Oké duidelijk. Blijft overeind dat zo’n uitlaat natuurlijk altijd al gecontroleerd wordt, los van eventuele herrie. Zo’n begrenzer valt niet onder een controle lijkt me, met eventuele vervallen kentekenregistratie tot gevolg.V480-S60 schreef: ↑30.11.2022 - 17:38 Niet meer in overeenstemming met de typegoedkeuring kan een WOK opleveren.
Vergelijk het met een te luide uitlaat etc.
Dus terugbrengen in "originele" staat voordat ie weer de weg op mag na herkeur en dus weer voldoet aan de typegoedkeuring. En ja dat kan een kat en muis spelletje worden met handhaving.
Volvo V60 krijgt een schildpadje bij 230 km/h
- J33Bee
- 5th Gear member
- Berichten: 1265
- Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40626
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Lees hier wat de RDW er over zegt en trek je conclusie
https://www.rdw.nl/over-rdw/actueel/dos ... dkeuringen
https://www.rdw.nl/over-rdw/actueel/dos ... dkeuringen
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- EVO500
- 3rd Gear member
- Berichten: 472
- Lid geworden op: 20.02.2021 - 17:10
- Locatie: België
Heico schrijft overigens het volgende op hun website en zou je dit kunnen registreren?:
"De V-max verhoging is gehomologeerd als een afzonderlijk product zonder extra prestatieverhoging. Het voertuig blijft volledig updatebaar en diagnoseerbaar.
Goedkeuring:
Inclusief deskundig advies over onderdelen volgens §19 StVZO en conformiteitscertificering (CH) voor probleemloze registratie in de voertuigdocumenten"
Dit is zo te zien wel een losse hardware module. Dus geen aanpassing in de software.
"De V-max verhoging is gehomologeerd als een afzonderlijk product zonder extra prestatieverhoging. Het voertuig blijft volledig updatebaar en diagnoseerbaar.
Goedkeuring:
Inclusief deskundig advies over onderdelen volgens §19 StVZO en conformiteitscertificering (CH) voor probleemloze registratie in de voertuigdocumenten"
Dit is zo te zien wel een losse hardware module. Dus geen aanpassing in de software.
V60 T8 PE Crystal White Pearl (MY2021)
Laguna III GT180 (stage II)
Omega 3000-24V EVO500
Monza 3.0E '78 (handgesch.)
Laguna III GT180 (stage II)
Omega 3000-24V EVO500
Monza 3.0E '78 (handgesch.)
- DB200
- 6th Gear member
- Berichten: 3384
- Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3158
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Het is net als bij brommers een constructiesnelheid. Echter is de constructiesnelheid bij een brommer ook gelijk aan de maximumsnelheid en wordt er actief op gehandhaafd met behulp van een mobiele rollerbank. Voor controlerende instanties is het doolhof van auto-software te groot om op dit soort zaken te handhaven en de mobiele rollerbank is ook nog niet heel erg aanwezig bij de Nederlandse politie.
Waar je wel uit kan halen is de dealersoftware, zonder al te diep te zoeken. Echter moet je dan wel de 'mazzel' hebben dat er een probleem geregistreerd wordt terwijl je harder dan 180km/h rijdt. Dit is echter alleen het geval bij aandrijflijn-gerelateerde problemen. Als halverwege de A31 een storing voorbij komt van de elektronische achterklep is er geen snelheid gelogd.
Wil je van een probleemloze Volvo weten of de 180km/h grens er nog in zit moet je graven in VIDA of een diagnostics report uit draaien, wat simpelweg een lijst is van alle hardware en software parameters op dat moment.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16544
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Nu zit ik dit topic zo eens te lezen en lees niet alleen mooie woorden maar ook de juiste. Om er maar eens een verkorte weergave van te geven:
* bij een wijziging in de constructie (het verwijderen van de begrenzer bijvoorbeeld) voldoet het voertuig niet langer aan de typegoedkeuring op basis waarvan het kenteken is afgegeven.
* bij een ongeval waarbij aantoonbaar de oorzaak (mede) is gelegen in de wijziging in de constructie bestaat de mogelijkheid dat de verzekeraar niet uit zal keren.
* in geval van schade aan het voertuig tengevolge van die wijziging in de constructie, gevolgd door een garantieclaim, bestaat de mogelijkheid dat de producent die claim (terecht) al zal wijzen.
En zo kunnen we wel even doorgaan. Het advies luidt dan ook om het voertuig in originele staat te laten, heb je de minste ellende.
* bij een wijziging in de constructie (het verwijderen van de begrenzer bijvoorbeeld) voldoet het voertuig niet langer aan de typegoedkeuring op basis waarvan het kenteken is afgegeven.
* bij een ongeval waarbij aantoonbaar de oorzaak (mede) is gelegen in de wijziging in de constructie bestaat de mogelijkheid dat de verzekeraar niet uit zal keren.
* in geval van schade aan het voertuig tengevolge van die wijziging in de constructie, gevolgd door een garantieclaim, bestaat de mogelijkheid dat de producent die claim (terecht) al zal wijzen.
En zo kunnen we wel even doorgaan. Het advies luidt dan ook om het voertuig in originele staat te laten, heb je de minste ellende.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Nomad
- 5th Gear member
- Berichten: 1150
- Lid geworden op: 18.04.2013 - 16:39
- Locatie: Noord-Oost Brabant
Yep, gewoon op alle Volvo's na een bepaalde datum. Er zijn wel landen waar het wat later is gebeurd of er is een uitzondering voor het voertuig en komen dan via import op andere plekker terecht. Dan heb je mazzel en anders kost het wat euro's
- Volvo V60 T8 Inscription MY2019. Serviced by Volservice.nl, Soon to be optimized by Obbetuningl
- Polestar 2 MY2023 LRSM
Volhelp.nl
S60, V60 en XC60 fans op Facebook
- Polestar 2 MY2023 LRSM
Volhelp.nl
S60, V60 en XC60 fans op Facebook
- J33Bee
- 5th Gear member
- Berichten: 1265
- Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20
Oké dan is dat in ieder geval hetzelfde, wel benieuwd of dat aantallen aan verkoop kost in DE
En hoe gaat een verzekeraar om met iemand die geen high performance banden op zijn auto heeft liggen (die standaard wel harder dan 180 km/h kan) en brokken maakt op de NL snelweg, vMax respecterend?
- raspaardje
- 6th Gear member
- Berichten: 2792
- Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
- Locatie: Regio Utrecht
Mooie samenvatting.V70/2.4D/2003 schreef: ↑30.11.2022 - 20:39 Nu zit ik dit topic zo eens te lezen en lees niet alleen mooie woorden maar ook de juiste. Om er maar eens een verkorte weergave van te geven:
* bij een wijziging in de constructie (het verwijderen van de begrenzer bijvoorbeeld) voldoet het voertuig niet langer aan de typegoedkeuring op basis waarvan het kenteken is afgegeven.
* bij een ongeval waarbij aantoonbaar de oorzaak (mede) is gelegen in de wijziging in de constructie bestaat de mogelijkheid dat de verzekeraar niet uit zal keren.
* in geval van schade aan het voertuig tengevolge van die wijziging in de constructie, gevolgd door een garantieclaim, bestaat de mogelijkheid dat de producent die claim (terecht) al zal wijzen.
En zo kunnen we wel even doorgaan. Het advies luidt dan ook om het voertuig in originele staat te laten, heb je de minste ellende.
Met wat mogelijke gevolgen, al naar gelang de condities.
De kans op en het willen dragen van die gevolgen mag iedereen voor zichzelf bepalen.
Wel ben ik er inmiddels van overtuigd geraakt dat er NIETS aan de hand is zolang er niks geks met de auto gebeurt.
Die auto is er wel voor gemaakt en er gaat geen enkele instantie jouw auto van de weg halen.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5105
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Hoe staat het met de EGR van je D3 ?V70/2.4D/2003 schreef: ↑30.11.2022 - 20:39 Nu zit ik dit topic zo eens te lezen en lees niet alleen mooie woorden maar ook de juiste. Om er maar eens een verkorte weergave van te geven:
* bij een wijziging in de constructie (het verwijderen van de begrenzer bijvoorbeeld) voldoet het voertuig niet langer aan de typegoedkeuring op basis waarvan het kenteken is afgegeven.
* bij een ongeval waarbij aantoonbaar de oorzaak (mede) is gelegen in de wijziging in de constructie bestaat de mogelijkheid dat de verzekeraar niet uit zal keren.
* in geval van schade aan het voertuig tengevolge van die wijziging in de constructie, gevolgd door een garantieclaim, bestaat de mogelijkheid dat de producent die claim (terecht) al zal wijzen.
En zo kunnen we wel even doorgaan. Het advies luidt dan ook om het voertuig in originele staat te laten, heb je de minste ellende.
- raspaardje
- 6th Gear member
- Berichten: 2792
- Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
- Locatie: Regio Utrecht
Nog een mooi voorbeeld waarmee ook de typegoedkeuring is vervallen maar waarvan de gevolgen (voorlopig) nihil zijn...
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
- V480-S60
- 8th Gear member
- Berichten: 19479
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
De D3 van V70/2.4D/2003 is nog volledig origineel inclusief werkende EGR. Anders moet hij zichzelf aangeven. En mag hij zijn werk niet meer doen.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 27570
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Dat is nu een verstandig advies, helemaal mee eens.V70/2.4D/2003 schreef: ↑30.11.2022 - 20:39 Nu zit ik dit topic zo eens te lezen en lees niet alleen mooie woorden maar ook de juiste. Om er maar eens een verkorte weergave van te geven:
* bij een wijziging in de constructie (het verwijderen van de begrenzer bijvoorbeeld) voldoet het voertuig niet langer aan de typegoedkeuring op basis waarvan het kenteken is afgegeven.
* bij een ongeval waarbij aantoonbaar de oorzaak (mede) is gelegen in de wijziging in de constructie bestaat de mogelijkheid dat de verzekeraar niet uit zal keren.
* in geval van schade aan het voertuig tengevolge van die wijziging in de constructie, gevolgd door een garantieclaim, bestaat de mogelijkheid dat de producent die claim (terecht) al zal wijzen.
En zo kunnen we wel even doorgaan. Het advies luidt dan ook om het voertuig in originele staat te laten, heb je de minste ellende.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
- diesel01
- 8th Gear member
- Berichten: 19847
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Met de auto net onder de 230 blijven en je bent klaar.
Ik ben enige tijd terug nog aangehouden waarbij men een compleet RDW station uit de kofferbak van de Audi A6 haalde om te kijken of alles nog volgens spec was, alles was in orde en dus mochten we verder.
Ik ben enige tijd terug nog aangehouden waarbij men een compleet RDW station uit de kofferbak van de Audi A6 haalde om te kijken of alles nog volgens spec was, alles was in orde en dus mochten we verder.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 27570
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
- raspaardje
- 6th Gear member
- Berichten: 2792
- Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
- Locatie: Regio Utrecht
Een D3 met uitgeschakelde EGR misschien?
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
- V480-S60
- 8th Gear member
- Berichten: 19479
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Van wie?
Niet van Lint iig (die heeft geen diesel met EGR) en ook niet van V70/2.4D/2003. (Want zoals gezegd, Hij heeft een voorbeeldfunctie.)
Geen insinuaties aub.
Niet van Lint iig (die heeft geen diesel met EGR) en ook niet van V70/2.4D/2003. (Want zoals gezegd, Hij heeft een voorbeeldfunctie.)
Geen insinuaties aub.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)