Genieten

Plaats reactie
WillyWortel2
4th Gear member
Berichten: 738
Lid geworden op: 29.08.2022 - 17:02

Door omstandigheden moest ik vandaag haast maken naar mijn volgende afspraak.
Voor het eerst heb ik het vermogen van de ervaren V70 diesel aangesproken.
Wat een geweldige ervaring. De motor is licht getuned en geniet duidelijk van de vraag wat meer snelheid te ontwikkelen.
Mijn zuinige rijstijl aan de kant gegooid en genoten van de prestaties van de 5 cylinder.
Het verbruik nam iets toe. Daar staat het plezier van vlot accelereren en opschieten tegenover.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
Gebruikersavatar
Kick
4th Gear member
Berichten: 617
Lid geworden op: 23.01.2011 - 15:43
Locatie: Amsterdam

En over welke snelheid hebben we het dan? Ik voel dat mijn V70 T4 het lekkerst loopt zo rond de 115km/uur maar dat is natuurlijk eigenlijk te hard overdag. Maarja, soms gaat het een beetje vanzelf... ;-)
XC60 2017 T5 Luminous Sand Polar+ Luxury Edition Automaat
V70 2016 Seashell Metallic T4 Dynamic Edition Automaat
V70 2006 Magic Pearl Blue 170pk Sport Edition II Automaat
S70 2.5 105 pk LPG/G3 Automaat
940 2.4 LPG/G3 Automaat
740 GL 2.5 diesel
244 LPG Automaat
240 GL 2.4 Automaat
240 superauto! Saved my life!
WillyWortel2
4th Gear member
Berichten: 738
Lid geworden op: 29.08.2022 - 17:02

Als eerste viel me de acceleratie op. Mijn navigatie was niet goed ingesteld, ik reed het hele traject van Ommen naar Nijmegen over secundaire wegen soms ook door dorpen. Inhalen op een tweebaans weg ging soepel en vlot.
Later terugrijdend makkelijk 120-130 kunnen aanhouden. Vanwege de absurde dieselprijzen probeerde ik zoveel mogelijk kilometers uit een liter te halen. Op tijd vertrekken en weinig gas geven. Nu kennis gemaakt met een andere V70, dat bevalt goed.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27070
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

WillyWortel2 schreef: 11.11.2022 - 09:08 Later terugrijdend makkelijk 120-130 kunnen aanhouden
Als dat niet meer lukt dan wordt het toch tijd voor een garage bezoek :D

Mijn 2e S60 met 5 cilinder diesel had een kuurtje van Obbe en die ging op de teller met redelijk gemak naar de 230 km/h.
Harder nooit geprobeerd, dat was in Duitsland op de terugweg van een vakantie en vanaf de passagiersstoel werd de begrenzer geactiveerd.
Woonden toen nog in de Randstad dus kwamen we ook weinig in Duitsland, nu wonen we tegen de grens en tegen de tijd dat de motor warm is draai je zo de autobahn op zonder snelheidsbeperkingen. (en zo vaak komen we daar nog steeds niet)

Overigens staat je topic wel in het verkeerde subforum, of jij moet de eerste 2008-of-ouder hebben met een Euro 3 motor.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
WillyWortel2
4th Gear member
Berichten: 738
Lid geworden op: 29.08.2022 - 17:02

Even niet opgelet en mijn V70 is ook nog 5 jaar jonger geworden.

Sinds de absurde brandstof prijzen heb ik weinig vreugde meer beleefd aan het autorijden.
Nu ik weer diesel rijd is het plezier weer terug.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 2724
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Af en toe moet je dat gewoon even doen idd.
Dat is goed voor de auto (Italian tune up, iemand?) én voor het gestel...:-)
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
Gebruikersavatar
Frits V70
5th Gear member
Berichten: 1202
Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
Locatie: Groningen

Gisteren even van Grunn naar Dortmund op en neer via de rustige A31. Relaxed Cruisen op 180. Ook "even" wat harder gereden boven de 200. Hij geeft dan geen krimp. En die Duitsers maar kijken wat die "oude" Volvo aan het doen is :).
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
Urbexpeditie
7th Gear member
Berichten: 5388
Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53

Fijn dat je er van geniet.
Daar is de V70 voor gebouwd.
Member Overland Bound
https://www.overlandbound.com/

The real Diesel Power XC70 D5 AWD - Powered by OptiTuning Sverige AB
Subaru Outback Touring 2023
WillyWortel2
4th Gear member
Berichten: 738
Lid geworden op: 29.08.2022 - 17:02

Frits V70 schreef: 11.11.2022 - 12:33 En die Duitsers maar kijken wat die "oude" Volvo aan het doen is :).
Zien ze eindelijk een keer gele nummerplaten in een flits voorbij komen. :-D
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
Gebruikersavatar
Frits V70
5th Gear member
Berichten: 1202
Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
Locatie: Groningen

WillyWortel2 schreef: 11.11.2022 - 15:45
Frits V70 schreef: 11.11.2022 - 12:33 En die Duitsers maar kijken wat die "oude" Volvo aan het doen is :).
Zien ze eindelijk een keer gele nummerplaten in een flits voorbij komen. :-D
Dat was zeker het geval. :)
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”