C30 D4 bij Volvo-dealer in onderhoud, elders laten tunen?
Geplaatst: 18.10.2022 - 15:21
Ik heb eventueel plannen om onze C30 D4 uit 2011 met 185.000 km te laten tunen (software-matig) en zit daarbij te denken aan Obbe-tuning vanwege de reviews en omdat ik daar bekend ben (althans, bij Volservice dan, waar onze V70 T5 uit 1997 vandaan komt).
Nu zit ik met het volgende. De auto is vanaf dag 1 volledig door Volvo-dealers onderhouden. Behalve een compleet onderhoudsboekje zijn ook alle rekeningen nog beschikbaar, dus goed onderhouden en goed gedocumenteerd. En eigenlijk wil ik dat voorlopig ook zo blijven doen. Het is vertrouwd, dichtbij en hopelijk ooit goed voor de restwaarde. Nu heb ik wel eens begrepen dat Volvo-dealers een tuning bij het reguliere onderhoud kunnen zien en het eigenlijk beschouwen als een "storing", dus de boel terug zetten naar de fabrieksinstellingen. Als alternatief is dan natuurlijk de eigen (en duurdere) Polestar-tuning beschikbaar. Klopt dit of in het een onzin-verhaal.
Ook ben ik even benieuwd naar jullie meningen om deze al wat oudere auto met deze km-stand nu nog te tunen. Naar mijn mening kan het wel, ook omdat de onderhoudshistorie volledig bekend is en de km-stand niet heel erg hoog is (voor een diesel / en voor een Volvo;-)). Uiteraard is de mening van bv Obbe-tuning doorslaggevend maar even als voorbereiding. En tenslotte, zijn er redenen om toch voor de duurdere Polestar-tuning te kiezen?
Nog even ter verduidelijking, het gaat om de 2-liter, 5-cilinder diesel met nu 177pk/400Nm met 6-versnellings Geartronic. De meest aangeboden tuning is dan naar 200pk/450Nm inclusief optimalisatie van de Geartronic.
Nu zit ik met het volgende. De auto is vanaf dag 1 volledig door Volvo-dealers onderhouden. Behalve een compleet onderhoudsboekje zijn ook alle rekeningen nog beschikbaar, dus goed onderhouden en goed gedocumenteerd. En eigenlijk wil ik dat voorlopig ook zo blijven doen. Het is vertrouwd, dichtbij en hopelijk ooit goed voor de restwaarde. Nu heb ik wel eens begrepen dat Volvo-dealers een tuning bij het reguliere onderhoud kunnen zien en het eigenlijk beschouwen als een "storing", dus de boel terug zetten naar de fabrieksinstellingen. Als alternatief is dan natuurlijk de eigen (en duurdere) Polestar-tuning beschikbaar. Klopt dit of in het een onzin-verhaal.
Ook ben ik even benieuwd naar jullie meningen om deze al wat oudere auto met deze km-stand nu nog te tunen. Naar mijn mening kan het wel, ook omdat de onderhoudshistorie volledig bekend is en de km-stand niet heel erg hoog is (voor een diesel / en voor een Volvo;-)). Uiteraard is de mening van bv Obbe-tuning doorslaggevend maar even als voorbereiding. En tenslotte, zijn er redenen om toch voor de duurdere Polestar-tuning te kiezen?
Nog even ter verduidelijking, het gaat om de 2-liter, 5-cilinder diesel met nu 177pk/400Nm met 6-versnellings Geartronic. De meest aangeboden tuning is dan naar 200pk/450Nm inclusief optimalisatie van de Geartronic.