Miskoop Volvo XC60 T6 Recharge 2022

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Plaats reactie
WillyWortel2
4th Gear member
Berichten: 738
Lid geworden op: 29.08.2022 - 17:02

Dank voor de goede raad Ben.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13805
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

FAFJ : echt vervelend dat je niet tevreden bent over de Volvo ergo je bent er schijnbaar klaar mee meen ik te lezen...
Echter het DAB verhaal speelt ook bij Dacia om maar iets te noemen, tja ik heb ooit gewaagd tussendoor een CitroenC5 2009 echt full en full option te kopen in 2011...binnen twee maanden wilde ik er zelf niet meer in rijden....ik heb mijn financieel verlies genomen en weer de Volvo V70 aangeschaft van 2006.

Ik ben blijkbaar een zelfbenoemde Volvo rijder anno 1995. Voor jou geldt mogelijk dat je een BMW mens bent en hoop dat je weer je eigen vertrouwde merk terug kan kopen...Shit happens en beste is er o snel mogelijk vanaf te raken...

Ik heb toch nog een vraagje met de ACC bouwjaar 2012.... Ik herken niet het plotseling hard afstoppen of remmen op de grote baan , wel dat je de Acc te vroeg afremt als je op de grote baan wilt inhalen...het knipperlicht naar links doen helpt niet om rem assistent uit te schakelen. Is dat met update bij Volvo dealer op te lossen?
Klopt het dat met uitrusting Acc alleen op CC rijden niet mogelijk is bij XC70 2012?
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

Bover schreef: 03.12.2022 - 20:11 FAFJ : echt vervelend dat je niet tevreden bent over de Volvo ergo je bent er schijnbaar klaar mee meen ik te lezen...
Klopt het dat met uitrusting Acc alleen op CC rijden niet mogelijk is bij XC70 2012?
Maar beste Bob, TS FAFJ heeft het hier over een XC60 van 2022. ;)
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13805
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

HAns als je zo ergert aan een auto dan heb je twee keuzes..rijden en niet mopperen en helaas pindakaas en met je dealer tot fatsoenlijk vergelijk te komen, of afscheid nemen en je verlies nemen.

Ik heb zelfde gehad ( staat ergens nog in een topic van 2007) met een verlaagde V70 in 2007 splinternieuw gekocht en half jaar later en 35.000km verder ingeruild bij de elfde dealer voor XC70 model My2006.. Kon er niet aan wennen om allerlei redenen
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
PMFM
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 06.12.2022 - 09:55

FAFJ schreef: 26.11.2022 - 15:46 Cruisecontrol is niet om te schakelen naar conventionele cc.
Bekend fenomeen, bij mijn VW Tiguan bj 2017 werkte dat ook zo, nooit moeite mee gehad.
Overstap van merk A naar merk B geeft altijd veranderingen. Als je daarvoor niet openstaat, moet je dit ook nooit doen.
Ben benieuwd naar mijn XC60 T6 recharge, wordt volgende week dinsdag geleverd.
Volgens de dealer gebouwd in Götenborg en niet in China.
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19474
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Er komt momenteel ook geen XC60 uit China voor de Europese markt. Dus niet zo vreemd dat ie uit Göteborg komt.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3919
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

diesel01 schreef: 28.11.2022 - 10:52 Met mijn oude V90 gebeurd het ook soms, voet op het gas om te voorkomen dat hij van 120 ineens naar 90 remt.
Ik zie het ook soms met Tesla's gebeuren, kortstondig gaan de remlichten aan waarna de bestuurder overruled door stroom te geven.
Geen idee wat hij dan ziet maar zeker is dat hij zich meet met de vrachtwagen, te zien is dat in de buitenste rand de snelheid van de truck is te zien terwijl we in verschillende rijstroken rijden.
Dit klopt. Herken ik zowel bij recente Volvo's, BMW's en Tesla's.
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3919
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

Bover schreef: 03.12.2022 - 20:11 FAFJ : echt vervelend dat je niet tevreden bent over de Volvo ergo je bent er schijnbaar klaar mee meen ik te lezen...
Echter het DAB verhaal speelt ook bij Dacia om maar iets te noemen, tja ik heb ooit gewaagd tussendoor een CitroenC5 2009 echt full en full option te kopen in 2011...binnen twee maanden wilde ik er zelf niet meer in rijden....ik heb mijn financieel verlies genomen en weer de Volvo V70 aangeschaft van 2006.

Ik ben blijkbaar een zelfbenoemde Volvo rijder anno 1995. Voor jou geldt mogelijk dat je een BMW mens bent en hoop dat je weer je eigen vertrouwde merk terug kan kopen...Shit happens en beste is er o snel mogelijk vanaf te raken...

Ik heb toch nog een vraagje met de ACC bouwjaar 2012.... Ik herken niet het plotseling hard afstoppen of remmen op de grote baan , wel dat je de Acc te vroeg afremt als je op de grote baan wilt inhalen...het knipperlicht naar links doen helpt niet om rem assistent uit te schakelen. Is dat met update bij Volvo dealer op te lossen?
Klopt het dat met uitrusting Acc alleen op CC rijden niet mogelijk is bij XC70 2012?
Volgens mij is er een trucje om meer dan 3 seconden de ACC knop vast te houden waardoor deze in de CC stand gaat. Echter ergens in 2012/2013 zou dit aangepast zijn. De oudere modellen zouden dit niet kunnen.
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13805
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

RoaldH: dank je ik heb gisteren geprobeerd en het lukt het niet...ik zal eens vragen of er een update voor bestaat bij de dealer. Mijn XC is op kenteken juni 2012 maar de uitvoering kan natuurlijk januari zijn..Ik kanerwel mee leven, moet wel ha ha maar zoufijn zijn als dat wisselen Acc CC mogelijk was
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12269
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Heb je intellisafe pro line?
gupe
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 08.06.2022 - 16:07

Wel ik heb 12 jaar met BMW gereden ( 520D en 430i ) en vind de XC60 T6 geweldig rijden. De Google GPS is zoveel keren handiger in vergelijking met BMW , gewoon ' Hey Google , navigeer naar .... ' , prachtig toch.
Volvo XC60 T6 Ultimate
Gebruikersavatar
Paul
Top Gear member
Berichten: 32852
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Maar hebben we al een update over de XC60? Is hij terug genomen?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13805
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

OGA244 schreef: 07.12.2022 - 12:50 Heb je intellisafe pro line?
ik weet dat niet of ik intellisafe pro line? heb...de auto van particulier gekocht maar er zit wel het hele safety pakket op, bliss, afstand houden, remassistent, hill decent, lane warning enz enz
het is een Frans geleverde auto "Midden Europa" dus ook zonder standkachel. ( mijn aanname was dat deze af fabriek ingebouwd was...) nu mijn eerste Volvo sinds 2006 zonder standkachel.
Maar mogelijk wel veel of topic
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
SNP
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 04.03.2022 - 20:28

Je klacht over de tank onderschrijf ik. Ook nooit meer dan 60 liter kunnen tanken in de zogenaamde
71 liter tank. Over de radio...ik ben erg tevreden over de geluidskwaliteit en mis DAB+ niet.
Ook bij mij is de standkachel stuk. I.v.m. onderdelen schaarste kan dit op korte termijn niet opgelost worden. Men staat mij wel keurig te woord maar kan geen vlotte oplossing bieden.
Alleen al voor het uitlezen van een storing moest ik
2 weken wachten ! Ik heb al met al positieve ( via zonnepanelen thuis opladen en dus zuinig rijden) en ook enkele negatieve ervaringen.
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24353
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

Volle planningen is iets waar iedere Volvo dealer mee te maken heeft helaas. En niet alleen Volvo, ook andere garages. Werkaanbod is enorm, capaciteit niet optimaal. Het is aan het samenspel tussen dealer en klant om dat goed te laten verlopen
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5104
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Ik heb toch de indruk dat capaciteits problemen er al langere tijd zijn opvallend dat dit lastig op te lossen is. Aan de andere kant wordt polestar en lync er volgens mij qua onderhoud en reparatie gewoon bijgeduwd. Anyway ik vind dat je als ondernemer hierop moet anticiperen. Verkoop probeert men steeds meer naar digitaal te schuiven dus focus op service en onderhoud. Wees creatief waarom worden die dure werkplaatsen maar een uur of 8 per dag gebruikt en een monteur hoeft van mij geen nederlands te spreken hoor als ie maar goed kan sleutelen
Gebruikersavatar
jalex_h
6th Gear member
Berichten: 2647
Lid geworden op: 12.12.2014 - 19:20
Locatie: Midden nederland

Capaciteitsproblemen zijn er gewoon overal,. Nieat alleeen in de werkplaats maar ook in de zorg, bouw, ns, winkels, noem maar op. Voorlopig zullen we er mee moeten leren leven.
Ooit: Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996 & V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015
Nu: Afbeelding Afbeelding

Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Emmevi
5th Gear member
Berichten: 1018
Lid geworden op: 24.10.2009 - 20:19

NielsPHEV schreef: 24.12.2022 - 08:47 <knip>waarom worden die dure werkplaatsen maar een uur of 8 per dag gebruikt<knip>
Omdat de werkdag van de monteurs er dan op zit?
Als ze in 2-of 3-ploegen zouden gaan werken staat daar ook weer een toeslag voor de monteur tegenover. Dat moet linksom of rechtsom betaald worden en dus gaat het uur tarief omhoog. Vervolgens klaagt de klant op fora weer dat het “zo duur” is, en dat men best wel drie weken wil wachten voordat ze aan de beurt zijn voor een beurtje.
V60 B3 Pebble Grey '22
V50 2.0 Electric Silver '10
V40 1.8i Lavasvart Metallic '04
Suzuki Baleno 1.6 ‘00
Suzuki Vitara 1.6 Metal Top ‘90
Honda Integra 1.5 ‘86
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5104
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Emmevi schreef: 24.12.2022 - 10:39
NielsPHEV schreef: 24.12.2022 - 08:47 <knip>waarom worden die dure werkplaatsen maar een uur of 8 per dag gebruikt<knip>
Omdat de werkdag van de monteurs er dan op zit?
Als ze in 2-of 3-ploegen zouden gaan werken staat daar ook weer een toeslag voor de monteur tegenover. Dat moet linksom of rechtsom betaald worden en dus gaat het uur tarief omhoog. Vervolgens klaagt de klant op fora weer dat het “zo duur” is, en dat men best wel drie weken wil wachten voordat ze aan de beurt zijn voor een beurtje.
Wellicht een toeslag op loon alhoewel ook dat aan het veranderen is maar als je het gebouw, machines en gereedschappen meer kunt gebruiken dalen de kosten daarvan weer. Kijk eens hoe we nu boodschappen doen in vergelijking tot 15 jaar geleden. Als ik dealer was zou ik er vol op inzetten aangezien het doen van onderhoud en leveren van service hetgeen is waar ze het zeker straks op moeten verdienen. Waarom niet nog even om 17 of 18 die winterbanden er op leggen of een oliewissel doen, die brug staat anders toch maar stof te happen en TS had sneller geholpen kunnen worden en was wellicht blijer geweest.
Gebruikersavatar
jalex_h
6th Gear member
Berichten: 2647
Lid geworden op: 12.12.2014 - 19:20
Locatie: Midden nederland

Nogmaals, je moet wel de mensen hebben om dan nog wat te doen…..
Ooit: Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996 & V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015
Nu: Afbeelding Afbeelding

Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”