Miskoop Volvo XC60 T6 Recharge 2022

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

NielsPHEV schreef: 27.12.2022 - 14:51 In antwoord op de laatste vraag; Iemand die met pensioen is, makkelijk voor 18:00 zijn boodschappen kan doen of naar de garage kan en weinig met het openbaar vervoer reist en al zeker die behoefte na 23:00 niet heeft (want lekkere Volvo :)) aanvullend gok ik dat je altijd redelijk regelmatige werktijden hebt gehad en CAO condities.
Nou beste Niels, hier gok je toch behoorlijk mis. Ja, ik ben inmiddels al 9 jaar thuis. Maar in mijn beroepsleven was ik van maandag zeer vroeg, tot vrijdag zeer laat, nooit doordeweeks thuis als int.chauffeur. Mijn vrouw kon doordeweeks om boodschappen, en óok de auto wegbrengen voor een servicebeurt. Maar ik ben nu al 13 jaar alleen, en kon dus toen alleen zaterdags (van 8-17u) om boodschappen, En de auto ging naar de garage voor een jaarbeurt, als ik een week vrij had. Nooit geen probleem geweest. En doordat ik altijd in het bezit van een auto ben geweest, vanaf mijn 18e, heb ik (op een enkele uitzondering na) nooit gebruik hoeven te maken van het openbaar vervoer. Dat klopt. Ik zie dus absoluut geen enkele noodzaak, in winkels die na 18u nog open moeten zijn. Ik heb medelijden met personeel dat min of meer gedwongen word, in weekenden te moeten werken, voor de nooit tevreden consument. En ik ben vanwege mijn geloof, al helemaal tegen winkels, tankstations, horeca, enz, die open zijn op zondag. En nu kan ik dus al 9 jaar mijn dagen indelen zoals ik wil, dat is dan weer het bijkomende voordeel. Ik ben wat de huidige tijd betreft, wat ouderwets. ;)
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20626
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Ik zou het niet eens willen dat monteurs laat in de avond aan onze auto knutselen, ook zakelijk niet. Ik vrij om 17 uur, zij ook vrij!
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

Msuidgeest schreef: 27.12.2022 - 17:38Ik zou het niet eens willen dat monteurs laat in de avond aan onze auto knutselen, ook zakelijk niet. Ik vrij om 17 uur, zij ook vrij!
Helemaal mee eens, Mark. ;)
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12269
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Is het druk mensen aannemen, is het stil kunnen ze weer vertrekken..
Uit n buitenland halen is voor seizoen arbeid misschien n optie..
Maar om aan n complexe auto te sleutelen moet je toch iemand hebben met specifieke vaardigheden en kwalificaties...
Daar stelt een importeur/fabrikant ook eisen aan middels allerlei opleidingen.
Die komen ook niet even opdraven als je ze nodig hebt.. Die verwachten een vast contract en normale werktijden
Gebruikersavatar
JeroenSpock
7th Gear member
Berichten: 8293
Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
Locatie: Veendam
Contacteer:

Nou nou. Zullen we de energie centrales ook maar sluiten om 17:00? Mensen bij het waterbedrijf willen ook wel naar huis, storingzoekers hebben na 18:00 ook niets meer buiten huis te zoeken. Supermarkten gewoon dicht want je doet je boodschappen maar op je snipperdag. Alle servers om klokslag 18:00 uit, nergens voor nodig dat internet. Ziekenhuizen mogen niet achter blijven.
En op zondag zeker alles dicht want dan zitten we vooraan op zo'n koud houten bankje. De rest van de dag lees je maar een boek, en als het licht buiten uit gaat ga je maar naar bed.
Ja sluit het topic maar... zal me jeuken. We leven in een andere maatschappij en het is geen 1970 meer.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27508
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Hans Eilander schreef: 27.12.2022 - 17:06
NielsPHEV schreef: 27.12.2022 - 14:51 In antwoord op de laatste vraag; Iemand die met pensioen is, makkelijk voor 18:00 zijn boodschappen kan doen of naar de garage kan en weinig met het openbaar vervoer reist en al zeker die behoefte na 23:00 niet heeft (want lekkere Volvo :)) aanvullend gok ik dat je altijd redelijk regelmatige werktijden hebt gehad en CAO condities.
Nou beste Niels, hier gok je toch behoorlijk mis. Ja, ik ben inmiddels al 9 jaar thuis. Maar in mijn beroepsleven was ik van maandag zeer vroeg, tot vrijdag zeer laat, nooit doordeweeks thuis als int.chauffeur. Mijn vrouw kon doordeweeks om boodschappen, en óok de auto wegbrengen voor een servicebeurt. Maar ik ben nu al 13 jaar alleen, en kon dus toen alleen zaterdags (van 8-17u) om boodschappen, En de auto ging naar de garage voor een jaarbeurt, als ik een week vrij had. Nooit geen probleem geweest. En doordat ik altijd in het bezit van een auto ben geweest, vanaf mijn 18e, heb ik (op een enkele uitzondering na) nooit gebruik hoeven te maken van het openbaar vervoer. Dat klopt. Ik zie dus absoluut geen enkele noodzaak, in winkels die na 18u nog open moeten zijn. Ik heb medelijden met personeel dat min of meer gedwongen word, in weekenden te moeten werken, voor de nooit tevreden consument. En ik ben vanwege mijn geloof, al helemaal tegen winkels, tankstations, horeca, enz, die open zijn op zondag. En nu kan ik dus al 9 jaar mijn dagen indelen zoals ik wil, dat is dan weer het bijkomende voordeel. Ik ben wat de huidige tijd betreft, wat ouderwets. ;)
Moderne tijden Hans!
Waar de vrouw vroeger tijd had om naar de winkel te gaan en weet ik het wat nog meer als de man aan het werk was zijn zij tegenwoordig ook gewoon aan het werk....
Omdat ze dit willen vooral ook MOETEN omdat het leven een stuk duurder is geworden.

Dan is het toch ineens wel verrekte handig dat we na 17.00 uur gewoon nog even de boodschappen kunnen halen in plaats van op zaterdag tot aan buiten staan te wachten voordat we aan de beurt zouden zijn.

Sowieso zouden ook meer mensen eens open moeten staan naar verschoven werktijden, je krijgt er meer voor terug dan men denkt geloof ik.
Ruim 12 jaar ploegen gedraaid en ondertussen weer flexibele tijden en dat maakt het leven echt wel wat makkelijker dan zo strak in een hokje te kijken.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Emmevi
5th Gear member
Berichten: 1018
Lid geworden op: 24.10.2009 - 20:19

Moah, mijn vrouw heeft ook een kantoorbaan “gewoon” van ca. 9 tot 17:00 en zij heeft 99% van de tijd de boodschappen ook voor 18:00 in huis.
En er zit natuurlijk ook nog verschil tussen de supermarkt sluiten om 22:00 of al om 17:00, dus 20:00 zou imo ook een mooie tijd zijn.

Het moeten werken speelde tien jaar ook al bij mij op het werk. Volgens een collegaatje MOEST zij ook aan het werk omdat alles zo duur was. Want ze moeten allebei een (forse) auto rijden, de kinderen moeten merkkleding aan naar school, en ze moeten drie keer per jaar op vakantie.

Toevallig hebben we het vorige week tijdens een training ook nog over gehad. De trainer ging een dag minder werken zodat de kinderen minder naar de dure opvang moesten. Daardoor meer quality time met de kroost, en aaardig minder kosten tegenover iets minder loon. Het zal dus ook iets te maken hebben met prioriteiten stellen.


Is er eigenlijk al een oplossing mbt de miskoop?
V60 B3 Pebble Grey '22
V50 2.0 Electric Silver '10
V40 1.8i Lavasvart Metallic '04
Suzuki Baleno 1.6 ‘00
Suzuki Vitara 1.6 Metal Top ‘90
Honda Integra 1.5 ‘86
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20626
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Niks prioriteiten maar je beter voordoen dan een ander. Daar gaat het om.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12269
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Een storingsmonteur is toch iets anders dan automonteur, wij hebben een zaterdagdienst maar volvo assistance faciliteert buiten normale openingstijden..
Ik krijg op zaterdag, in het weekend of na 17 00 ook geen nieuwe cv installatie geleverd
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40606
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

En nu we toch al volledig off topic zijn kan deze ook wel, denk ik ....
Twijfel.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
Frits V70
5th Gear member
Berichten: 1219
Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
Locatie: Groningen

En hoe is het nou met de miskoop afgelopen?
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
Gebruikersavatar
JeroenSpock
7th Gear member
Berichten: 8293
Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
Locatie: Veendam
Contacteer:

Hij is de €1000 factuur 'kwijt' :D :D
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27508
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Emmevi schreef: 28.12.2022 - 08:20 Moah, mijn vrouw heeft ook een kantoorbaan “gewoon” van ca. 9 tot 17:00 en zij heeft 99% van de tijd de boodschappen ook voor 18:00 in huis.
En er zit natuurlijk ook nog verschil tussen de supermarkt sluiten om 22:00 of al om 17:00, dus 20:00 zou imo ook een mooie tijd zijn.

Het moeten werken speelde tien jaar ook al bij mij op het werk. Volgens een collegaatje MOEST zij ook aan het werk omdat alles zo duur was. Want ze moeten allebei een (forse) auto rijden, de kinderen moeten merkkleding aan naar school, en ze moeten drie keer per jaar op vakantie.

Toevallig hebben we het vorige week tijdens een training ook nog over gehad. De trainer ging een dag minder werken zodat de kinderen minder naar de dure opvang moesten. Daardoor meer quality time met de kroost, en aaardig minder kosten tegenover iets minder loon. Het zal dus ook iets te maken hebben met prioriteiten stellen.


Is er eigenlijk al een oplossing mbt de miskoop?
Als jij vandaag de dag een hypotheek wil hebben waar je daadwerkelijk een huis voor kan kopen zal je wel moeten.
Tenzij jij in je eentje 2 salarissen binnen brengt dan is dat wat anders, maar voor de meeste mensen is dat niet van toepassing.
Tussen 10 jaar terug en nu is de gemiddelde huizenprijs aardig gestegen.

Afhankelijk van de behoeften ben ik het met je eens dat minder werken ook zeker mogelijk is, maar nodig voor de gewone maandelijkse kosten is het ook.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5105
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Niets is zeker en zelfs dat niet
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

fredhead schreef: 28.12.2022 - 08:05 Moderne tijden Hans! Waar de vrouw vroeger tijd had om naar de winkel te gaan en weet ik het wat nog meer als de man aan het werk was zijn zij tegenwoordig ook gewoon aan het werk....Omdat ze dit willen vooral ook MOETEN omdat het leven een stuk duurder is geworden. Dan is het toch wel handig dat we na 17.00 uur gewoon nog even de boodschappen kunnen halen, in plaats van op zaterdag tot aan buiten staan te wachten voordat we aan de beurt zouden zijn.
Moderne tijden, en nooit meer tevree. Men "moet" 2x per jaar op vakantie naar de Caribic, én op wintersport, niet te vergeten. Dure huizen op 2 salarissen, ach, vul het maar aan. Ik ben nog van de categorie: Man werkt, en de vrouw zorgt voor de kinderen. Men legt de lat dikwijls te hoog. Daardoor ontstaan er dikwijls van die reusachtige problemen, zoals echtscheidingen enz. De kids zwerven overal heen. Ik ben voor deze huidige tijd, te ouderwets van opvattingen. Zeg maar gerust: Een uitstervend ras.... ;)
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13805
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Na het sterven komt ies nieuws toch :-D

Als we het "moeten" eraf halen en ook kijken naar het giga leger van mensen die nachts werken en buiten de gebaande paden uren.... Ik ben overtuigd dat een iets flex openingstijd veel voordeel kan hebben. Stel je agenda eens open tot 20.00u en vraag mensen of ze flex willen werken tegen dezelfde vergoeding, immers er zijn mensen die graag buiten de 9_17 uur zouden willen werken...en die hebben vaak ook belang bij andere uren, denk aan mantelzorg, kinderen enz enz.

Ik werk graag zo vroeg mogelijk in de ochtend dus 0600u was voor mij ideale start tijd, buitenland beginnen werkplaatsen ook vaak vroeger dan nederland.
IK ben wel eens met Jeroen het is geen 1970 meer.
Maar goed zoveel mensen zoveel meningen en de vraag is of Volvo franchise vestigingen mogelijk een eigen initiatief mogen nemen werkplaats opening...
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5105
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Hans Eilander schreef: 28.12.2022 - 11:22
fredhead schreef: 28.12.2022 - 08:05 Moderne tijden Hans! Waar de vrouw vroeger tijd had om naar de winkel te gaan en weet ik het wat nog meer als de man aan het werk was zijn zij tegenwoordig ook gewoon aan het werk....Omdat ze dit willen vooral ook MOETEN omdat het leven een stuk duurder is geworden. Dan is het toch wel handig dat we na 17.00 uur gewoon nog even de boodschappen kunnen halen, in plaats van op zaterdag tot aan buiten staan te wachten voordat we aan de beurt zouden zijn.
Moderne tijden, en nooit meer tevree. Men "moet" 2x per jaar op vakantie naar de Caribic, én op wintersport, niet te vergeten. Dure huizen op 2 salarissen, ach, vul het maar aan. Ik ben nog van de categorie: Man werkt, en de vrouw zorgt voor de kinderen. Men legt de lat dikwijls te hoog. Daardoor ontstaan er dikwijls van die reusachtige problemen, zoals echtscheidingen enz. De kids zwerven overal heen. Ik ben voor deze huidige tijd, te ouderwets van opvattingen. Zeg maar gerust: Een uitstervend ras.... ;)
Fijn dat dit me nu eindelijke verklaard is. Maar je schrijft ook dat je een uitstervend ras vertegenwoordigd denk dat ik me dan toch maar blijf aanpassen aan het huidige tijdsgewricht waarbij ook vrouwen zich buiten het gezin kunnen ontwikkelen.
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

NielsPHEV schreef: 28.12.2022 - 11:39 Fijn dat dit me nu eindelijke verklaard is. Maar je schrijft ook dat je een uitstervend ras vertegenwoordigd; denk dat ik me dan toch maar blijf aanpassen aan het huidige tijdsgewricht, waarbij ook vrouwen zich buiten het gezin kunnen ontwikkelen.
Je moet vooral dat doen Niels, waar jij je het beste bij voelt. Ik kan me niet zo verplaatsen, in het "moderne denken." En als ik zie op het nieuws, hoe door de moderne tijd, onze maatschappij verloedert. De jeugd voor het merendeel totaal ontspoord. De normen en waarden verdwijnen. Onze overheid de grip op deze ontwrichte samenleving verliest. Dan gaan we nog heel wat meemaken, vrees ik. Misschien ben ik een zwartkijker. Maar het word steeds meer: You just aint see nothing yet. :-/ (Excuses voor het off topic.)
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27508
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Hans, zodra de optie er is dat er bij ons thuis minder gewerkt zou kunnen worden wordt deze met 2 handen aangegrepen maar vandaag de dag gaat die vlieger van de vrouw is thuis gaat echt niet meer op.
Slinger Funda maar eens aan en kijk eens wat een normaal huis kost ;)
De straat waarin ik op ben gegroeid lukt je dat niet onder de 4ton en dat zijn echt geen grote of bijzondere woningen.
Dus ik zeg succes met 1 salaris :lol:

En inderdaad, de vrouwen willen tegenwoordig ook meer dan een beetje achter het fornuis staan en geef ze eens ongelijk.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13805
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France


Fijn dat dit me nu eindelijke verklaard is. Maar je schrijft ook dat je een uitstervend ras vertegenwoordigd denk dat ik me dan toch maar blijf aanpassen aan het huidige tijdsgewricht waarbij ook vrouwen zich buiten het gezin kunnen ontwikkelen.
Vanzelfsprekend blijven aanpassen aan de nieuwe tijd...hoppa vooruit met de geit en o ja niet alle vrouwen en mannen willen kinderen; het is van alle tijden dat met het voortschrijden van de tijd er nieuuwe ontwikkelingen komen die door mensen niet meer aanvaard worden of men moeite heeft met veranderdende tijdsgewricht. Het gebeurt elke generatie niets nieuws... 8)

Volgens mij leven we in een transitie tijd met veel interessante uitdagingen zoals wat bij dit forum hoort de mobiliteit! :-D
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”