Pagina 1 van 3
Rare issues (V60 Recharge)
Geplaatst: 15.11.2022 - 19:19
door BillyBob
Na 20.000 probleemloze kilometers dienen er zich nu een aantal opeenvolgende issues aan met mijn V60 Recharge.
Herkent iemand hier iets in?
• Het begon met een foutmelding dat On Call service vereist is. (de noodbatterij is niet goed en moet vervangen worden)
• Daarna zijn de deursloten (keyless) zich vreemd gaan gedragen. Ze openen soms wel maar soms niet. Drie/vier keer trekken aan de hendel maar ze blijven op slot. Gisteren weigerden drie van de vier portieren te openen maar ze waren wel van het slot.
• Sinds deze ochtend blaast de verwarming niet warm meer. De ventilatie werkt maar zelfs op standje HI blaast het ijskoud. De airco een paar keer aan en uit zetten heeft het deze ochtend opgelost. Deze avond blies het weer koud (leve stoelverwarming!).
• Bij koud weer geeft de parkeersensor (achteruitrijsensor) af en toe een korte piep door de speakers terwijl de auto in D staat en vooruit rijdt.
Al bij al allemaal vage dingen die ik niet kan verklaren.
De dealer installeerde een software update (geen verbetering) en denkt dat alles gaat opgelost zijn met de nieuwe On Call batterij.
Daar heb ik helaas niet zo'n goed oog in.
Heb ik een auto gekregen die niet van de winter houdt? Ziet iemand hier een logica in?
Rare issues (V60 Recharge)
Geplaatst: 17.11.2022 - 10:57
door Bart
Vervelend Bob. Ik herken alleen de deuren, die niet altijd bij de eerste keer aan de klink trekken open gaan. Iets meer geduld en dan werkt het altijd wel.
Rare issues (V60 Recharge)
Geplaatst: 17.11.2022 - 11:07
door BillyBob
Thanks. Ja, is best irritant.
Ondertussen weet ik iets meer.
• De On Call batterij was niet goed en is vervangen onder garantie.
• De deuren gedragen zich niet normaal, daar is nu iets aan aangepast in de software en dit moeten we nu even afwachten.
• De koude lucht is gelinkt aan electrisch rijden: de electrische bijkachel op 400v is niet goed en gaf foutcodes, die is besteld en moet vervangen worden onder garantie.
Correct geholpen door een goede dealer maar ik hoop dat het hier bij blijft. Auto rijdt verder fantastisch.
Gelukkig maar.

Rare issues (V60 Recharge)
Geplaatst: 02.12.2022 - 12:16
door Rene68
BillyBob schreef: ↑17.11.2022 - 11:07
• De koude lucht is gelinkt aan electrisch rijden: de electrische bijkachel op 400v is niet goed en gaf foutcodes, die is besteld en moet vervangen worden onder garantie.
Ik heb precies hetzelfde! Als ik nu wegrij dan zet ik de auto in Constant AWD totdat de motor warm is en dan ga ik weer naar pure/hybride. Mijne gaat volgende week naar de dealer voor onderhoud dus hoop dat ze het kunnen oplossen.
Misschien ligt het aan de kleur van de auto?

Rare issues (V60 Recharge)
Geplaatst: 07.12.2022 - 10:39
door RoaldH
Blijkbaar is de electrisch bijverwarming toch gevoeliger dan de Webasto standkachel. Daarmee heb ik nooit problemen ervaren m.b.t. koude lucht.
Rare issues (V60 Recharge)
Geplaatst: 07.12.2022 - 11:14
door BillyBob
De kachel is gisteren vervangen onder garantie, terug lekker warm nu!
Ik ben blijkbaar niet de enige met dit probleem, is een slechte batch schijnt het.
Rare issues (V60 Recharge)
Geplaatst: 09.12.2022 - 11:54
door Rene68
Bij mijn auto moet ook de elektrische bijverwarming worden vervangen. 23 december een afspraak. Tot die tijd maar eerste stuk alleen met de motor aan rijden....

Rare issues (V60 Recharge)
Geplaatst: 09.12.2022 - 19:05
door Rolandk
Hier in familie idem met een nieuwe XC60.
Rare issues (V60 Recharge)
Geplaatst: 23.12.2022 - 12:15
door Rene68
Vandaag afspraak staan bij de dealer voor het vervangen van de elektrische bijverwarming. Word net gebeld dat het onderdeel nog niet binnen is.... Word er niet heel blij van want ik krijg de auto alleen behaaglijk als de benzinemotor wordt gebruikt. En ik heb ze drie weken geleden nog aangegeven dat de elektrische bijverwarming waarschijnlijk stuk was. De hint was, bestel dat gelijk maar die hint hebben ze dus niet opgepakt. Rij niet voor niets een plugin hybride.....
Rare issues (V60 Recharge)
Geplaatst: 08.02.2023 - 11:43
door Rene68
Zijn er meer mensen waarbij de elektrische bijverwarming stuk is? Het onderdeel zou 12 januari worden geproduceerd in Zweden maar is tot op de dag van vandaag nog niet beschikbaar. Inmiddels rij ik al een paar maanden zonder verwarming tenzij ik de rijstand in constant awd zet zodat de motor de warmte levert. En dat laatste is niet best voor het gemiddeld verbruik. Normaliter rij ik 75% van de km's volledig elektrisch...
Rare issues (V60 Recharge)
Geplaatst: 08.02.2023 - 17:41
door Rolandk
Naar wat ik hoor en lees, is dat eerder regel dan uitzondering...
Rare issues (V60 Recharge)
Geplaatst: 08.02.2023 - 21:47
door peer54
Rene68 schreef: ↑08.02.2023 - 11:43
Zijn er meer mensen waarbij de elektrische bijverwarming stuk is? Het onderdeel zou 12 januari worden geproduceerd in Zweden maar is tot op de dag van vandaag nog niet beschikbaar. Inmiddels rij ik al een paar maanden zonder verwarming tenzij ik de rijstand in constant awd zet zodat de motor de warmte levert. En dat laatste is niet best voor het gemiddeld verbruik. Normaliter rij ik 75% van de km's volledig elektrisch...
Sinds gisteren bij onze V90 my22 klimaatstoring. Electrisch voorverwarmen niet mogelijk. Voor een warme auto de brandstofmotor laten draaien. Ouderwets krabben dus. Contact dealer gehad, a.s vrijdag uitlezen. Ben benieuwd? Vervelende storing met dit weer.
Groet Peer
Rare issues (V60 Recharge)
Geplaatst: 09.02.2023 - 10:05
door Hans Eilander
peer54 schreef: ↑08.02.2023 - 21:47 Sinds gisteren bij onze V90 my22 klimaatstoring. Electrisch voorverwarmen niet mogelijk. Ouderwets krabben dus. Vervelende storing met dit weer. Groet Peer
Peer, krabben hoeft niet meer. Neem een gietertje goed warm water, en giet vanaf 10 cm boven de ruit, het warme water zigzaggend over de ruit. Veeg ff met een wisser het water van je ruit, voorruitverwarming aan, en rijden ! Ik heb de laatste 40 jaar nog nooit ruiten gekrabd.

Rare issues (V60 Recharge)
Geplaatst: 09.02.2023 - 10:34
door Nomad
Hans Eilander schreef: ↑09.02.2023 - 10:05
peer54 schreef: ↑08.02.2023 - 21:47 Sinds gisteren bij onze V90 my22 klimaatstoring. Electrisch voorverwarmen niet mogelijk. Ouderwets krabben dus. Vervelende storing met dit weer. Groet Peer
Peer, krabben hoeft niet meer. Neem een gietertje goed warm water, en giet vanaf 10 cm boven de ruit, het warme water zigzaggend over de ruit. Veeg ff met een wisser het water van je ruit, voorruitverwarming aan, en rijden ! Ik heb de laatste 40 jaar nog nooit ruiten gekrabd.
Goeie tip! Sterretje in de koude ruit en warm water erover. Dan komt die scheur vanzelf....
Rare issues (V60 Recharge)
Geplaatst: 09.02.2023 - 15:42
door Hans Eilander
Nomad schreef: ↑09.02.2023 - 10:34Hans Eilander schreef: ↑09.02.2023 - 10:05peer54 schreef: ↑08.02.2023 - 21:47 Sinds gisteren bij onze V90 my22 klimaatstoring. Electrisch voorverwarmen niet mogelijk. Ouderwets krabben dus. Vervelende storing met dit weer. Groet Peer
Peer, krabben hoeft niet meer. Neem een gietertje goed warm water, en giet vanaf 10 cm boven de ruit, het warme water zigzaggend over de ruit. Veeg ff met een wisser het water van je ruit, voorruitverwarming aan, en rijden ! Ik heb de laatste 40 jaar nog nooit ruiten gekrabd.

Goeie tip! Sterretje in de koude ruit en warm water erover. Dan komt die scheur vanzelf....
Beter met een ster voor op je motorkap.

Rare issues (V60 Recharge)
Geplaatst: 09.02.2023 - 18:32
door VolvoV60T6
Vandaag liep ik tegen het volgende fenomeen op; laadsessie was op ca 96% afgebroken. Laadpaal was rood, kleur laadkabel in de app op de auto ook rood.
Later thuis kabel aangesloten, paal is blauw, echter auto laad niet en paal wordt na ca 15 minuten geel.. In de app is de kabelaansluiting geel. Via verbrandingsmotor kan de accu wel geladen worden. Als ik de elektrische standkachel start wordt de laadpaal blauw. Dus dat werkt wel. Rara politiepet morgen ff naar de garage.
Rare issues (V60 Recharge)
Geplaatst: 09.02.2023 - 18:32
door Rolandk
Ik kan me ook zomaar voorstellen dat iemand met een standkachel geen voorruitverwarming heeft besteld

Ik iig niet vanwege die - zogenaamd onzichtbare - draden in je blikveld.
Rare issues (V60 Recharge)
Geplaatst: 09.02.2023 - 18:34
door Rolandk
VolvoV60T6 schreef: ↑09.02.2023 - 18:32
Vandaag liep ik tegen het volgende fenomeen op; laadsessie was op ca 96% afgebroken. Laadpaal was rood, kleur laadkabel in de app op de auto ook rood.
Later thuis kabel aangesloten, paal is blauw, echter auto laad niet en paal wordt na ca 15 minuten geel.. In de app is de kabelaansluiting geel. Via verbrandingsmotor kan de accu wel geladen worden. Als ik de elektrische standkachel start wordt de laadpaal blauw. Dus dat werkt wel. Rara politiepet morgen ff naar de garage.
Ik had bij de laatste twee laadbeurten ook allerhande gekke meldingen en kleurtjes op zowel paal als auto, maar uiteindelijk was het accuutje wel mooi vol?
Rare issues (V60 Recharge)
Geplaatst: 09.02.2023 - 18:38
door VolvoV60T6
Rolandk schreef: ↑09.02.2023 - 18:34
VolvoV60T6 schreef: ↑09.02.2023 - 18:32
Vandaag liep ik tegen het volgende fenomeen op; laadsessie was op ca 96% afgebroken. Laadpaal was rood, kleur laadkabel in de app op de auto ook rood.
Later thuis kabel aangesloten, paal is blauw, echter auto laad niet en paal wordt na ca 15 minuten geel.. In de app is de kabelaansluiting geel. Via verbrandingsmotor kan de accu wel geladen worden. Als ik de elektrische standkachel start wordt de laadpaal blauw. Dus dat werkt wel. Rara politiepet morgen ff naar de garage.
Ik had bij de laatste twee laadbeurten ook allerhande gekke meldingen en kleurtjes op zowel paal als auto, maar uiteindelijk was het accuutje wel mooi vol?
De accu staat na bijladen nu op 4km
Rare issues (V60 Recharge)
Geplaatst: 09.02.2023 - 19:15
door -KJ-
Is de pilotdraad in je laadkabel misschien defect? Via deze draad communiceert de paal met de auto en bij een breuk levert dat ook raar laadgedrag op. Ik heb een Zappi laadpaal en lees op het MyEnergy-forum dat het regelmatig voorkomt dat deze dunne draad de geest geeft door bijvoorbeel te strak oprollen van de kabel (de Zappi heeft een behuizing waar je de kabel omheem kunt winden) of ruwe behandeling van de kabel. Misschien even een andere kabel proberen om e.e.a. uit te sluiten.