Constante spanning Radio (SC-801) weg na installatiepoging Yatour bluetooth adapter - OPGELOST

Alles over Audio - Video, Navigatie en communicatie in de auto
Plaats reactie
timelessbrick
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 05.05.2021 - 15:39
Locatie: Tussen Zuid-Holland en de Utrechtse Heuvelrug

Hallo allen,

Gisteren geprobeerd mijn Yatour bluetooth adapter aan te sluiten op mijn SC-801. Ik had al eerder een niet werkend audiosysteem, dit was toen een simpele zekering vervangen en… ‘hoppa’ probleem opgelost!

Nu probeerde ik de bluetooth adapter bij te steken op de spanningsdraad waardoor de constante spanning wegviel op deze (geel/zwarte) draad. De zekering is gewoon intact maar helaas, geen spanning :(

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?
Is de radio toevallig elders nog gezekerd, of is de zekering (No. 7) onder de motorkap de enige voor de audio?

Hulp/tips zijn van harte welkom, met oortjes rijden is ook weer zoiets… aan de andere kant klinkt die uitlaat van zo’n T-5R toch wel weer lekker 😃
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40460
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Misschien handig als je even vermeldt welk model en modeljaar je Volvo zijn.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
timelessbrick
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 05.05.2021 - 15:39
Locatie: Tussen Zuid-Holland en de Utrechtse Heuvelrug

Excuus; MY95 855 T-5R.

Na de zekering nummer 7 (constante accuspanning richting radio)
en nummer 32 (zorgt voor spanning als je de sleutel omdraait) vervangen te hebben...

Nog steeds he-le-maal niks.
Gebruikersavatar
The Mechanic
5th Gear member
Berichten: 1436
Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53

Geel/zwart is je snelheidssignaal. Voeding is rood/zwart, positie 4 en 12. En geel/violet, positie 13.
timelessbrick
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 05.05.2021 - 15:39
Locatie: Tussen Zuid-Holland en de Utrechtse Heuvelrug

@TheMecanic, er is in het verleden wat gerommeld met de audio. Die originele draden lopen bij mij niet meer zo.

Na de zekering no. 32 nogmaals vervangen te hebben, heb ik de radio weer aan de praat gekregen!

Opgelost dus :)
Plaats reactie

Terug naar “Audio - Video - Navigatie - Communicatie”