Review Polarcars Waalwijk (voorheen Midland / Volvoland)

In dit board kun je melden als je een Volvo op een verkoopsite signaleert waarvan de gegevens niet juist zijn.
Plaats reactie
davidstomph
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 09.11.2022 - 10:30

Tijdens Corona in 2020 een volvo XC70 gekocht van Fred. Stuurhuis was niet goed, dus auto ging zoeken in de bochten. Tevens zat er her en der wat los en vielen er onderdelen van de auto die met goedkope kit vast bleken te zitten. In de minne geregeld, Fred zou de auto terug nemen en ik zou 1000,- verlies voor mijn rekening nemen omdat hij het zag als terug koop. Fred betaalde niet, na 3 maanden eindeloos bellen, whatsappen en brieven en mailtjes sturen doorgezet naar incassobureau.

1,5 jaar later + rechtzaak in het gelijk gesteld. Fred moest betalen. Maar hij verschool zich achter zijn BV. 8 maanden heeft er beslag gelegen op zijn RDW maar de auto's die daar op stonden bleken niet in zijn loods te staan dus executie bleek niet mogelijk. Zijn zakelijke rekeningen had hij handig leeg gemaakt dus daar viel ook niets te halen. De volvo had hij op zijn persoonlijke naam geschreven.

Juni 2022 komt Fred met het verhaal dat hij faillisement wil aanvragen. Hij wil het nog regelen en geeft aan dat hij de auto nog heeft. Die heeft hij ondertussen laten repareren (beweert hij zwart op wit) met een nieuw stuurhuis en hersteld motormanagement. Wij gaan akkoord mits de problemen ook echt verholpen zijn. Fred levert de auto bij ons in Alkmaar, wij brengen deze naar Nordicar in Heerhugowaard en die besteden op onze kosten 3 uur tijd aan de volvo. Resultaat:
- stuurhuis moet vervangen worden
- storingen in motormanagement die ze niet kunnen verhelpen binnen die 3 uur, meer onderzoek is nodig
- auto loopt niet lekker stationair (niet eenvoudig op te lossen aldus Nordicar)
- auto heeft gebruiksporen
- er is ruim 4000 km mee gereden sinds 2020

Wederom advocaat ingezet en Fred in gebreke gesteld. Ook aangegeven dat reparatie door hem uitgesloten is aangezien hij bewezen heeft daar niet toe in staat te zijn. Nu is er weer beslag gelegd op zijn RDW.

Polarcars was voorheen gevestigd in Giessen, de verhuurder van dat pand kon fluiten naar zijn geld. Daarvoor ging Fred onder de naam Midland of Volvoland auto's. Het lijkt erop dat we hier te maken hebben met iemand die al langere tijd mensen dupeert als ik het internet zo mag geloven. Dit item is aangemaakt om anderen te waarschuwen.
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

Droevig dat er schijnbaar steeds meer van zulke oplichters rondlopen. En dan helaas niet alleen op het gebied van auto,s, maar op alle mogelijke terreinen. Jammer voor jouw David. Zonde van het geld. :(
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4536
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Verhaal zeg! Maar dat je dan alsnog weer dezelfde auto bij hem koopt terwijl hij faillissement wil aanvragen, ik snap het niet en toch ook weer wel. Dit soort gasten zijn zo gehaaid en spelen zo op iemands gevoel.....
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
BraboFrits
4th Gear member
Berichten: 999
Lid geworden op: 21.04.2014 - 16:39
Locatie: Tilburg

Inderdaad, ik zou 'm ook niet terug willen hebben. Gaan handvol maar een land vol. Evengoed erg triest. Veel sterkte David, hopelijk haal je er nog wat uit...
Voorheen FritsieV70

Volvohistorie:
- Heden: XC90 T8 model 2016 Inscription Magic blue, blond lederen interieur.
- Van 2014 tot 2020: V70 MY2011 D5 model 2012 Momentum
- Lang geleden: Volvo 240 DL station
- Nog langer geleden: Volvo 340 GL
Urbexpeditie
7th Gear member
Berichten: 5387
Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53

Is gewoon een ordinaire sukkel die zich Volvo dealer noemt.
Had al eerder dergelijke berichten over hem gehoord en gelezen.
Overigens, ook al meerdere malen failliet gegaan en opnieuw gestart.

Hoop dat je problemen opgelost worden, al vrees ik het ergste...
Member Overland Bound
https://www.overlandbound.com/

The real Diesel Power XC70 D5 AWD - Powered by OptiTuning Sverige AB
Subaru Outback Touring 2023
davidstomph
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 09.11.2022 - 10:30

Gouwe schreef: 29.11.2022 - 13:22 Verhaal zeg! Maar dat je dan alsnog weer dezelfde auto bij hem koopt terwijl hij faillissement wil aanvragen, ik snap het niet en toch ook weer wel. Dit soort gasten zijn zo gehaaid en spelen zo op iemands gevoel.....
Niet opnieuw hoor, maar hij gaf aan dat hij het netjes wilde regelen en toen kwam hij met dat de auto er nog stond en dat hij voor 4k gerepareerd was... ik heb mijzelf al 10 maal afgevraagd waarom ik dat vertrouwde. Ik had beter moeten weten uiteraard. Ik krijg ondertussen via allerlei kanalen berichten van mensen die ook gedupeerd zijn. Hoop iig dat we onwetenden kunnen waarschuwen voordat ze met hem in zee gaan.
davidstomph
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 09.11.2022 - 10:30

Alberto Steegeman is op zoek naar nog meer gedupeerde, meld het aub als je graag je verhaal doet over de praktijken van meneer Fred
WillyWortel2
4th Gear member
Berichten: 738
Lid geworden op: 29.08.2022 - 17:02

Hoewel het een onaangename auto is en je er waarschijnlijk vanaf wilt heb je tenminste nog iets terug.
Wanneer het op een faillissement uitdraait en hij de auto nog heeft sta je met lege handen. De auto valt dan in het faillissement. De opbrengst van de auto gaat richting curator om de vordering van de curator te kunnen betalen.

Je hebt alles goed en correct gedaan. Achteraf kun je alleen constateren dat een conservatoir beslag op de bankrekening(en) van deze oplichter had kunnen helpen. Informeren bij de eigenaar van het pand of de deurwaarder kan de informatie opleveren die de noodzaak van een conservatoir beslag duidelijk maakt.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
Plaats reactie

Terug naar “Volvo fraudemeldingen”