Afneembare Volvo trekhaak onderbouwen

Plaats reactie
geertpetro
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 31.10.2022 - 19:28
Locatie: Sleen Drenthe

Hallo

Wil aankomend weekend/ week de gebruikte trekhaak onderbouwen.
Trekhaak even goed roestvrij gemaakt en opnieuw in de verf.
Kwam er achter dat onze S80 ( voor zover ik met kan zien geen gepuntlaste moer heeft bij de achterste( dichtste bij bumper).
Normaal zaten bij nieuwe van die borgplaatjes met moer maar die heb ik natuurlijk niet.
Heb een kameraad welke kan lassen dus die moeren zal niet het probleem worden.
Of zijn deze nog te bestellen oid

Maar waar ik even mee zit is het volgende:
Lees overal dat bij loshalen stekkers etc je de accupool (+) moet loshalen ivm foutmeldingen. En dat bij het aansluiten accu op laast de steutel in stand II MOET staan en dan weer aansluiten.
Klopt dit tot zover?😓

Maar kan ik met gedemonteerd bumper dus antenne eraf
Parkeersensoren los gehaald en misschien nog wat andere stekkers even naar mijn kameraad 2 straten verderop rijden om dan even een moer, voor die laatste achterste bout, even vast te pikken met lasapparaat.
Of veroorzaak ik dan alsnog storingen.

Hoor het graag als newbie😎
Alvast bedankt Albert
Laatst gewijzigd door geertpetro op 18.11.2022 - 10:20, 1 keer totaal gewijzigd.
1e Volvo S80 2.4 5 cilinder uit 2001
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27072
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

geertpetro schreef: 18.11.2022 - 09:42 Lees overal dat bij loshalen stekkers etc je de accupool (+) moet loshalen ivm foutmeldingen. En dat bij het aansluiten accu op laast de steutel in stand II MOET staan en dan weer aansluiten.
Klopt dit tot zover?
Klopt, standje 2 om een eventuele spanningspiek direct op te vangen.

Dat stukje rijden heb je kans dat er wel een storing in schiet als een van de gedemonteerde modules aan wordt gesproken.
Kans is echter ook groot dat de storingen vanzelf weer verdwijnen als het spul weer is terug geplaatst en de accu daarvoor is los geweest.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Plaats reactie

Terug naar “S80”