Prijs van jaar-beurt meer dan 1000€

Rubriek voor de XC40, Kijk voor de Full Electric modellen ook in het elektrische board
Gesloten
Gebruikersavatar
mees
6th Gear member
Berichten: 2888
Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

De vorige maand verkochte 945, uit 1998 was ook bij de dealer in onderhoud en tussentijdse reparaties.
Naar tevredenheid. Zelfde dag rijdend weer naar huis en in de tussentijd lekker in een mooie showroom neuzen.....

En ja, de vorig jaar ingeruilde V70xc 2002 was ook gewoon daar.
En wederom heerlijk neuzen. Keer of 4 a 5x per jaar dus wel.

Voor Fredhead: dus niet 1x kopen en daarna nooit meer die 'dure' showroom in
maar 'telkens weer' genieten... Reken maar uit.

Overigens heb ik ook een tijd met meerdere auto's bij een 'Volvo-Service' gezeten. Omdat het een familiebedrijf was.
Zelden was de auto dezelfde dag klaar (omdat er geen onderdelen 3x daags gebracht werden)
en de nota was niet altijd goedkoper omdat de tijdsduur van de reparatie langer duurde.
redracer
4th Gear member
Berichten: 549
Lid geworden op: 13.04.2010 - 20:33

WillyWortel2 schreef: 03.12.2022 - 18:18
Dealer tarieven passen niet echt bij oudere Volvo's. Dat alleen is al voldoende reden om met oudere modellen niet naar de dealer te gaan.
Het werkplaats tarief van onafhankelijke specialisten ligt aanzienlijk lager .
Vind ik ook als je puur naar financien kijkt maar iedereen mag t zelf weten .
Sommigen krijgen daar een goed gevoel bij en dat dan weegt zwaarder dan de 'meer' kosten . Weer een ander krijgt korting , werkt er zelf of is het bezoek een uitje opzich.
Verder verschilt het vast en zeker nog wie wat waar welke dealer je heen gaat en welke medewerker je op dat moment hebt , zitten ook lompe horken bij natuurlijk.

diesel01 geeft een goed voorbeeld van een hoog dealer bedrag voor een kleine klus die daar niet anders mag en waarbij je dus de dagwaarde van bijv. 850 en X70 snel overschreden hebt .
volvo440special
4th Gear member
Berichten: 641
Lid geworden op: 12.08.2009 - 19:34

WillyWortel2 schreef: 03.12.2022 - 18:18 Wat is het toch op dit forum?
Een aantal lieden waaronder volvo440special trekt alles in twijfel wat ik schrijf.
Sorry Willy, je slaat nu wel heel erg finaal de plank mis. Eerst beschuldig je me in boze PB's van zogenaamde persoonlijke aanvallen en hoe bruin ik het wel niet bak. Wat doe je nu zelf? Het persoonlijk maken dat (oa) ik alles wat jij zegt in twijfel trek. Nog geen dag geleden, trok je nota bene zelf, mijn voorbeeld van een prijs voor een bougiewissel nog in twijfel..
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13717
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Het punt is dat een oudere Volvo voor een privé rijder bij een dealer vaak door de hogere uur tarieven niet altijd een primaire keuze kan zijn....

Ik voel me niet echt thuis bij de dealer bedrijven , of dat Volvo of Dacia is, en dat is persoonlijk en voor anderen geldt dat men het fijne plek vindt. En de ene garage is de andere niet.In Terneuzen Volvo is de sfeer nog "ouderwets" bij de dealer en kun je bij je auto komen als ze repareren. zolang dat nog duurt ..

Verschillen met een niet merk dealer vaak is:
Ten eerste direct contact met monteur ( sinds kort ook bij Volvo inderdaad) en je toegang hebt tot werkplaats
Ten tweede is vooral dat er nog echt gerepareerd wordt in die zin dat men andere oplossingen zoekt dan compleet vervangen en ja soms zelfs een pleister plakt op een gaatje uitlaat...

Mijn indruk is , en dat kan mogelijk anders zijn, maar mijn indruk is dat dealer meer werkt met totaal vervangen, kijk naar voorbeeld Diesel, en andere garage s soms andere oplossingen zoeken of ook ruil onderdelen willen monteren ect. .DAt past wel bij oudere auto s zou ik zeggen en minder bij jonge modellen..
Gevolg : die verschillen doen vaak minder pijn in de portemonnee mede ook vaak door lagere uurtarief,

Ik twijfel in algemene zijn niet aan de deskundigheid van een Volvo werkplaats als zodanig maar voor een oudere Volvo zoals nu ook mijn XC70 ga ik als het nodig is naar een erkende werkplaats als ik het zelf niet kan.. De Volvo dealer zit in Clermont Ferrand en daar ga ik naar toe voor Volvo gerelateerde updates als dat nodig mocht blijken.

Voorbeeld verschil dealer en andere erkende volvo specialist Heerhugowaard Nordic:
prijsverschil distri set met waterpomp stalen schoepen bij een Terneuzen dealer offerte bijna 900 en bij Nordic Heerhugowaard Volvo specialist 525- Tja dan is keuze niet moeilijk als je allemaal privé moet afboeken. Zakelijk ligt allemaal wel wat anders weet ik.

En zo maakt ieder zijn of haar keuzes...om wel of niet naar de dealer te gaan...
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5095
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

WillyWortel2 schreef: 03.12.2022 - 18:18 Wat is het toch op dit forum?
Een aantal lieden waaronder volvo440special trekt alles in twijfel wat ik schrijf.
Ik ga af op de mededeling van mijn werkplaats die tot nu toe 100% betrouwbaar is.
Voor het benodigde onderdeel informeerde hij bij Schaap, een goed bekend staande dealer.


Dealer tarieven passen niet echt bij oudere Volvo's. Dat alleen is al voldoende reden om met oudere modellen niet naar de dealer te gaan.
Het werkplaats tarief van onafhankelijke specialisten ligt aanzienlijk lager omdat zij niet de overheadkosten hebben die dealer werkplaatsen hebben.


"Wat een onzin"
IJzersterk argument, daar is niets tegen in te brengen.
Beste,

Je formum naam doet vermoeden dat je jezelf kwalificeert als of minimaal associeert een begenadigd uitvinder of minimaal iemand die technische sluitende uitspraken poneert. Of moet ik de amerikaanse interpretatie van het eerste deel van je naam als uitgangspunt nemen, in dat geval zou ik anders reageren.

Heel soms is de hoeveelheid aantoonbare onwaarheden zo groot dat het ondoenbaar wordt op elk punt inhoudelijk ze reageren. Zie mijn management summary vooral in dat licht Willy
Gebruikersavatar
MrBubbles
2nd Gear member
Berichten: 217
Lid geworden op: 21.05.2019 - 02:08
Locatie: Houten

waar blijft die bon van de jaarbeurt toch??
Aflevertijd 8 januari 2024

De V60. Core, B3 , Automaat .735 Silver Dawn, 17″ 5-Y-Spaaks,R7D0 City , Lighting, 645 Full-ledkoplampen, 879 Geavanc. interieurverlichting, 016 Mistlichten, 065 koplampreinigingsinst., Driver Assist, 132 Intellisafe Assist, 603 Intellisafe Surr.(April 2023 met BLIS), Climate, 752 , 011, 869 Stuurverwarming, , 790 Park Assist Camera, , 691, achter en voor , Driver Awareness, 179 , Trekhaak 13 Polig inklapbaar.


Wie mein sgrijfvouten fint mag se houwe
Gebruikersavatar
flevodirk
3rd Gear member
Berichten: 475
Lid geworden op: 17.08.2015 - 16:53
Locatie: Flevoland

+1: waar blijft de bon? Het is nu wel erg spannend aan het worden! :devil: :-P
Volvo S60 2.0T Drivers Edition 2007 sept 2015 - maart 2021 @348.000 km (bijna 6 jaar gehad)
V70 T4 2016 GT Inscription edition +Rica update
Actueel verbruik: Afbeelding
Vorige auto-S60 verbruik
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

@Pajonline is na deze melding, voorlopig offline vrees ik.... :lol: :lol:
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
-KJ-
4th Gear member
Berichten: 950
Lid geworden op: 01.03.2016 - 20:22

De topicstarter was voor het laatst online op 29 november, misschien is hij druk met het regelen van een tweede hypotheek voor de dure onderhoudsbeurt…
Emmevi
4th Gear member
Berichten: 990
Lid geworden op: 24.10.2009 - 20:19

Valt me wel vaker op; iemand stelt een vraag waar goede adviezen op komen, of men vraagt om extra informatie. Maar vervolgens word er door een topicstarter nooit meer op gereageerd.
V60 B3 Pebble Grey '22
V50 2.0 Electric Silver '10
V40 1.8i Lavasvart Metallic '04
Suzuki Baleno 1.6 ‘00
Suzuki Vitara 1.6 Metal Top ‘90
Honda Integra 1.5 ‘86
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13717
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Tja als je in de forum ledenlijst kijkt zie je sinds 2005 veel starters die nu niet meer actief zijn zichtbaar.
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

En het lijkt mij toch niet zo,n moeilijke opgave, om naast de standaard werkzaamheden, zoals: Olie en filters, aan te geven wat er aan extra,s is uitgevoerd; wat het hoge eindbedrag enigszins verklaard. Maar ja, als je wat roept, en het vervolgens niet onderbouwt, kunnen wij er hier helemaal niks mee. ;) Ik vond mijn laatste beurt al aan de hoge kant,
met bovenop de € 330,- standaard, nog als extra: 2 ruitenwissers, en een interieurfilter, wat de einstand op totaal € 520,- bracht. :-O :(
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27068
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Ingelegd met goud?
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
AlbVolvo
2nd Gear member
Berichten: 67
Lid geworden op: 23.06.2013 - 13:14

Mijn onderhoudsbeurt bij 50k kms: (model 2018; nov 2018 T4 Geartronic Momentum): EUR 721 incl BTW. Lijkt me normaal. Dure auto, dat weet je. Als je deze least ben je al meer dan dit bedrag maandelijks aan lease kwijt (en ja, ik weet het: in de lease heb je veel meer kosten gedekt; ik heb voor deze XC40 een aantal jaren eenzelfde privé geleast).
XC40 Geartronic Momentum 2018 (2x), V40XC Geartronic Momentum; V50 Geartronic Business (3x), S60; V40 Momentum; 440; 240; 244; 240
steven.vuylsteke
5th Gear member
Berichten: 1705
Lid geworden op: 05.02.2015 - 11:27

Zoals in mijn blog vermeld, deze week onderhoudsbeurt bij 175k, V90CC. 390euro. Olie en filter, interieur filter, bijhorende prullen, koelvloeistof, software update. Iets goedkoper, daar het sloveense volvo werkuren zijn.
V70 - 2001 D5 163pk verkocht met 145k aan een vriend - terug gekregen met 285K klaar voor nog een ton
V70 - 2008 2.0D verkocht = PSA motor is geen Volvo! / XC70 - 2002 D5 - automaat- 275K van de vrouw. / XC70 -2008 D5 185pk : 276K MY2008
V90 CC - 2017 D4 -* Polestar * - Close to all inclusive
John Deere 2140 - 1982 + Belarus LTZ 55 - 1993
Gebruikersavatar
flevodirk
3rd Gear member
Berichten: 475
Lid geworden op: 17.08.2015 - 16:53
Locatie: Flevoland

Ik heb in november zelf een grote beurt gedaan, dan ben je voor 150 euro oid klaar! Hoewel olie en filters steeds duurder worden heb ik het idee..

Maar wat het langste duurde?? Dat vermaledijde interieurfilter!!! Wat zit dat kl*te verstopt zeg!
Ik kan me bijna voorstellen dat de garage daar een uurtje extra voor rekent. Bij mijn vorige (de S60) was het vrij simpel: 4x torx los en eruit en erin met dat filter. Maar bij mijn huidige moet je een aantal modules verwijderen en zit er een soort zekeringsblok in de weg en dan zit ie uiterst links verstopt.. erg fijn!

Ik vermoed dat de dealer daar geen extra tijd voor rekent hoor, maar ik kan het me bijna voorstellen..
Volvo S60 2.0T Drivers Edition 2007 sept 2015 - maart 2021 @348.000 km (bijna 6 jaar gehad)
V70 T4 2016 GT Inscription edition +Rica update
Actueel verbruik: Afbeelding
Vorige auto-S60 verbruik
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

flevodirk schreef: 17.12.2022 - 17:16Maar wat het langste duurde?? Dat vermaledijde interieurfilter!!! Wat zit dat kl*te verstopt zeg!
Bij de XC40 is dat filter vernieuwd, terwijl je met je ogen knippert. Dat zit net in/achter/onder het dashboardkastje. Zo zie je maar hoe dat van type Volvo verschild. ;)
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27068
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

flevodirk schreef: 17.12.2022 - 17:16 Ik heb in november zelf een grote beurt gedaan, dan ben je voor 150 euro oid klaar! Hoewel olie en filters steeds duurder worden heb ik het idee..

Maar wat het langste duurde?? Dat vermaledijde interieurfilter!!! Wat zit dat kl*te verstopt zeg!
Ik kan me bijna voorstellen dat de garage daar een uurtje extra voor rekent. Bij mijn vorige (de S60) was het vrij simpel: 4x torx los en eruit en erin met dat filter. Maar bij mijn huidige moet je een aantal modules verwijderen en zit er een soort zekeringsblok in de weg en dan zit ie uiterst links verstopt.. erg fijn!

Ik vermoed dat de dealer daar geen extra tijd voor rekent hoor, maar ik kan het me bijna voorstellen..
C30/S40/V50/C70 moet het gaspedaal weg voordat je ook maar enige kans maakt om overal bij te komen, dat is ook zo'n boutconstructie....
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13717
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Flevo Dirk, dat is gewoon flut echt waar dat interieurfilter alsook brandstoffilter bij onze serie ...maar als er weer inzit...blij dus..ik nog 1000km en dan zit de eerste 15.000 km erop sinds aankoop half juni..haal wel de 28=30K per jaar . Interval doe ik 14-15.000 afhanklelijk van hoe het loopt en te verwachte afstanden
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

AlbVolvo schreef: 17.12.2022 - 12:49 Mijn onderhoudsbeurt bij 50k km: (2018 nov 2018 T4) € 721 incl BTW. Lijkt me normaal. Dure auto, dat weet je.
Tja, "lijkt me normaal" € 721,- = FL 1500,- voor een beurt, geldt iig niet voor mij. Ik vind zulke bedragen buiten proportioneel. En al is de auto duur in aanschaf, hoeft een servicebeurt niet automatisch óók duur te zijn in mij optiek.. :(
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gesloten

Terug naar “XC40”