Transport

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27059
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

WillyWortel2 schreef: 03.11.2022 - 21:12 De RDW maakt geen fouten
Zeg dat maar niet te hard :lol:
Volgens de RDW had ik als enige een V50 2.0D automaat met bouwjaar 2004 in Nederland.
Kon ze hun fout wel laten herstellen, maar dat ging dan wel op mijn kosten.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
WillyWortel2
4th Gear member
Berichten: 738
Lid geworden op: 29.08.2022 - 17:02

Het was ook maar een grapje. Waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt.
Hiermee is bewezen dat er bij de RDW gewerkt wordt. :happy:

Van de overheidsinstanties is de RDW een van de meest klantvriendelijke, dat mag best wel eens gezegd worden.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
Gebruikersavatar
JeroenSpock
7th Gear member
Berichten: 8170
Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
Locatie: Veendam
Contacteer:

Uiteraard, die zitten hier in het dorp. Daar komt dat door :D
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
WillyWortel2
4th Gear member
Berichten: 738
Lid geworden op: 29.08.2022 - 17:02

Daaruit leid ik af dat de mensen in Veendam allemaal erg vriendelijk zijn.
Goed besluit om de RDW daar te vestigen. :-D
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

Van het transport herinner ik me nog firma Oldenburger, toen nog in Veendam.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13716
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Oldenburger die is opgegaan in Fritom toch? Het grijze model is mogelijk geen basis want ik zie daar andere stoelen in dan in de mij bekende Kinitic uitvoering..
Interessant is het betoog dat je de euro 4-5 zou kunnen downgraden...als dat kan dan ehhhhh waar zijn we dan mee bezig met al dat emissie gedoe...raak ff de weg kwijt... :sick:

die autofabrieken nemen niet zoveel verantwoordelijkheid, die willen verkopen e doen daar alles voor....als anders was hadden de automerken geen dieselgate aan de broek gehad en zaten wij nu mogelijk niet in de huidige euro 3456 uitstoot crises
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
WillyWortel2
4th Gear member
Berichten: 738
Lid geworden op: 29.08.2022 - 17:02

De toekomst voor diesel is onzeker. Best tragisch dat men zelfs bij Volvo de beschadigde dieselreputatie accepteert.
Een dieselmotor haalt zeker 30% meer kilometers uit een liter en is in pricipe minder onderhoudsgevoelig.
In principe omdat meer emissie maatregelen oorzaak kunnen zijn van problemen.

De realiteit is dat diesel auto's meer geweerd zullen worden uit steden. Euro 4 zal over enige tijd niet meer genoeg zijn.
Dan moet de diesel minimaal euro 5 hebben om toegang te krijgen tot steden. Voor bestuurders die veel diesel kilometers
achter zich hebben is het wennen aan het uitfaseren van deze techniek. De tijden veranderen.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
WillyWortel2
4th Gear member
Berichten: 738
Lid geworden op: 29.08.2022 - 17:02

Hans Eilander schreef: 04.11.2022 - 18:03 Van het transport herinner ik me nog firma Oldenburger, toen nog in Veendam.
Een Scania 111, dat is er echt een uit de oude doos.
Paar jaar geleden bijna gesneuveld voor een keurige Scania 145.
Jammer dat er geen luchtvering op zat dan had ik hem gekocht.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

WillyWortel2 schreef: 04.11.2022 - 22:02 Een Scania 111, dat is er echt een uit de oude doos. Paar jaar geleden bijna gesneuveld voor een keurige Scania 145. Jammer dat er geen luchtvering op zat dan had ik hem gekocht.
Tja Willy, luchtvering was in die tijd bijna nog meer uitzondering dan regel. Ik schat deze periode ca 1990...Toen reden we regelmatig Delfzijl- Rotterdam. Oldenburger reed toen met een paar combi,s voor Herschi Drinks (limonade) in Hoensbroek. ;)
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
WillyWortel2
4th Gear member
Berichten: 738
Lid geworden op: 29.08.2022 - 17:02

Zou die 111 niet wat ouder zijn?
In de jaren 90 was luchtvering al aardig ingevoerd.
Kan me niet herinneren dat ik veel heb staan zwengelen aan opleggers in die tijd.
Luchtvering is een Nederlandse uitvinding. Floor opleggers in Hilversum is de uitvinder.
Je komt de slagzin " Solid as a rock" nog wel eens tegen. Die komt van Floor.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27059
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Bover schreef: 04.11.2022 - 19:45 Oldenburger die is opgegaan in Fritom toch? Het grijze model is mogelijk geen basis want ik zie daar andere stoelen in dan in de mij bekende Kinitic uitvoering..
Interessant is het betoog dat je de euro 4-5 zou kunnen downgraden...als dat kan dan ehhhhh waar zijn we dan mee bezig met al dat emissie gedoe...raak ff de weg kwijt... :sick:

die autofabrieken nemen niet zoveel verantwoordelijkheid, die willen verkopen e doen daar alles voor....als anders was hadden de automerken geen dieselgate aan de broek gehad en zaten wij nu mogelijk niet in de huidige euro 3456 uitstoot crises
Trek bij je Euro 4 het roetfilter eronder vandaan en je hebt een Euro 3.
Nog aan te melden bij het rdw en het is hier nog toegestaan ook. Kost je wel maandelijks wat roettaks, maar stel dat je forse problemen hebt met het filter is het een goede optie.
Euro 5 zal wat lastiger gaan vermoed ik.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-KJ-
4th Gear member
Berichten: 950
Lid geworden op: 01.03.2016 - 20:22

Ook zonder roetfilter kun je kennelijk voldoen aan de Euro 4 norm: we hebben hier een Astra 1.3 cdti zonder filter en dat is een Euro 4 volgens de RDW
WillyWortel2
4th Gear member
Berichten: 738
Lid geworden op: 29.08.2022 - 17:02

Heeft een euro 4 al een roetfilter? Dan zou euro 4 ook onder de komende uitgebreide milieutest van de APK moeten vallen.
Zover mij bekend worden alleen euro 5 en euro 6 motoren volgens de nieuwe roettest gecontroleerd.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13716
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Euro 4 heeft een roetfilter
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27059
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

WillyWortel2 schreef: 05.11.2022 - 10:27 Heeft een euro 4 al een roetfilter? Dan zou euro 4 ook onder de komende uitgebreide milieutest van de APK moeten vallen.
Zover mij bekend worden alleen euro 5 en euro 6 motoren volgens de nieuwe roettest gecontroleerd.
Euro 4 heeft ook een roetfilter, maar de test waar jij op doelt is pas vanaf bouwjaar 2012.
Alle oudere auto's mét filter komen er dus mee weg.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
WillyWortel2
4th Gear member
Berichten: 738
Lid geworden op: 29.08.2022 - 17:02

Wat een mazzel. De test geldt dus vanaf euro 5.
Het Belgische front waar al volop getest wordt is erg stil.
Daar komen de eerste berichten vandaan met afgekeurde auto's waarvan niet is vast te stellen wat de oorzaak is van te grote uitstoot.

Autofabrikanten zijn er niet mee bezig. Men heeft kennelijk al afscheid genomen van auto's met dieselmotoren.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13716
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

WillyWortel2 schreef: 05.11.2022 - 12:12 Wat een mazzel. De test geldt dus vanaf euro 5.
Het Belgische front waar al volop getest wordt is erg stil.
Daar komen de eerste berichten vandaan met afgekeurde auto's waarvan niet is vast te stellen wat de oorzaak is van te grote uitstoot.

Autofabrikanten zijn er niet mee bezig. Men heeft kennelijk al afscheid genomen van auto's met dieselmotoren.
ik zou me zo maar ergens in een fantasie kunnen voorstellen dat fabrikanten precies weten wat daar gebeurd, denk een beetje aan dieselgate vor die tijd wist ook niemand niets. zeker omdat heet een issieu kan zijn die de aandelen cq dividend en bonus uitkeringen in gevaar brengen...
Maar voor de rest kun je er niets aan doen....
mocht ik ooit ook terugkeren naar Nederland dan blijft de XC70 gewoon in France. Die MRB is dan niet meer reëel
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27059
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Bover schreef: 05.11.2022 - 12:36 Die MRB is dan niet me
Met dat type auto kan dat nog eens reuze meevallen.
De Pajero is vanaf 10.000 kilometer per jaar al ruimschoots goedkoper om op diesel te rijden dan op benzine, ondanks de hoge wegenbelasting.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13716
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

ok hoop doet leven
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
WillyWortel2
4th Gear member
Berichten: 738
Lid geworden op: 29.08.2022 - 17:02

Bob, voor jou XC is de Nederlandse staat nog een beetje genadig met rond 160 euro/maand kun je het waarschijnlijk redden.

De eigenaren van een euro 3 diesel worden zwaarder getroffen. die mogen bijna 200 euro per maand aftikken.
De jaarlijkse MRB overtreft de dagwaarde van euro 3 diesels. Nee ze schamen zich niet. Dat werkwoord is niet bekend bij belasting ambtenaren.

Het lijkt mij dat autofabrikanten geen flauw vermoeden hebben wat er met hun auto's gebeurt wanneer die langer dan drie jaar geleden de fabriekspoort zijn uitgerold. Het gesprek dat ik met een medewerker van Volvo Nederland voerde wees in die richting. Diesel is wat Volvo betreft geschiedenis. De poging om in Zweden iets meer te weten te komen is gestrand.
Diverse telefoonnummers die op internet te vinden zijn leidden niet to contact. In Stockholm is een soort service center gevestigd. Daar krijg je binnen kantooruren het verzoek het later nog eens te proberen.

Mijn diesel leven begon in 1973 met een Mercedes diesel. Aardig wat jaren met Mercedes diesels gereden.
Mercedes is behoorlijk goed in de omgang met klanten. Wanneer je tot het kleine gezelschap eigenaren van een 600 type hoort helpt dat ook wel wat. Mercedes gaat navraag doen wat er in de organisatie bekend is over problemen met de nieuwe periodieke keuring. Ik wordt geïnformeerd met een email.
In de tussentijd kunnen wij niets anders doen dan de tank vol te houden en rustig door te dieselen.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”