Thunder grey vs Vapour grey

fbuijzen
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 08.08.2023 - 14:34

Inmiddels heb ik mijn auto in ontvangst mogen nemen. Ik moet zeggen dat ik positief verrast ben over de kleur, zeker in combinatie met de zwarte grill. De kleur verandert op basis van de licht inval: Bij bewolkt weer overdag lijkt het donkergrijs, bij zonnig weer is het lichtgrijs, in de schemer lijkt het blauwgrijs en als het donker is lijkt er een klein beetje groen doorheen te komen. Voor een standaardkleur helemaal niet verkeerd!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 1270
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

Gaaf dat Vapour Grey ook allerlei “kleuren” aanneemt obv het weer. Vind ik met Osmium Grey ook.

Met zwart staat het gaaf ja. Contrast is goed/mooi IMHO. En gewoon metallic lak :)
Gebruikersavatar
kawazxr
3rd Gear member
Berichten: 298
Lid geworden op: 17.09.2023 - 13:21

Mooie uitvoering en inderdaad de kleur springt er wel lekker uit, veel rijplezier natuurlijk (maar dat zit wel goed) 8).
S60 T8 R-Design Hybride
fbuijzen
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 08.08.2023 - 14:34

Ik ben er zeker ook blij mee en de auto rijdt ook echt fantastich. Ik reed hiervoor een Kia Sportage en dat is echt een enorm verschil. De kleur zal denk ik nog steeds niet mijn eerste keuze zijn maar zoals gezegd staat het eigenlijk best goed. Ik kan het nog het best vergelijken met Rivella: een beetje vreemd, maar wel lekker :D
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 1270
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

fbuijzen schreef: 08.03.2024 - 09:20 Ik ben er zeker ook blij mee en de auto rijdt ook echt fantastich. Ik reed hiervoor een Kia Sportage en dat is echt een enorm verschil. De kleur zal denk ik nog steeds niet mijn eerste keuze zijn maar zoals gezegd staat het eigenlijk best goed. Ik kan het nog het best vergelijken met Rivella: een beetje vreemd, maar wel lekker :D
Waarom heb je deze kleur gekozen dan? Fiscaal oogpunt?
fbuijzen
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 08.08.2023 - 14:34

J33Bee schreef: 08.03.2024 - 09:45
fbuijzen schreef: 08.03.2024 - 09:20 Ik ben er zeker ook blij mee en de auto rijdt ook echt fantastich. Ik reed hiervoor een Kia Sportage en dat is echt een enorm verschil. De kleur zal denk ik nog steeds niet mijn eerste keuze zijn maar zoals gezegd staat het eigenlijk best goed. Ik kan het nog het best vergelijken met Rivella: een beetje vreemd, maar wel lekker :D
Waarom heb je deze kleur gekozen dan? Fiscaal oogpunt?
Ik lease de auto via werk dus inderdaad vanuit fiscaal oogpunt. Ik wilde in ieder geval een metallic lak en dat is vapour grey. Ik heb de zwarte grill achteraf laten plaatsen, waardoor dat ook niet meetelt voor de bijtelling. Scheelt toch weer paar tientjes per maand.
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 1270
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

fbuijzen schreef: 08.03.2024 - 09:49

Ik lease de auto via werk dus inderdaad vanuit fiscaal oogpunt. Ik wilde in ieder geval een metallic lak en dat is vapour grey. Ik heb de zwarte grill achteraf laten plaatsen, waardoor dat ook niet meetelt voor de bijtelling. Scheelt toch weer paar tientjes per maand.
Indien je genoeg budget hebt, kun je daar goed mee aan de slag ja. Schrijft tijdens looptijd 100% af dus telt wat harder aan in de maandprijs maar geen impact op bijtelling inderdaad. Ik vind het zelf wel een gave kleur icm zwart, maar das persoonlijk.
fbuijzen
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 08.08.2023 - 14:34

Vapour grey in dark uitvoering is een mooie combinatie. Alleen de essential edition is er alleen maar in bright. Ik kon voor hetzelfde budget kiezen tussen een essential edition xc60 of een wat vollere V60 - en toen de keuze voor de xc60 gemaakt met een compromis op de opties. Ik vind de kleur veel mooier dan ik oorspronkelijk gedacht had, ook in combinatie met de chromen details.
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 1270
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

Dan is het een goede keuze geweest!
fbuijzen
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 08.08.2023 - 14:34

Het is echt een fantastische auto! En ik vind sowieso bijna alle Volvo modellen super gaaf met een goede combinatie tussen chique uitstraling en sportiviteit.
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 1270
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

Hier was het ook lang nadenken wat ik wilde. Er zijn op dit moment weinig mooie auto's vind ik. Verder is alles SUV (ik wil geen hoge auto, heb ik (nog) niks mee, generatiekloof? :P) Zo goed als alle EVs vind ik niet mooi, een Zeekr001 heb ik nog wel naar gekeken maar fiscaal totaal niet boeiend, icm de nadelen van een EV alsmede een merk wat geen dealers kent (dan moet je dus hopen dat er geen gekkigheid komt aan die auto).
fbuijzen
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 08.08.2023 - 14:34

Ik kon vanuit werk alleen volledig elektrisch of een PHEV kiezen. Omdat we een flinke caravan hebben (max 1700 kg) was de keuze voor een PHEV snel gemaakt - het (beperkte) fiscale voordeel van een elektrische auto verdwijnt al snel als je een uitvoering nodig hebt die dit gewicht kan trekken. En dan zit je dan nog met alle ellende van loskoppelen van de caravan als je wilt laden op vakantie. En voor een caravan is een SUV dan toch wel weer erg fijn. Nadeel van SUV is wel weer dat de kofferbak minder groot is als een station.

Nu ik eenmaal gewend ben aan de hoge zit is het toch wel erg fijn. Het rijdt alleen minder sportief dan een lagere auto, maar daardoor ga je vanzelf wat rustiger en meer ontspannen rijden. Daar is dan ook wel weer wat voor te zeggen, maar het nodigt zeker minder uit om echt sportief te rijden.

Zeekr is zeker een mooie auto, maar inderdaad nog veel onzekerheid over dealers. Ik vind de Nio ET5 ook wel tof aangezien het een station uitvoering is van een elektrische auto. En daar zijn wel wat meer dealers van en kun je evt battery swap doen ook al kost dat wel een hoop extra per maand. Blijft toch lastig om de ideale auto te vinden!
Gebruikersavatar
Poolrev
5th Gear member
Berichten: 2099
Lid geworden op: 12.02.2007 - 16:32
Locatie: Midden NL

fbuijzen schreef: 07.03.2024 - 09:36 Inmiddels heb ik mijn auto in ontvangst mogen nemen. Ik moet zeggen dat ik positief verrast ben over de kleur, zeker in combinatie met de zwarte grill. De kleur verandert op basis van de licht inval: Bij bewolkt weer overdag lijkt het donkergrijs, bij zonnig weer is het lichtgrijs, in de schemer lijkt het blauwgrijs en als het donker is lijkt er een klein beetje groen doorheen te komen. Voor een standaardkleur helemaal niet verkeerd!
Mooie kleur, staat 'm goed! Maar ik ben dan ook een beetje bevooroordeeld 😉.
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 1270
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

Poolrev schreef: 11.03.2024 - 10:14
Mooie kleur, staat 'm goed! Maar ik ben dan ook een beetje bevooroordeeld 😉.
Ik ook O)
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”