Prijs van jaar-beurt meer dan 1000€

Rubriek voor de XC40, Kijk voor de Full Electric modellen ook in het elektrische board
Gesloten
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19425
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Dat is veel. Niet voor niets is bijvoorbeeld mijn dealer met zijn vestiging in Dronten gestopt als officieel Volvo dealer. Nadat in de hoofdvestiging in Lelystad voor een bedrag van meer dan 6 nullen geïnvesteerd is.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20404
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Werkelijk? Misschien moet ik maar eens op bezoek?
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27061
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Gouwe schreef: 30.11.2022 - 12:18 Geloof ik zeker Fred, maar heb je ook een idee wat het kost om een dealer vestiging op te tuigen én in de lucht te houden conform de voorschriften van de importeur?
Een Big Mac kost ook ik noem maar iets 8 euro terwijl ik het zelf thuis voor minder dan de helft kan.....
Van een grote Bovag garage heb ik dichtbij het vuur gezeten dus ik heb een redelijk idee wat dat ongeveer kost.
De door mij geschetste kosten gingen over slecht een kleine technische ingreep en daarvan doe je er heel wat op een dag.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Malmö
1st Gear member
Berichten: 35
Lid geworden op: 19.11.2017 - 22:38

pajonline schreef: 29.11.2022 - 11:08 De factuur geeft aan 1.055,23 €. Dat vind ik veel geld eerlijk gezegd. Mijn dealer is Volvo Bangarage in Amsterdam zuid oost.
Ik denk dat je hier ook wel aan het juiste adres bent voor pittige rekeningen.
Ik vind het trouwens een zeer onprettig adres deze Bangarage met vooral een zeer onprettige verkoper.
Toen ik een paar jaar geleden hier naar binnen stapte om me te oriënteren op een nieuwe auto en ik 3 folders uit het rek pakte kwam de verkoper geïrriteerd op mij aflopen en begon me uit te kafferen dat dit not done was. Ik mocht 1 folder uit het rek pakken volgens hem en dat was het. Nou, wat een adres zeg en wat een arrogante verkoper. Toen gelijk maar dit adres geschrapt want hier kom ik natuurlijk niet terug.
Maar zo zie je dus maar weer, wel dikke rekeningen uitschrijven voor een gewoon beurtje en tegelijkertijd kan er geen foldertje vanaf als je interesse toont voor een nieuwe auto.
Zo gedraag je je gewoon niet als vertegenwoordiger van een premium merk. Ze zouden een voorbeeld moeten nemen aan BMW Dusseldorp in Apeldoorn waar je zeer vriendelijk wordt behandeld en je zelfs zonder verplichtingen een proefrit mag maken in de BMW van jouw keuze. Zo hoort het!
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4536
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Malmö schreef: 30.11.2022 - 15:26 .....Maar zo zie je dus maar weer, wel dikke rekeningen uitschrijven voor een gewoon beurtje ....
Ik ben toch zo benieuwd naar wat er voor die duizend euro gaat gebeuren....
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27061
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Idem hier maar het blijft erg stil rond die vraag...
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3382
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Automaatverversing lijkt de veroorzaker van de hoge kostenpost. Automaat spoelen van de GT-6 met originele Volvo olie was voor mij 525 bij de dealer. Als dat bij de XC40 hybride net zo is, dan heb je al meer dan de helft van de beurt te pakken.

De XC40 hybride lijkt me tamelijk complex. En het is nieuwe technologie waar misschien nog wel kinderziektes in zitten en waardoor een coulance geval nooit ver weg hoeft te zijn. Dat zou voor mij alle reden zijn om het onderhoud door de Volvo dealer te laten uitvoeren.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
Nomad
5th Gear member
Berichten: 1150
Lid geworden op: 18.04.2013 - 16:39
Locatie: Noord-Oost Brabant

DB200 schreef: 30.11.2022 - 19:43 Automaatverversing lijkt de veroorzaker van de hoge kostenpost. Automaat spoelen van de GT-6 met originele Volvo olie was voor mij 525 bij de dealer. Als dat bij de XC40 hybride net zo is, dan heb je al meer dan de helft van de beurt te pakken.

De XC40 hybride lijkt me tamelijk complex. En het is nieuwe technologie waar misschien nog wel kinderziektes in zitten en waardoor een coulance geval nooit ver weg hoeft te zijn. Dat zou voor mij alle reden zijn om het onderhoud door de Volvo dealer te laten uitvoeren.
Daarom moet je de automaatbak laten spoelen bij de specialist, zoals bij forumsponsor Volservice in Elst. Dan ziet die rekening er gelijk een stuk prettiger uit. En als je er toch bent, gelijk de rest van het onderhoud ook daar laten doen.
- Volvo V60 T8 Inscription MY2019. Serviced by Volservice.nl, Soon to be optimized by Obbetuningl
- Polestar 2 MY2023 LRSM

Volhelp.nl

S60, V60 en XC60 fans op Facebook
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 2724
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Voor ieder wat wils natuurlijk, zoals hier eerder door Gouwe gezegd.
Met zulke prijsverschillen loont het al snel om de dealer links te laten liggen. Puur kijkend naar geld.

Dan maar wellicht een keer coulance mislopen, de besparing op je beurten kan je daar waarschijnlijk prima mee bekostigen. Inclusief wellicht een iets hogere afschrijving.
Als het al een fatsoenlijke coulance regeling betrof... Zgn. aan de achterkant korting geven terwijl de kosten aan de voorkant zijn bijgeplust noem ik geen fatsoenlijke coulance.
Als je langer met een auto doet loont het helemaal natuurlijk.

Voor mij hoeven die glazen paleizen niet, ik besteed liever mijn geld aan de specialist die ik betaal op basis van de tijd die echt aan mijn auto besteed wordt.
Zolang eigenaren (privé of via bedrijf) de dealer-formule blijven accepteren en geen andere keuzen maken zal er echter niet veel veranderen.
Laatst gewijzigd door raspaardje op 01.12.2022 - 10:11, 1 keer totaal gewijzigd.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

raspaardje schreef: 01.12.2022 - 09:41 Voor mij hoeven die glazen paleizen niet, ik besteed liever mijn geld aan de specialist die ik betaal op basis van de tijd die echt aan mijn auto besteed wordt.
Je haalt me de woorden uit de mond...... ;)
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19843
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Nomad schreef: 01.12.2022 - 08:50
DB200 schreef: 30.11.2022 - 19:43 Automaatverversing lijkt de veroorzaker van de hoge kostenpost. Automaat spoelen van de GT-6 met originele Volvo olie was voor mij 525 bij de dealer. Als dat bij de XC40 hybride net zo is, dan heb je al meer dan de helft van de beurt te pakken.

De XC40 hybride lijkt me tamelijk complex. En het is nieuwe technologie waar misschien nog wel kinderziektes in zitten en waardoor een coulance geval nooit ver weg hoeft te zijn. Dat zou voor mij alle reden zijn om het onderhoud door de Volvo dealer te laten uitvoeren.
Daarom moet je de automaatbak laten spoelen bij de specialist, zoals bij forumsponsor Volservice in Elst. Dan ziet die rekening er gelijk een stuk prettiger uit. En als je er toch bent, gelijk de rest van het onderhoud ook daar laten doen.
Met alle respect....
Ik ben er geweest voor wat aanpassingen waarna de olie vervangen moest worden.
Dat werd gedaan door een jongen van een jaar of 17 die bijna de boor in mijn bodemplaat had gezet om een paar pompnagels uit te boren omdat hij anders niet bij de aftap plug kon komen.
Dat werd op een haar na voorkomen door iemand die het wel wist, voor mij reden om even een praatje te maken met de jongen die gewoon nog op het voortgezet onderwijs te zitten en zijn eerste V90 van de onderzijde zag.
Daarna vet van de spijkerbroek op de leren stoel die hij er even af zou halen met thinner, kaartje van de dealer waar de oliebeurt op stond werd weggegooid, die heb ik toch maar even zelf uit de afvalbak gehaald
En dan laat ik voor de vorm maar even de proefrit zitten na de handeling over het industrieterrein, of ik even mee wilde dan kon ik het zelf even zien..een D5 haalt op korte stukje in de 50 zone gewoon 120 in het uur, zo is gebleken.
Als dat verkeerd gaat dan heb je een hele bijzondere zaterdag, voor mij éénmalig en niet weer!
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4536
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Ik heb eenzelfde soort van ervaring Tom en zo zie je maar, iedereen heeft zijn eigen ervaringen en voorkeur. Lekker leven en laten leven.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19843
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Ik maak straks weer een afspraak voor een jaarbeurt/30k bij de dealer, laat er dan weer assistance op zetten + premium dekking voor het buitenland.
De auto heeft dan 140k gelopen, bij 150 moeten de distri gedaan worden, das een dure, daar vraag ik 2 partijen voor die allebei Volvo gelieerd.
Tussentijdse oliewissel bij155k laat ik bij een ex-Volvo monteur doen die voor zichzelf is begonnen, olie word gewoon de voorgeschreven Castrol 0W20.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
pbor
2nd Gear member
Berichten: 224
Lid geworden op: 12.08.2018 - 10:13

Tsja mannen, auto's kosten nu eenmaal geld. Onderhoud is daar, enigszins afhankelijk van kilometrage, manier van gebruiken, en van aanschafprijs, een groter of kleiner deel van.
Zeker met nieuwere auto's is met name afschrijving een grote post. Daar wordt je echter pas mee geconfronteerd op het moment dat je wilt wisselen van auto. Maar dan kan het wel serieus pijn doen.
Ik ga met mijn oude V70 eigenlijk nooit naar de dealer, maar naar een lokale garagehouder met kennis van zaken. Ook daar is een oliebeurtje dan relatief duur, maar he, zij moeten ook leven. Met de juiste verstandhouding, leven en laten leven, kom je er dan wel. Simpelst is om zelf aan te geven wat je gedaan wilt hebben, en te zorgen dat de makkelijke zaken als ruitenwissers, ruitensproeierreservoir etc reeds voor mekaar zijn.
V70 D5 6at 2013 - 209k km
V70 2.4d 6mt 2006 418k km
M900 ‘93
900 SL ‘94
Malmö
1st Gear member
Berichten: 35
Lid geworden op: 19.11.2017 - 22:38

Hans Eilander schreef: 01.12.2022 - 10:06 Voor mij hoeven die glazen paleizen niet, ik besteed liever mijn geld aan de specialist die ik betaal op basis van de tijd die echt aan mijn auto besteed wordt.
Die glazen paleizen zijn eigenlijk alleen nog maar voor de lease rijders.
Ga je naar zo'n glazen paleis om privé een auto aan te schaffen dan nemen ze je niet eens meer serieus. Want, wie kan het zich in Nederland nog veroorloven om van je eigen gespaarde geld een auto van 50+ mille voor de deur te zetten?
Daarom is voor mij de lol van het kopen van een nieuwe auto er ook totaal af. De hele beleving eromheen is verdwenen.
Als ik vroeger van plan was een nieuwe auto te kopen was het proces vooraf het leukst. Folders (info) verzamelen, dealers bezoeken, proefritten maken, onderhandelen etc.
Nou, een foldertje is er helemaal niet meer, en een nieuwe S60 van meer dan 50 mille krijg je echt zomaar voor een proefritje niet meer mee. En dan nog die arrogante houding van die verkopertjes.
Nee, laat maar.
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

De geciteerde tekst was van @raspaardje, maar dat terzijde. Ik ben het helemaal met je eens, dat het steeds moeilijker word, zo niet onmogelijk, om zoals ik (gepensioneerde) privé een nieuwe Volvo te kopen. De XC40 Core, met dezelfde opties als mijn XC 40, kost inmiddels na twee jaar verder, over de €57.000,- :-O Dus was ik die twee jaar doorgereden met mijn vorige auto, was de overstap nu écht niet meer te doen geweest. Meer afschrijving op de vorige, en de nieuwe XC40 een €12K duurder geworden. Dus mijn huidige XC40, is echt een blijvertje. Om on-topic te blijven, moeten de kosten van een beurt bij Volvo, in verhouding staan, met wat er daadwerkelijk aan de auto is gebeurd, dan wel vernieuwd. Dát is mijn punt.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
Harry M.
3rd Gear member
Berichten: 415
Lid geworden op: 14.08.2020 - 13:52

Leuk te lezen dit topic. Ik als blije rijder van een Volvo XC40 T5 plug-in schrok ook even bij de eerste "beurt". € 439.- moest ik aftikken bij mijn dealer (ja, wel alle updates "gratis" geinstalleerd.)
Toen ik mijn BMW 5 nieuw kocht in 2013 had ook Story in Nijmegen een prachtige showroom. De 1e beurt kostte mij toen ca. € 225.-
Toen ik mijn VW Passat GTE kocht halverweg 2016 had ook De Waal in Tiel een mooie showroom. De eerste beurt kostte mij toen ca. € 240.-.
Volvo is gewoon wat meer aan de prijs. Wat de reden daar precies van is weet ik niet en wordt mij ook hier in dit topic niet duidelijk.
Misschien een briefje naar Volvo Nederland? Misschien hebben zij wel een heel duidelijk antwoord of visie hierop.......
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27061
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Vooralsnog is het nog altijd gissen wat er allemaal op deze factuur staat.
De andere merken laten in ieder geval zien dat dealer onderhoud niet duur hoeft te zijn.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
JeroenSpock
7th Gear member
Berichten: 8171
Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
Locatie: Veendam
Contacteer:

Ja, kom op met die lijst. We willen weten wat we krijgen voor 1055 ballen.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
Gebruikersavatar
Harry M.
3rd Gear member
Berichten: 415
Lid geworden op: 14.08.2020 - 13:52

JeroenSpock schreef: 01.12.2022 - 19:08 Ja, kom op met die lijst. We willen weten wat we krijgen voor 1055 ballen.
:-)
Gesloten

Terug naar “XC40”