Onderstel V60 T6 Recharge

Baartje87
2nd Gear member
Berichten: 54
Lid geworden op: 09.03.2019 - 20:32

Beste allen,

Momenteel rij ik een V60 T5 MY2019 met een sportonderstel. De overweging is om over te stappen naar een V60 T6 Recharge MY24 (vanaf nu bestellen blijkt alweer in MY24 uit te komen) of een 330e touring. De laatste stuurt wat beter, maar is minder praktisch...dat terzijde

Voor de normale V60 is er een sportonderstel beschikbaar, echter voor de V60 T6 niet, maar ik kan ook nergens vinden op welk onderstel deze dan wel staat. Iemand een idee hierover?

Alvast dank!
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 2788
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Dynamic chassis. Lees normaal onderstel.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
Baartje87
2nd Gear member
Berichten: 54
Lid geworden op: 09.03.2019 - 20:32

Dank je voor de snelle reactie.
En dat is door het hogere gewicht nog net zo comfortabel of al wat stugger?
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 27480
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Proefrit maken en je kan het zelf ervaren.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 2788
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Baartje87 schreef: 02.11.2022 - 18:50 Dank je voor de snelle reactie.
En dat is door het hogere gewicht nog net zo comfortabel of al wat stugger?
Mijn referentie is alleen mijn eigen auto. Heb geen ervaring in een Recharge.

Wellicht is het idd zo dat de boel in een Recharge iets minder comfortabel is, die extra kilo's moeten toch op een bepaalde manier onder controle worden gehouden.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
Fss
2nd Gear member
Berichten: 81
Lid geworden op: 04.12.2013 - 20:37

Ik heb alleen de 2019 T6 (mijn vorige auto) en een gewone 2018 T5 die ik een dag als vervangend vervoer meekreeg (zonder sportonderstel) als referentie. Het comfort van de T6 heb ik als zeer goed ervaren en door het gewicht vond ik de auto wat rustiger en stabieler rijden dan de T5. Wel stond die T5 wel op Pirelli Cinturato en dat zijn waardeloze banden wat mij betreft. Wel merk je in snellere bochten duidelijk dat de T6 een stuk zwaarder is, daar gaat de T5 wat makkelijker doorheen. Eentje met sportonderstel zal dat nog wel strakker doen.
2006 Volvo V70 2.4 (170pk) – Thunder grey (455)
2019 Volvo V60 T6 (340pk) – Savile grey (492)
1999 Volvo V40 1.8 (115pk) – Forest Green (240)
wasbeer2006
4th Gear member
Berichten: 919
Lid geworden op: 23.08.2021 - 20:45

Ik heb de T6 niet gereden maar wel de 330E.

Maar wat bedoel je met minder praktisch? qua ruimte zijn ze gelijk, ik denk zelfs de BMW iets groter.
-V60 B4 7dct R design wit
eddy3
4th Gear member
Berichten: 730
Lid geworden op: 05.01.2008 - 12:11

Beste,
Had tot voor kort een V60 T6 Awd 2019,(zonder plug in),42000 km in gereden, voorzien van sportonderstel,12 mm verlaagd, met Pirelli 235/45 18".(weggedaan i.v.m. trillingen.
Heb nu een S60 T8 recharge,2021,(demo met 1000km) gekocht, met 235/40 19" en dynamic onderstel,en deze ervaar ik als veel zachter kwa ophanging.Van gewicht voel ik weinig nadelen, op gebied van zachtheid ophanging dus een grote vooruitgang.
Bij proefrit had ie ook geen last van trillen, maar nu stilaan(heb nu 3500km)vertoond hij reeds dezelfde ziekte .(pffft)


grtn Eddy
eddy3
4th Gear member
Berichten: 730
Lid geworden op: 05.01.2008 - 12:11

@Baartje



Als ik U was,opteerde ik voor de BMW,kwestie van op zeker spelen.


grtn Eddy
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 2788
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

eddy3 schreef: 03.11.2022 - 14:13 Beste,
Had tot voor kort een V60 T6 Awd 2019,(zonder plug in),42000 km in gereden, voorzien van sportonderstel,12 mm verlaagd, met Pirelli 235/45 18".(weggedaan i.v.m. trillingen.
Heb nu een S60 T8 recharge,2021,(demo met 1000km) gekocht, met 235/40 19" en dynamic onderstel,en deze ervaar ik als veel zachter kwa ophanging.Van gewicht voel ik weinig nadelen, op gebied van zachtheid ophanging dus een grote vooruitgang.
Bij proefrit had ie ook geen last van trillen, maar nu stilaan(heb nu 3500km)vertoond hij reeds dezelfde ziekte .(pffft)
grtn Eddy
De puur benzine versies met sportonderstel zijn qua weggedrag in bochten het meest dynamiek denk ik zo -> minste gewicht en andere veren, dempers en stabilisatorstangen zorgen voor meer gevoel. De ene persoon vindt dat fijn, een ander wil meer het zwevende tapijt gevoel.

Velggrootte -> hoe groter hoe minder bandwang hoe minder comfort.
Bandtype -> het ene type band heeft een stijvere bandwang dan het andere type, hoe stijver hoe minder comfort.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
7th Gear member
Berichten: 9872
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

Baartje87 schreef: 02.11.2022 - 17:32 Beste allen,

Momenteel rij ik een V60 T5 MY2019 met een sportonderstel. De overweging is om over te stappen naar een V60 T6 Recharge MY24 (vanaf nu bestellen blijkt alweer in MY24 uit te komen) of een 330e touring. De laatste stuurt wat beter, maar is minder praktisch...dat terzijde

Voor de normale V60 is er een sportonderstel beschikbaar, echter voor de V60 T6 niet, maar ik kan ook nergens vinden op welk onderstel deze dan wel staat. Iemand een idee hierover?

Alvast dank!
Heb een V60 R-Design T6 recharge van 2021 op 20" zomer en 19" winter. Deze is standaard en dus niet verlaagd oid. Stuurt wel aardig en lekker comfortabel.
Overigens heb ik ook een V90 R-Design ook op 20" mogen rijden. Deze was wel verlaagd en ook deze reed super top en comfortabel.
Auto's voelden en voelt wel strak aan, ben er erg tevreden over. Beide ook met caravan gereden, en dat ging ook goed.

Ook een V90 D4 op 17" standaard rubber gereden. Mwoh die reed ook prima en was geen straf om mee te sturen. De laatste 2 reden wel wat sportiever zullen we maar zeggen.
Weißes Fahrzeug aus Bayern; ein Fünfer Touring
Weißes #Move Up!
1969 MGB GT BRG Classic Rally Car
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 phev
Gebruikersavatar
Fred3543
2nd Gear member
Berichten: 79
Lid geworden op: 17.11.2021 - 08:39

Baartje87 schreef: 02.11.2022 - 17:32 Beste allen,

Momenteel rij ik een V60 T5 MY2019 met een sportonderstel. De overweging is om over te stappen naar een V60 T6 Recharge MY24 (vanaf nu bestellen blijkt alweer in MY24 uit te komen) of een 330e touring. De laatste stuurt wat beter, maar is minder praktisch...dat terzijde

Voor de normale V60 is er een sportonderstel beschikbaar, echter voor de V60 T6 niet, maar ik kan ook nergens vinden op welk onderstel deze dan wel staat. Iemand een idee hierover?

Alvast dank!
net terug uit Kiel, 560 kilometer verschillende wegen/ snelheden gereden. Auto ligt als een blok op de weg en is zeer koers vast. Totaal niet wind gevoelig. Comfort is heerlijk, sportief rijden is niet het punt waar ik de auto op heb uitgezocht.
MY23 geeft 76 snelwegkilometers op electra / 83 op binnenwegen. Op benzine 6.7 l/km. Nu met veel stekkeren 3750 kilometer gereden op 56 liter benzine.
Van Arteon naar een V60 T6 Plus platinum grey
wasbeer2006
4th Gear member
Berichten: 919
Lid geworden op: 23.08.2021 - 20:45

Ik merk dat er tussen de huidige vier (A4, C klasse, 3 serie en V/S60) Steeds minder verschil komt in standaard uitvoeringen.
Ja de BMW,s hebben nogsteeds de fijnste totale aandrijflijn. De mercedes lijkt het meest op de volvo en audi zit er met alles tussenin.

Je zult ze echt met de optielijst moeten gaan afstellen en BMW met normaal onderstel is minder dynamisch dan de Volvo bv met standaard onderstel.
Dan is de BMW op snelheid zelf deinerig. Audi ook, mercedes houd hier het midden van allen en heeft de body goed onder controle.

Met een sportonderstel zijn BMW en Audi de sportiefste en krijgt de Volvo een dubbel karakter, waarbij er bij de Volvo een behoorlijk verschil zit tussen de V en S. Een S is wat natuurlijker bij stand snel tot race dan de V. De V lijkt op de grens een extra stand te hebben waarbij er ineens meer grip is. vooral in snelle bochten draait de achterkant goed mee zonder los te worden. Kan er ook nog niet mijn vinger opleggen, maar de snelle bochten boven de 100 a 120 zijn echt extreem indrukwekkend in de V60 met sportonderstel en dat nog op premacy,s. Je voelt wel dat je ondanks de B nogsteeds met een zware auto op pad bent, maar echt last qua bochtensnelheid heb je er niet van.
-V60 B4 7dct R design wit
Baartje87
2nd Gear member
Berichten: 54
Lid geworden op: 09.03.2019 - 20:32

wasbeer2006 schreef: 03.11.2022 - 08:30 Ik heb de T6 niet gereden maar wel de 330E.

Maar wat bedoel je met minder praktisch? qua ruimte zijn ze gelijk, ik denk zelfs de BMW iets groter.
Mijn ervaring is dat met name de kofferbak van een V60 toch echt een stuk groter is dan de 330e. Een rolstoel welke ik regelmatig mee moet nemen, gaat er bij de V60 zo in, bij de 330e moet ik dit echt passen en meten....
Baartje87
2nd Gear member
Berichten: 54
Lid geworden op: 09.03.2019 - 20:32

wasbeer2006 schreef: 04.11.2022 - 08:57 Ik merk dat er tussen de huidige vier (A4, C klasse, 3 serie en V/S60) Steeds minder verschil komt in standaard uitvoeringen.
Ja de BMW,s hebben nogsteeds de fijnste totale aandrijflijn. De mercedes lijkt het meest op de volvo en audi zit er met alles tussenin.

Je zult ze echt met de optielijst moeten gaan afstellen en BMW met normaal onderstel is minder dynamisch dan de Volvo bv met standaard onderstel.
Dan is de BMW op snelheid zelf deinerig. Audi ook, mercedes houd hier het midden van allen en heeft de body goed onder controle.

Met een sportonderstel zijn BMW en Audi de sportiefste en krijgt de Volvo een dubbel karakter, waarbij er bij de Volvo een behoorlijk verschil zit tussen de V en S. Een S is wat natuurlijker bij stand snel tot race dan de V. De V lijkt op de grens een extra stand te hebben waarbij er ineens meer grip is. vooral in snelle bochten draait de achterkant goed mee zonder los te worden. Kan er ook nog niet mijn vinger opleggen, maar de snelle bochten boven de 100 a 120 zijn echt extreem indrukwekkend in de V60 met sportonderstel en dat nog op premacy,s. Je voelt wel dat je ondanks de B nogsteeds met een zware auto op pad bent, maar echt last qua bochtensnelheid heb je er niet van.
Dit klopt in de basis zeker! De C klasse 300e stond ook op het lijstje. Even mee gereden, ging er heel neutraal in. Echter weet ik niet wat Mercedes met deze auto gedaan heeft, maar het voelde in weggedrag geen enkel moment als een veilige auto. Klein beetje gasgeven in een bocht voelde zelfs al niet veilig. In rechte lijnen wel echt een hele comfortabele auto. Je zou er eigenlijk een chauffeur bij moeten krijgen....
wasbeer2006
4th Gear member
Berichten: 919
Lid geworden op: 23.08.2021 - 20:45

Ja taxi he! :-) Je moet bij mercedes eigenlijk het adaptieve onderstel hebben, dan kan je naar wens een taxi van maken of stuurmansauto.

Ja de V kofferbak is beter ingedeeld met de liggende veren. De S is namelijk echt kleiner dan de 3 sedan bv.
Daar schrok ik echt van. In mijn vorige passat sedan ging meer dan in de V60 nu, tenzij ik tot het dak vollaad natuurlijk......

In diverse topic hier is er ook wel wat over volvo geklaagd mbt de aandrijflijn, echter merk is dat als je bv van allemaal merken een 2022 versie pakt het verschil veel kleiner is. Een 2017 motor/aandrijflijn loopt vaak gewoon prettiger, zeker als het om response gaat.

Het wordt alleenmaal slechter daar alle miljeu regels. Met het heico kastje vind ik de response wel top overigens
-V60 B4 7dct R design wit
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 2788
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Baartje87 schreef: 04.11.2022 - 10:55 Echter weet ik niet wat Mercedes met deze auto gedaan heeft, maar het voelde in weggedrag geen enkel moment als een veilige auto. Klein beetje gasgeven in een bocht voelde zelfs al niet veilig. In rechte lijnen wel echt een hele comfortabele auto.
Zie hier idd dezelfde observatie:
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
kistigun
2nd Gear member
Berichten: 154
Lid geworden op: 30.04.2017 - 22:00
Locatie: Weert

Ik rij een T6 TE uit 2020, vind hem wel comfortabel. Eigenlijk iets te comfortabel, heb hiervoor altijd auto's gereden met sportveren/verlaging en mis dit soms wel vooral in de bochten (bij drempels een stuk minder :) ). Ik trouwens wel met 18 inch velgen. Ik denk dat als ik wissel naar 19 of 20 dat dat al bijdraagt aan sportiever gedrag.

Heeft iemand eigenlijk ooit een TE of een Recharge verlaagd? Kan er maar weinig over vinden
Volvo V60 T6 Twin Engine R-Design
Volvo V40 D4 Business R-Design
Citroën DS3 e-HDI 1.6 so chic
Fiat Grande Punto 1.4 16V T-jet
Citroën Saxo 1.4 VTS
Gebruikersavatar
Philken
5th Gear member
Berichten: 1929
Lid geworden op: 10.05.2005 - 17:02
Locatie: Leeuwergem(B)

kistigun schreef: 06.11.2022 - 08:35 Ik rij een T6 TE uit 2020, vind hem wel comfortabel. Eigenlijk iets te comfortabel, heb hiervoor altijd auto's gereden met sportveren/verlaging en mis dit soms wel vooral in de bochten (bij drempels een stuk minder :) ). Ik trouwens wel met 18 inch velgen. Ik denk dat als ik wissel naar 19 of 20 dat dat al bijdraagt aan sportiever gedrag.

Heeft iemand eigenlijk ooit een TE of een Recharge verlaagd? Kan er maar weinig over vinden
de veren van Eibach zouden ook bij de recharge modellen mogen, dan komt de wagen op dezelfde hoogte van de sportveren van de non-hybrides, misschien ietsje lager door het hogere gewicht?
hoe ik dit weet: ik heb de Eibach veren er nu onder zitten omdat ik lager wou gaan dan de Volvo sportveren & de auto blijft op dezelfde hoogte staan, de Eibach voelen wel ietsje harder aan dan deze van Volvo
binnenkort komen de sportveren van Volvo er terug onder en gaan de Eibach's in de verkoop(achterste tussenstukjes zijn nog nieuw, niet geplaatst omdat mijn auto altijd geladen staat & ik hoopte het 'doorgezakteffect' zo weg te krijgen))
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad

you've been beaten by a bRick
drakisan
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 10.08.2020 - 12:55

kistigun schreef: 06.11.2022 - 08:35 Ik rij een T6 TE uit 2020, vind hem wel comfortabel. Eigenlijk iets te comfortabel, heb hiervoor altijd auto's gereden met sportveren/verlaging en mis dit soms wel vooral in de bochten (bij drempels een stuk minder :) ). Ik trouwens wel met 18 inch velgen. Ik denk dat als ik wissel naar 19 of 20 dat dat al bijdraagt aan sportiever gedrag.

Heeft iemand eigenlijk ooit een TE of een Recharge verlaagd? Kan er maar weinig over vinden
Ik heb zelf een S60 T6 uit 2021. Deze is begin dit jaar verlaagd met een set Heico-veren. Geen goedkope set, maar het resultaat vind ik persoonlijk erg geslaagd. Op de foto is het niet altijd heel goed te zien, maar hij is best een stuk verlaagd, zeker 3-4 cm. Hij is er wel iets stugger door geworden, maar zeker niet oncomfortabel. Enige minpunt is dat de "flapjes" bij de voorwielen (wind geleiders?) onder de auto sneller een drempel raken. Dus je moet ze iets rustiger nemen. Heb ik er wel voor over :-)

Op de foto is de auto te zien voor en na verlaging. Alle velgen op de foto zijn 19 inch. Hoop dat je hier wat aan hebt!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”