Als newbie heb ik al een aantal vragen gesteld
Nu een over de bovenste motor steun.
Bij "controle" van een "expert" gaf deze aan dat er een haarscheurtje zit in deze motorsteun.
Nu heb ik het soort er met die ronde rubber erin.
Zie echter achter heel veel ook voor de S80 deze steun met meer vierkante rubber er in en zelfs met blauwe pu.
Welke zijn beter
Moet in S80 2.4 5 cilinder (zonder turbo)
Bij vervanging las ik is het verstandig om ook de onderste te vervangen.
En zouden jullie die 2 onder de stang ook vervangen?
Hoor het weer graag
Motorsteun vervangen.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 31.10.2022 - 19:28
- Locatie: Sleen Drenthe
1e Volvo S80 2.4 5 cilinder uit 2001
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 8307
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Die PU rubbers geven meer trilling, heb ik er ook een keer in gehad maar snel er weer uit.
Die 2 waarmee de stang vast zit heb ik nooit vervangen, niet schrikken van de hoeveelheid speling want dat hoort wel een beetje zo.
Boven, versnellingsbak en onder de distributieriem gewoon samen vervangen.
En als je een automaat hebt, wachten met de versnelling selecteren tot de motor in toeren is gezakt na het starten. Dat geeft namelijk zo'n klap voor de versnellingsbak steun.
Die 2 waarmee de stang vast zit heb ik nooit vervangen, niet schrikken van de hoeveelheid speling want dat hoort wel een beetje zo.
Boven, versnellingsbak en onder de distributieriem gewoon samen vervangen.
En als je een automaat hebt, wachten met de versnelling selecteren tot de motor in toeren is gezakt na het starten. Dat geeft namelijk zo'n klap voor de versnellingsbak steun.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
-
- 1st Gear member
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 31.10.2022 - 19:28
- Locatie: Sleen Drenthe
Heb inderdaad een automaat.
Zal eens hier op letten, bedankt voor de tip.
Welke nummers zijn dat precies op plaatje van de motorsteunen (wat ik natuurlijk nu even niet kan terugvinden,)
Maar wat is dan het verschil tussen die met ronde en kruisvormige rubber (x is nieuwe versie?)
en wat is jullie advies
Zal eens hier op letten, bedankt voor de tip.
Welke nummers zijn dat precies op plaatje van de motorsteunen (wat ik natuurlijk nu even niet kan terugvinden,)
Maar wat is dan het verschil tussen die met ronde en kruisvormige rubber (x is nieuwe versie?)
en wat is jullie advies
1e Volvo S80 2.4 5 cilinder uit 2001
- gero
- 2nd Gear member
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 04.03.2011 - 17:52
Ik had toendertijd de motorsteunen vervangen voor Lemforder motorsteunen , besteld in Duitslandhttps://www.motointegrator.de/artikel/128677-la ... r-28787-01
even kijken wat voor type je heb de ronde of de vierkante
even kijken wat voor type je heb de ronde of de vierkante
Gero & Lara -Volvo V70R 2007
-
- 1st Gear member
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 31.10.2022 - 19:28
- Locatie: Sleen Drenthe
Had inderdaad gelezen dat steunen van Lemforder hier werden aanbevolen.gero schreef: ↑19.11.2022 - 10:16 Ik had toendertijd de motorsteunen vervangen voor Lemforder motorsteunen , besteld in Duitslandhttps://www.motointegrator.de/artikel/128677-la ... r-28787-01
even kijken wat voor type je heb de ronde of de vierkante
Je geeft aan even kijken of ik ronde of vierkante heb.
Maar dat is mijn vraag juist kan ik dit straffeloos omwisselen?
De vierkante zijn later gekomen zoals ik het lees.
Wat is het advies bij een 2001; automaat, 5 cilinder S80 2.4 zonder turbo?
Vierkant of rond?
Wie kan mij hier mee helpen ??
1e Volvo S80 2.4 5 cilinder uit 2001
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 8307
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Mijn D5 had een ronde, daar ik volgens mij een vierkante op gekomen. Ik dacht toen dat het een update versie was, geen idee of er misschien de verkeerde op gekomen is. Heb hem op kenteken besteld, ook Lemforder.
Hij reed er ook niet anders van, geluid bleef hetzelfde.
Vast iemand die precies weet wat voor nut rond en vierkant hebben.
Voor de foto's:
Boven. Dit is de vierkante? Stukje verder krijg ik op hetzelfde kenteken de ronde, zeg het maar...
Versnellingsbak
Onder. Deze kan ook trilling veroorzaken als de motor een halve of hele cm inzakt aan die kant. De aandrijfas komt dan een klein beetje scheef te staan.
Hij reed er ook niet anders van, geluid bleef hetzelfde.
Vast iemand die precies weet wat voor nut rond en vierkant hebben.
Voor de foto's:
Boven. Dit is de vierkante? Stukje verder krijg ik op hetzelfde kenteken de ronde, zeg het maar...
Versnellingsbak
Onder. Deze kan ook trilling veroorzaken als de motor een halve of hele cm inzakt aan die kant. De aandrijfas komt dan een klein beetje scheef te staan.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi