BLIS it is !?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
JonathanXC90
1st Gear member
Berichten: 42
Lid geworden op: 09.10.2020 - 17:55

Bedankt voor alle goede tips over mijn magische buitenspiegels (https://www.volvo-forum.nl/viewtopic.ph ... 5#p1746315). Helaas is het niet helemaal opgelost. Mijn garage heeft het a-symmetrisch inklappen opgelost maar als ik de spiegels inklap dan kan ik mijn rechterbuitenspiegel niet meer afstellen. Dit is pas weer mogelijk als ik de spanning van de accu ontkoppel. Vandaar dat ik het over een andere boeg ga gooien met andere buitenspiegels.
Van een sponsorauto heb ik de buitenspiegels overgenomen (en het bedieningspaneel) en deze spiegels hebben BLIS, Mijn auto heeft deze functie niet maar zou een super toevoeging kunnen zijn.

Weet iemand of het mogelijk is, en zo ja, wat er voor nodig is om de BLIS functie van deze buitenspiegel operationeel te krijgen?

Alvast heel erg bedankt voor reacties.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo XC90, Geartronic, 2004, benzine, 2.9l, 316 pk, Heico tuning
HGV
2nd Gear member
Berichten: 192
Lid geworden op: 12.01.2019 - 13:47

Een bezoek bij de Dealer, of iemand anders met VIDA-systeem. Want dit moet ingeleerd worden in de auto. Ben wel benieuwd of je dit lukt! Laat je het ons weten?
Volvo XC90 summum (MY 2008) Obbetuning
Volvo XC70 comfort (MY2004) met Standkachel
Gebruikersavatar
JonathanXC90
1st Gear member
Berichten: 42
Lid geworden op: 09.10.2020 - 17:55

Ik ga mijn auto begin januari naar de garage brengen. Dit duurt nog even maar ik wilde alvast een oproep doen zodat ik nog tijd zou hebben om evt extra onderdelen aan te schaffen en inlichtingen in te winnen (die zijn nog steeds welkom).
Volvo XC90, Geartronic, 2004, benzine, 2.9l, 316 pk, Heico tuning
HGV
2nd Gear member
Berichten: 192
Lid geworden op: 12.01.2019 - 13:47

Ik denk dat alle onderdelen in de donorauto zitten...
Volvo XC90 summum (MY 2008) Obbetuning
Volvo XC70 comfort (MY2004) met Standkachel
volvo440special
4th Gear member
Berichten: 641
Lid geworden op: 12.08.2009 - 19:34

Je mist echt nog een hele klap onderdelen.

-Twee radars heb je nodig.
-Wellicht een andere kabelboom naar de spiegels.
-De kapjes met lampjes bij de tweeters.
-Een deurmodule met BLIS ondersteuning.
-Het andere klimaatpaneel gaat wellicht niet werken; die wordt met software voor een specifieke auto geactiveerd.
-Inderdaad software om BLIS op de auto te laden. Maar dit is niet het grootste probleem.

En dan zal ik vast nog wel wat vergeten zijn.
Gebruikersavatar
JonathanXC90
1st Gear member
Berichten: 42
Lid geworden op: 09.10.2020 - 17:55

volvo440special schreef: 21.11.2022 - 07:42 Je mist echt nog een hele klap onderdelen.

-Twee radars heb je nodig.
-Wellicht een andere kabelboom naar de spiegels.
-De kapjes met lampjes bij de tweeters.
-Een deurmodule met BLIS ondersteuning.
-Het andere klimaatpaneel gaat wellicht niet werken; die wordt met software voor een specifieke auto geactiveerd.
-Inderdaad software om BLIS op de auto te laden. Maar dit is niet het grootste probleem.

En dan zal ik vast nog wel wat vergeten zijn.
Bedankt voor je reactie, helder! Dat gaat dan voor mij geen werkende BLIS opleveren.
Volvo XC90, Geartronic, 2004, benzine, 2.9l, 316 pk, Heico tuning
Gebruikersavatar
1-wiel
4th Gear member
Berichten: 579
Lid geworden op: 15.04.2012 - 21:19

Ik heb onlangs blis ge-retrofit.wel in een V70, maar toch. Zie mijn topic in de projecten afdeling vdd as n het forum.
Spiegels met camera’s,kapjes met ledjes voor aan de binnenkant,knopje middenconsole en de cem laten kraken voor de pincode en dan met vdash de software instslleren(kan niet met vida-dealer kan het ook niet, moet met vdash)
Deurmodule etc heb ik niet nodig gehad, na 2006-2007 is de auto voorbereid.

Of de juiste kabelboom in je auto zit: stekker binnenspiegel in het deurpaneel bekijken. Alle posities moeten bezet zijn.
V70-d5-2007-6 bak- alle Standkachel start en stop opties......Xc90 remmen rondom… Billstein B6 schokbrekers met Eibach veren …VDD-X3 dongle....S60 koplampsproeiers…Oem Subwoofer....BT Phm module volvocesky. .......ABL-Xenon-koplamp retrofit werkend als af-fabriek...Blis retrofit en nog veel meer...
Plaats reactie

Terug naar “XC90 Classic t/m MY 2014”