Ik rij op de linkerbaan zeg 120 km/h, vrachtauto rechterbaan met 90 km/h. Kom er nier perse achter vandaan. Als ik ernaast rijd kan het voorkomen (regelmatig) dat de auto zomaar een remingreep doet. Kortstondig tot 110 bijvoorbeeld en dan weer versnelt en 120 verder rijdt. Kan door opspattend water of vuil misschien zijn. Ik zou dan liever die remfuntie uit kunnen zetten.raspaardje schreef: ↑27.11.2022 - 13:23 Vervelend voor je dat je niet tevreden kan zijn met je Volvo en ik kan je frustratie zelfs voorstellen als ik je punten zo doorlees.
De overstap naar AAOS is voor vele rijders een erg grote stap. Als je hebt proefgereden in een Volvo met Sensus en je bent door een modeljaarwijziging opeens aan AAOS gebonden dan kan dat een flinke tegenvaller zijn. Je bent niet de enige denk ik zo.
Kan je die situatie met wat meer detail beschrijven? Wat gebeurt er precies? Komt die vrachtwagen teveel naar links? Kom jij achter de vrachtwagen vandaan om hem te gaan inhalen? Voertuigen die elkaar inhalen en niet in elkaars rijstrook zitten zou toch vlekkeloos moeten gaan.
Miskoop Volvo XC60 T6 Recharge 2022
-
- 1st Gear member
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 31.01.2022 - 14:42
-
- 4th Gear member
- Berichten: 738
- Lid geworden op: 29.08.2022 - 17:02
Mwah, wat kun je voor die prijs nu verwachten?
Japanse autoradio's zijn waardeloos. Je moet stoppen om er achter te komen waar al die kleine knopjes voor zijn.
Mercedes had dat beter begrepen. Becker autoradio's zijn een uitkomst in een auto. Perfekte ergonomie en top geluidskwaliteit. Simpele bediening, de radio doet alles wat de bestuurder wil zonder zijn aandacht af te leiden.
De band tussen Becker en Mercedes gaat terug tot de jaren vijftig. Een 300SL had al FM met Sendersuchlauf en elektrisch bediende antenne.
Jaren later kocht Mercedes de Becker fabriek. Volgens de formule wat goed is hoort bij Mercedes.
Een echte autoliefhebber en Mercedes handelaar zei het jaren geleden al. De auto's worden slechter.
Toename van elektronica in auto's is geen excuus. Er zijn ook fabrikanten die wel goed ontwikkelde elektronica toepassen.
Dat is een fabrikant als Porsche. Volgeladen met elektronica maar wel van goede kwaliteit.
Andere fabrikanten laten zich Chinese slecht uitontwikkelde rommel aansmeren, Kopers van hun auto's accepteren die inferieure kwaliteit ook nog.
Japanse autoradio's zijn waardeloos. Je moet stoppen om er achter te komen waar al die kleine knopjes voor zijn.
Mercedes had dat beter begrepen. Becker autoradio's zijn een uitkomst in een auto. Perfekte ergonomie en top geluidskwaliteit. Simpele bediening, de radio doet alles wat de bestuurder wil zonder zijn aandacht af te leiden.
De band tussen Becker en Mercedes gaat terug tot de jaren vijftig. Een 300SL had al FM met Sendersuchlauf en elektrisch bediende antenne.
Jaren later kocht Mercedes de Becker fabriek. Volgens de formule wat goed is hoort bij Mercedes.
Een echte autoliefhebber en Mercedes handelaar zei het jaren geleden al. De auto's worden slechter.
Toename van elektronica in auto's is geen excuus. Er zijn ook fabrikanten die wel goed ontwikkelde elektronica toepassen.
Dat is een fabrikant als Porsche. Volgeladen met elektronica maar wel van goede kwaliteit.
Andere fabrikanten laten zich Chinese slecht uitontwikkelde rommel aansmeren, Kopers van hun auto's accepteren die inferieure kwaliteit ook nog.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 12278
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
Idd tamelijk of topic, niet erg verstandig ook om zo in het verleden te blijven hangen...
Hedendaagse emissie eisen zijn verplicht om aan te voldoen
Techniek wordt daardoor erg gecompliceerd, kostbaar en ook kwetsbaar..
Mercedes levert net als BMW en VAG trouwens ook "onbetrouwbare electronica"
Hedendaagse emissie eisen zijn verplicht om aan te voldoen
Techniek wordt daardoor erg gecompliceerd, kostbaar en ook kwetsbaar..
Mercedes levert net als BMW en VAG trouwens ook "onbetrouwbare electronica"
- raspaardje
- 6th Gear member
- Berichten: 2792
- Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
- Locatie: Regio Utrecht
Zulke remingrepen bij deze manier van inhalen zijn idd erg gevaarlijk want niemand rekent daar op.FAFJ schreef: ↑28.11.2022 - 01:10Ik rij op de linkerbaan zeg 120 km/h, vrachtauto rechterbaan met 90 km/h. Kom er nier perse achter vandaan. Als ik ernaast rijd kan het voorkomen (regelmatig) dat de auto zomaar een remingreep doet. Kortstondig tot 110 bijvoorbeeld en dan weer versnelt en 120 verder rijdt. Kan door opspattend water of vuil misschien zijn. Ik zou dan liever die remfuntie uit kunnen zetten.raspaardje schreef: ↑27.11.2022 - 13:23 Vervelend voor je dat je niet tevreden kan zijn met je Volvo en ik kan je frustratie zelfs voorstellen als ik je punten zo doorlees.
De overstap naar AAOS is voor vele rijders een erg grote stap. Als je hebt proefgereden in een Volvo met Sensus en je bent door een modeljaarwijziging opeens aan AAOS gebonden dan kan dat een flinke tegenvaller zijn. Je bent niet de enige denk ik zo.
Kan je die situatie met wat meer detail beschrijven? Wat gebeurt er precies? Komt die vrachtwagen teveel naar links? Kom jij achter de vrachtwagen vandaan om hem te gaan inhalen? Voertuigen die elkaar inhalen en niet in elkaars rijstrook zitten zou toch vlekkeloos moeten gaan.
Deze horen dan ook niet bij een dergelijke manier van inhalen voor te komen; wat zegt de dealer hierover? Je zou niet de eerste zijn die een auto heeft waar iets niet aan klopt met als gevolg dit soort verschijnselen.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
- mga1600
- 6th Gear member
- Berichten: 2527
- Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
- Locatie: nhn
Als je je knipperlicht aan zet bij het inhalen gaat het denk ik wel goed. ( inhaal assistent)FAFJ schreef: ↑28.11.2022 - 01:10Ik rij op de linkerbaan zeg 120 km/h, vrachtauto rechterbaan met 90 km/h. Kom er nier perse achter vandaan. Als ik ernaast rijd kan het voorkomen (regelmatig) dat de auto zomaar een remingreep doet. Kortstondig tot 110 bijvoorbeeld en dan weer versnelt en 120 verder rijdt. Kan door opspattend water of vuil misschien zijn. Ik zou dan liever die remfuntie uit kunnen zetten.raspaardje schreef: ↑27.11.2022 - 13:23 Vervelend voor je dat je niet tevreden kan zijn met je Volvo en ik kan je frustratie zelfs voorstellen als ik je punten zo doorlees.
De overstap naar AAOS is voor vele rijders een erg grote stap. Als je hebt proefgereden in een Volvo met Sensus en je bent door een modeljaarwijziging opeens aan AAOS gebonden dan kan dat een flinke tegenvaller zijn. Je bent niet de enige denk ik zo.
Kan je die situatie met wat meer detail beschrijven? Wat gebeurt er precies? Komt die vrachtwagen teveel naar links? Kom jij achter de vrachtwagen vandaan om hem te gaan inhalen? Voertuigen die elkaar inhalen en niet in elkaars rijstrook zitten zou toch vlekkeloos moeten gaan.
C40 Ultimate Twin
- raspaardje
- 6th Gear member
- Berichten: 2792
- Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
- Locatie: Regio Utrecht
De vrachtwagen en de XC60 van FAFJ rijden beide in hun eigen rijstrook en op het moment dat ze naast elkaar rijden pleegt de Volvo af en toe te remmen.
Dat hoort gewoon niet.
Het gebruiken van het knipperlicht in deze situatie is in NL ongebruikelijk.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
- diesel01
- 8th Gear member
- Berichten: 19847
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Met mijn oude V90 gebeurd het ook soms, voet op het gas om te voorkomen dat hij van 120 ineens naar 90 remt.
Ik zie het ook soms met Tesla's gebeuren, kortstondig gaan de remlichten aan waarna de bestuurder overruled door stroom te geven.
Geen idee wat hij dan ziet maar zeker is dat hij zich meet met de vrachtwagen, te zien is dat in de buitenste rand de snelheid van de truck is te zien terwijl we in verschillende rijstroken rijden.
Ik zie het ook soms met Tesla's gebeuren, kortstondig gaan de remlichten aan waarna de bestuurder overruled door stroom te geven.
Geen idee wat hij dan ziet maar zeker is dat hij zich meet met de vrachtwagen, te zien is dat in de buitenste rand de snelheid van de truck is te zien terwijl we in verschillende rijstroken rijden.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- raspaardje
- 6th Gear member
- Berichten: 2792
- Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
- Locatie: Regio Utrecht
Terwijl je er dus naast rijdt? In wat voor omstandigheden rijd je dan?
Advies aan FAFJ: laat de dealer met je meerijden om een degelijke situatie eens te ervaren.
Ervaren opent wellicht meer deuren dan de zoveelste beschrijving op papier.
Advies aan FAFJ: laat de dealer met je meerijden om een degelijke situatie eens te ervaren.
Ervaren opent wellicht meer deuren dan de zoveelste beschrijving op papier.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27605
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Mogelijk, of de auto geeft te vroeg aan dat de tank leeg is.
Kan best zijn dat er nog minimaal 5 liter of meer in zit op het moment van tanken.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- TomAmazon
- 2nd Gear member
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 21.11.2021 - 13:20
- Locatie: Aalbeke
Ik ook, én check of de laatste software-updates overal werden geïnstalleerd (niet enkel infotainment, maar de andere modules worden in de garage soms ook ge-update). Kan daar ook al veel mee opgelost zijn. En het kalibreren dus zeker laten uitvoeren. Had ergens op 'Swedespeed'-forum ook gelezen over ACC en hoe het zich gedraagt (FAFJ, je bent niet de enige), en daar had een software-update en kalibratie voor de oplossing gezorgd.
2009 C70 2.0D Summum
1969 P121 Amazon B18B Weber Downdraft OD
2009 XC90 2.4D AWD Momentum Shadow Blue Metallic
2022 XC60 T6 PHEV Inscription Expr. Platinum Grey, Blond Moritz leder
1969 P121 Amazon B18B Weber Downdraft OD
2009 XC90 2.4D AWD Momentum Shadow Blue Metallic
2022 XC60 T6 PHEV Inscription Expr. Platinum Grey, Blond Moritz leder
- raspaardje
- 6th Gear member
- Berichten: 2792
- Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
- Locatie: Regio Utrecht
Dan maar proberen, de tank helemaal leeggereden en electrisch naar de benzinepomp....... net geen 61 liter ging erin.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27605
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Die had ik even gemist
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- diesel01
- 8th Gear member
- Berichten: 19847
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Metertje of 30 er achter op rijstrook 1 met de truck op strook 2raspaardje schreef: ↑28.11.2022 - 11:10 Terwijl je er dus naast rijdt? In wat voor omstandigheden rijd je dan?
Advies aan FAFJ: laat de dealer met je meerijden om een degelijke situatie eens te ervaren.
Ervaren opent wellicht meer deuren dan de zoveelste beschrijving op papier.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- peer54
- 3rd Gear member
- Berichten: 267
- Lid geworden op: 17.07.2011 - 21:30
Vandaag telefoontje gehad van de dealer. De onderdelen voor inbouw DAB+ zijn binnen.peer54 schreef: ↑27.11.2022 - 23:42Onze V90 T8 is nu een jaar oud. DAB+ zou aanwezig zijn, bij aflevering dus niet. Ik ben er al bijna een jaar mee bezig. De dealer heeft het nu bij Volvo Zweden neergelegd. Antwoord kan 2 maanden duren. Ik heb een agenda notitie gemaakt voor februari 2023. Daarna ga ik juridische stappen overwegen. Het heeft dan lang genoeg geduurd. Een wagen van bijna 80k met een peperdure B&W installatie erin zonder radio. Alle verdere internetradio-apps zijn geen alternatief, zeer onbetrouwbaar.FAFJ schreef: ↑26.11.2022 - 15:46 Zijn er meer mensen die ook al spijt hebben voor de keuze voor de XC60 Recharge? Het is hier misschien als vloeken in de kerk, maar na 20 jaar BMW ben ik overgestapt naar Volvo en heb enorme spijt. Ben nu 8 maanden en 15k kilometer ermee onderweg en wil er zo graag weer vanaf.
DAB+: De in Europa verplichte DAB+ radio zit niet in de auto. De dealer wil deze kosteloos inbouwen, maar Volvo ( in zweden, china dus) verbiedt dat, en geeft daarom niet de hiervoor noodzakelijke software vrij voor mijn auto.
Tankinhoud: Volgens de folder is de auto uitgevoerd met 71 liter tank. Voor mij belangrijk omdat ik met caravan rij en niet om de haverklap wil staan tanken. Grootste benzinetank in een midsize phev suv in de markt, daarom ook voor deze auto gekozen. In praktijk blijkt dit niet waar. Dat gevoel had ik al omdat de actieradius niet leek te kloppen. Dan maar proberen, de tank helemaal leeggereden en electrisch naar de benzinepomp....... net geen 61 liter ging erin.
Radio: Het kiezen tussen frequenties werkt via het touchscreen bedieningspaneel zeer traag. Het duurt soms eindeloos voordat de volgende zender wordt weergegeven, vaak loopt bij snel wisselen het hele systeem vast.
Standkachel: Was na een paar duizend kilometer en enkele keren gebruik al kapot. Inmiddels vervangen.
Google maps: Navigatie loopt tijdens de rit vaak vast. Dan blijft de locatie waar je bent vast staan op de kaart. Om dit op te lossen moet je stoppen en de auto uit en weer aan zetten.
Cruisecontrol is niet om te schakelen naar conventionele cc. De afstandhouder staat altijd aan. Auto remt constant in drukker verkeer. Bijvoorbeeld bij inhalen vrachtwagen op snelweg kan de auto zomaar hard afremmen terwijl er niets aan de hand is. Dit is echt gevaarlijk en het is niet uit te zetten, anders dan helemaal geen cc te gebruiken. Bij de meeste merken kan je ook cc rijden en dan alleen de afstandhouder uitschakelen.
Alle functies via middenconsole scherm zijn onnodig ingewikkeld ver in menustructuur verscholen. Bijvoorbeeld kantelen buitenspiegel bij achteruitrijden, daarvoor moeten meerdere stappen door menu's. Onhandig traag proces en daarom nooit te gebruiken. Bovendien kantelen beide spiegels, terwijl deze functie alleen op de rechter spiegel zin heeft. Maar ook voor de stoelbediening voor de passagierstoel moeten eerst minimaal drie menu's doorlopen worden.
Auto start altijd in hybride modus, terwijl ik in de stad alleen electrisch wil rijden. Irritant want uiteraard vergeet je dit bij het starten en rijd je op een koude ochtend toch in de stad op benzine. Eenmaal de benzinemotor bijgestart is het niet meer mogelijk om naar electrisch te schakelen. Daarvoor moet de auto uit en aangezet worden. Default starten in electrische modus kan niet.
App: Via de Volvo app kan heel handig bekeken worden hoeveel stroom en electrische actieradius de auto nog heeft. Deze opgave is echter altijd veel te hoog en dus waardeloos. De app geeft bij een volle accu 120km aan. Het is in werkelijkheid ongeveer 70. App werkt ook vaak niet, kan dan geen verbinding met de auto maken.
Kortom, een hoop irritaties, want de lijst is nog langer. Inclusief een irritante brom bij uitrijden/afremmen op de motor. Ik ben benieuwd of meerdere mensen deze klachten/irritaties herkennen. Ben vooral erg teleurgesteld in de waardeloze service van Volvo om de missende en wettelijk verplichte DAB+ radio niet te willen laten plaatsen. Hardware is bij de dealer aanwezig en deze wil het ook kosteloos voor mij inbouwen, maar Volvo (importeur of hoofdkantoor) verbiedt het. Füg Yö zeggen ze dus.
Ik kom graag via PB in contact met andere Volvo kopers die dit jaar geen verplichte DAB+ radio geleverd hebben gekregen en deze net als ik alsnog proberen ingebouwd te krijgen, of ingebouwd hebben gekregen.
Volvo moet zich diep schamen. Als we hier niet uitkomen is dit onze laatste Volvo!!!
Groet Peer
Blij mee.
Groet Peer
V90 Recharge T8 AWD Plug-in hybrid Inscription Exclusive My22
V60 T8 Twin Engine AWD Inscription
S80 3.2 executive
V60 T8 Twin Engine AWD Inscription
S80 3.2 executive
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 5323
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 19.07.2021 - 19:02
-
- 1st Gear member
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 01.10.2022 - 23:21
Ik heb zelf een V60 T6 Recharge dus weet ik niet hoe vergelijkbaar de auto’s zijn maar veel van jou problemen herken ik niet.FAFJ schreef: ↑26.11.2022 - 15:46 Zijn er meer mensen die ook al spijt hebben voor de keuze voor de XC60 Recharge? Het is hier misschien als vloeken in de kerk, maar na 20 jaar BMW ben ik overgestapt naar Volvo en heb enorme spijt. Ben nu 8 maanden en 15k kilometer ermee onderweg en wil er zo graag weer vanaf.
Google maps: Navigatie loopt tijdens de rit vaak vast. Dan blijft de locatie waar je bent vast staan op de kaart. Om dit op te lossen moet je stoppen en de auto uit en weer aan zetten.
Cruisecontrol is niet om te schakelen naar conventionele cc.
Alle functies via middenconsole scherm zijn onnodig ingewikkeld ver in menustructuur verscholen. Bijvoorbeeld kantelen buitenspiegel bij achteruitrijden, daarvoor moeten meerdere stappen door menu's. Onhandig traag proces en daarom nooit te gebruiken. Bovendien kantelen beide spiegels, terwijl deze functie alleen op de rechter spiegel zin heeft.
Auto start altijd in hybride modus, terwijl ik in de stad alleen electrisch wil rijden. Irritant want uiteraard vergeet je dit bij het starten en rijd je op een koude ochtend toch in de stad op benzine. Eenmaal de benzinemotor bijgestart is het niet meer mogelijk om naar electrisch te schakelen. Daarvoor moet de auto uit en aangezet worden. Default starten in electrische modus kan niet
De V60 start weliswaar in Hybrid modus, echter als je niet volgas geeft blijft de benzinemotor uit en rijdt je puur elektrisch. Hetgeen wat er bij mij voor zorgt dat de benzine motor vaker aan gaat is als ik met Google Maps een lange route instel (boven het volledige elektrische rijbereik).
Wat betreft de CC, ik kan het volgende instellen;
Volledig Pilot Assist
Speed limiter
Of adaptive CC zonder stuurhulp
Verder kan ik je wellicht nog een tip geven m.b.t. de naar beneden draaiende spiegels; als je de auto in zn achteruit zet, kun je 2 keer op het knopje “L” of “R” drukken om die spiegel te laten zakken. Zodra je weer de auto in drive zet, draaien de spiegels weer terug.
De Volvo app laat wat te wensen over maar de laatste software updates brachten wel wat verbeteringen met zich mee. Ik heb laatst iemand van volvo gesproken en die zei dat er nog aardig wat verbeteringen voor de deur staan.
Succes met de strijd om je DAB+ te krijgen!