Keuzestress

Plaats reactie
Rwschumi
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 12.11.2022 - 18:37

Goedenavond,

In mijn zoektocht naar een volvo v70 zit ik toch met een paar dingen.

Situatie:
Ik rij 100-150km per dag, lpg is een pré
Laad de auto vaak vol met een grote rubberboot compleet met motor etc.
Trek minder vaak dan ik wil een boot+trailer (1400kg) achter aan me aan dit moment.

Kortom, ik ben op zoek naar een echte werkauto en dan trekt de 5 cilinder me toch het meest.
Hoewel de nieuwere t5 blokken op papier meer pk's hebben blijft het proefrijden van een p2 met 5cilinder me toch achterna spoken.

Een automaat gaat mijn voorkeur hebben, ook al heb ik dit nog nooit gehad in een eigen auto.
Lees veel verschillende verhalen over de latere >2011+ jaren.
Daarnaast, ga ik de 5 cilinder missen als ik toch voor een 4 cilinder ga?

Heb ook een xc70 overwogen maar gezien de keuzes zou ik uitkomen op een t6 wat mij toch een beetje te gek lijkt voor de kilometers die ik maak.

Al met al kan ik mijzelf lastig overtuigen wat ik specifiek zou willen.

(Mocht iemand zijn witte v70 2.5ft r design met automaat verkopen hoor ik het heel graag, deze blijf ik toch wel heel mooi vinden)

Hoor graag jullie meningen!
Gebruikersavatar
PGV90
6th Gear member
Berichten: 3056
Lid geworden op: 18.03.2012 - 12:29
Locatie: Zuid Holland - groene hart

Waarom kijk je niet naar een D3 of D5, met 5 cilinder en automaat. Model >2011.
Dan heb je ruim keuze en met jouw kms prima te doen.

Omdat diesel in het bekende hoekje zit zal je veel afschrijven - maar dat hebben ze inmiddels ook al gedaan. Dan gewoon oprijden komende jaren.
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16544
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

D5 nemen, kilometerslang niet belangrijk. Ja, is een zware diesel en dus een paria etc maar de prijzen zullen lager zijn dan een benzine. En vanaf de V70N is Volvo en LPG wel mogelijk maar een “kleauten-huwelijk”
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Rene64
2nd Gear member
Berichten: 114
Lid geworden op: 26.12.2018 - 15:29

Mee eens!
Als je met zo'n 5 cylinder diesel hebt gereden ben je verkocht... geweldige motoren en beresterk.
Volvo V70 III MY 2010 D3 Geartronic
Gebruikersavatar
Frits V70
5th Gear member
Berichten: 1217
Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
Locatie: Groningen

Inderdaad!
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”