Pagina 1 van 1

Keuzestress

Geplaatst: 14.11.2022 - 20:33
door Rwschumi
Goedenavond,

In mijn zoektocht naar een volvo v70 zit ik toch met een paar dingen.

Situatie:
Ik rij 100-150km per dag, lpg is een pré
Laad de auto vaak vol met een grote rubberboot compleet met motor etc.
Trek minder vaak dan ik wil een boot+trailer (1400kg) achter aan me aan dit moment.

Kortom, ik ben op zoek naar een echte werkauto en dan trekt de 5 cilinder me toch het meest.
Hoewel de nieuwere t5 blokken op papier meer pk's hebben blijft het proefrijden van een p2 met 5cilinder me toch achterna spoken.

Een automaat gaat mijn voorkeur hebben, ook al heb ik dit nog nooit gehad in een eigen auto.
Lees veel verschillende verhalen over de latere >2011+ jaren.
Daarnaast, ga ik de 5 cilinder missen als ik toch voor een 4 cilinder ga?

Heb ook een xc70 overwogen maar gezien de keuzes zou ik uitkomen op een t6 wat mij toch een beetje te gek lijkt voor de kilometers die ik maak.

Al met al kan ik mijzelf lastig overtuigen wat ik specifiek zou willen.

(Mocht iemand zijn witte v70 2.5ft r design met automaat verkopen hoor ik het heel graag, deze blijf ik toch wel heel mooi vinden)

Hoor graag jullie meningen!

Keuzestress

Geplaatst: 07.12.2022 - 17:55
door PGV90
Waarom kijk je niet naar een D3 of D5, met 5 cilinder en automaat. Model >2011.
Dan heb je ruim keuze en met jouw kms prima te doen.

Omdat diesel in het bekende hoekje zit zal je veel afschrijven - maar dat hebben ze inmiddels ook al gedaan. Dan gewoon oprijden komende jaren.

Keuzestress

Geplaatst: 07.12.2022 - 20:08
door V70/2.4D/2003
D5 nemen, kilometerslang niet belangrijk. Ja, is een zware diesel en dus een paria etc maar de prijzen zullen lager zijn dan een benzine. En vanaf de V70N is Volvo en LPG wel mogelijk maar een “kleauten-huwelijk”

Keuzestress

Geplaatst: 08.12.2022 - 23:54
door Rene64
Mee eens!
Als je met zo'n 5 cylinder diesel hebt gereden ben je verkocht... geweldige motoren en beresterk.

Keuzestress

Geplaatst: 09.12.2022 - 17:59
door Frits V70
Inderdaad!