Pagina 1 van 1

Volvo D4 houd in bij lage toeren

Geplaatst: 20.10.2022 - 16:18
door Blueone
Ik heb een paar jaar een V60 MY2015, D4 automaat, hier zit de software van obbetuning in waarbij de EGR ook is uitgeschakeld. De auto heeft altijd goed gereden echter houd deze de laatste tijd wat in op lagere toeren vanaf 1600 toeren komt de auto pas goed op gang. Zijn er wellicht zaken die veelvoorkomend zijn wat dit kan veroorzaken?

Volvo D4 houd in bij lage toeren

Geplaatst: 25.10.2022 - 11:21
door reinberto
Volgens mij is dit gewoon karakter van het motor blok? Ik heb zelf een S60 MY2015 D4 handbak, als ik 30 in z'n 3 rijd en rond 1300-1400 toeren zit dan is het sneller om terug te schakelen en te versnellen dan gas blijven geven en wachten totdat hij een keer op gang komt :-)

Volvo D4 houd in bij lage toeren

Geplaatst: 27.10.2022 - 10:50
door 0000vt
Kijk eens naar dit koppel-vermogen grafiekje van Rica tuning voor jouw blok (https://rica.nl/diensten/chiptuning/?ma ... riant=2407). Tot de 1500-1600 toeren is het een sterk stijgende lijn naar het maximale koppel. Ik vermoed dat de turbo vanaf die toeren pas goed begint mee te werken.

Afbeelding

Volvo D4 houd in bij lage toeren

Geplaatst: 31.10.2022 - 16:32
door Blueone
Bedankt voor de reacties, het is met name dat de auto minder goed rijd dan voorheen, voorheen had de auto echt wel vanaf 1200~1300 wat power en verliep het een stuk vloeider dan nu. Het voelt allemaal wat meer schokkerig aan.

Volvo D4 houd in bij lage toeren

Geplaatst: 31.10.2022 - 20:56
door Ferrari
Ik zou beginnen met uitlezen en kijken of er storingen gemeld worden.

Volvo D4 houd in bij lage toeren

Geplaatst: 03.11.2022 - 19:18
door Jelmer de Jong
Klinkt toch als EGR.

Volvo D4 houd in bij lage toeren

Geplaatst: 04.11.2022 - 13:42
door Hans oet Twent
Jelmer de Jong schreef: 03.11.2022 - 19:18 Klinkt toch als EGR.
Op te lossen door even in de Pruis te gaan duwen en trekken? Lekker warm te gaan stoken?

Volvo D4 houd in bij lage toeren

Geplaatst: 04.11.2022 - 14:10
door fredhead
Als die klep blijft hangen heeft dat bijzonder weinig nut, sowieso maakt het erg weinig uit voor de EGR of je dat doet of niet.
Ding komt tenslotte uit op de inlaat en die stook je niet warm behalve als er brand is onder de motorkap.