met een standkachel, echter als ik direct start probeer hoor ik de rotor ongeveer 5 seconden draaien daarna springt ie in het display weer naar uit.
Heb de brandstof slang eraf gehaal en weer geprobeerd, er komen wel wat druppels diesel uit maar niet echt een straaltje.
Klopt dit?

Heb ook de gloeispiraal eruit gehaald, deze heeft een weerstand van 76 Ohm. Als ik deze direct aan de 12 Volt aansluit wordt ie wel warm maar niet echt zoals bij een cyclinder gloeispiraal.
Is dit normaal?
Gebruikersavatar
1-wiel
4th Gear member
Berichten: 580
Lid geworden op: 15.04.2012 - 21:19

Alvorens de sk zal gaan opstarten worden er wat test uitgevoerd door de computer.
Ventilatormotor ,waterpomp,brandstofpompje,gloeibougie worden allemaal aangestuurd om te controleren of de waardes overeenkomen met het geprogrammeerde. Als er iets niet goed is, zal de standkachel niet opstarten. Na 3 foutieve start/storingen zal hij vergrendeld worden, kun je met vida weer ongedaan maken.
Veelvoorkomende klachten: waterpomp die vastzit,dichtzittende brandstofleiding,defecte drukbalans waardoor binnenwerk verbrand,doorgebrande oververhittingsthermocontact waardoor brandstofpompje niet pulst.
Gloeibougie moet binnen enkele seconden roodgloeiend worden na 12v erop gezet te hebben.
V70-d5-2007-6 bak- alle Standkachel start en stop opties......Xc90 remmen rondom… Billstein B6 schokbrekers met Eibach veren …VDD-X3 dongle....S60 koplampsproeiers…Oem Subwoofer....BT Phm module volvocesky. .......ABL-Xenon-koplamp retrofit werkend als af-fabriek...Blis retrofit en nog veel meer...
Plaats reactie

Terug naar “XC90 Classic t/m MY 2014”