Goedenavond allemaal,
Al even stil lid als BertT5, nu toch jullie hulp en advies nodig (ik had liever een dikke tune gepost...).
Ik rijd bijna 3jr trots een S40 T5 geartronic van 2006 volledig R-line. Prachtige wagen en geeft veel rijplezier & comfort.
Kort na aankoop auto gechipt bij Fasttech, toen hebben ze de software op maat geschreven en TCV vervangen.
Ook gaf de beste man iets aan over de wastegate, die functioneerde niet juist, het was niet echt concreet? Uiteindelijk was het gelukt.
Tot paar weken geleden, ik voelde iets geks, de auto hield een klein beetje in en "hikte", de auto gaf aan "motorsysteem service vereist".
Uitlezen bij Sanders in Veldhoven en verwachte conclusie is gasklephuis vervangen, dit is vervangen + uiteindelijk is de originele software teruggezet omdat de auto in noodloop bleef gaan + melding motorsysteem service vereist bleef geven.
Na paar kilometer rijden met een grote glimlach de kickdown ingetrapt, de auto viel stil bij toertal rond de 3500/4200toeren en schoot in noodloop.
Na contact uit en aan te hebben gezet verdween de melding. Daarna ben ik opnieuw gaan testen, rond de 3200 toeren kleine hik en daarboven weer in noodloop.
Nu is hij uit de noodloop maar blijft de melding "motorsysteem service vereist" geven.
Ik heb het forum al afgezocht maar kwam vooral uit bij Diesels, D5's.
Over 2,5 week gaan ze er weer naar kijken, ik heb gevraagd of ze de LMM willen schoonmaken en de brandstoffilter willen vervangen,
hopelijk kan iemand helpen een richting te geven voor wat betreft deze klacht bij benzine/ T5.
- Actuator?
- Turbodruk sensor?
- TCV?
Tips en ervaringen zijn welkom!
Thanks!
S40 T5 2006 noodloop
-
- 4th Gear member
- Berichten: 641
- Lid geworden op: 12.08.2009 - 19:34
Jouw auto heeft (als ik het me goed herinner) een brandstoffilter (soort gaasje?) geïntegreerd in de tank. Dus zomaar eventjes los vervangen gaat 'm niet worden.
- The Mechanic
- 5th Gear member
- Berichten: 1436
- Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53
Welke foutcodes zitten er nu in?
-
- 1st Gear member
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 08.01.2020 - 00:01
Ik probeer de Volvo zaterdagmiddag uit te laten lezen, ik zal jullie dan op de hoogte houden!
-
- 1st Gear member
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 08.01.2020 - 00:01
ai, daarom maar goed dat ik dit onderwerp ben gestart:)volvo440special schreef: ↑01.12.2022 - 20:41 Jouw auto heeft (als ik het me goed herinner) een brandstoffilter (soort gaasje?) geïntegreerd in de tank. Dus zomaar eventjes los vervangen gaat 'm niet worden.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 29.10.2020 - 19:24
Het zou me niet verbazen dat je waste gate te lang dicht blijft staan en je teveel boost maakt. Ik weet niet hoe makkelijk je de arm van de vacuumdoos af kunt halen anders zou je met de hand de waste gate eens op en neer kunnen bewegen en kijken of ie zwaar loopt.
Zodra je boost over een bepaalde drempel schiet zegt de ECU nope en zal ie de waste gate open houden om je motor te beschermen. Zeker gezien de info in je OP zou ik daar beginnen met zoeken. Na uitlezen uiteraard .
Zodra je boost over een bepaalde drempel schiet zegt de ECU nope en zal ie de waste gate open houden om je motor te beschermen. Zeker gezien de info in je OP zou ik daar beginnen met zoeken. Na uitlezen uiteraard .
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 8171
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Zwager heeft een V50 T5. We konden daar het brandstoffilter ook al niet vinden, hij vertelde later dat het filter in de tank zit en vervangen is.
Vreemde plek vind ik.
Vreemde plek vind ik.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
-
- 1st Gear member
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 08.01.2020 - 00:01
Bedankt voor jullie reacties, ik ga het weer na laten kijken. Hij reed 1,5 dag goed. Daarna weer problemen/ noodloop.
Foutcode:
674 nokkenaspositie inlaat, laag
9200 gaskleppositie TP sensor signaal fout
922D elektronische gasklepeenheid, potentiometer 2, signaal te laag
9220 elektronische gasklepeenheid potentiometer 2, signaal fout
Ik zal jullie na 2-1-2023 op de hoogte houden! Bedankt Bedankt!
Foutcode:
674 nokkenaspositie inlaat, laag
9200 gaskleppositie TP sensor signaal fout
922D elektronische gasklepeenheid, potentiometer 2, signaal te laag
9220 elektronische gasklepeenheid potentiometer 2, signaal fout
Ik zal jullie na 2-1-2023 op de hoogte houden! Bedankt Bedankt!
-
- 1st Gear member
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 08.01.2020 - 00:01
Brandstoffilter was ook het euvel begrijp ik uit je reactie?JeroenSpock schreef: ↑08.12.2022 - 10:49 Zwager heeft een V50 T5. We konden daar het brandstoffilter ook al niet vinden, hij vertelde later dat het filter in de tank zit en vervangen is.
Vreemde plek vind ik.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 08.01.2020 - 00:01
Klacht heeft zich niet meer voorgedaan.
Het bleek een geoxideerde kabel in de zekeringkast die richting de ECU ging. Dit komt waarschijnlijk omdat 2jr geleden de airco afvoer in de auto heeft afgevoerd.
Hierdoor is de bekleding na geworden. Never mind, weer heerlijk toeren in de T5
Het bleek een geoxideerde kabel in de zekeringkast die richting de ECU ging. Dit komt waarschijnlijk omdat 2jr geleden de airco afvoer in de auto heeft afgevoerd.
Hierdoor is de bekleding na geworden. Never mind, weer heerlijk toeren in de T5
- corsa_gsi
- 4th Gear member
- Berichten: 681
- Lid geworden op: 03.01.2020 - 10:47
- Locatie: Regio Rotterdam
- Contacteer:
Bij Fasttech heb ik ooit een auto laten chippen naar volle tevredenheid.
----------
Cars:
Volvo V50 T5 Kinetic 2011 Zilver
Opel Astra F Sedan CDX 1.6 16v Nautilus Blauw uit 1997 op LPG
Opel Corsa B GSi C20LET Sunrise Orange uit 1996 met 575pk.
Opel Vectra B Caravan Sport Edition 3.0 V6 Automaat uit 2000 op LPG (Verkocht)
Cars:
Volvo V50 T5 Kinetic 2011 Zilver
Opel Astra F Sedan CDX 1.6 16v Nautilus Blauw uit 1997 op LPG
Opel Corsa B GSi C20LET Sunrise Orange uit 1996 met 575pk.
Opel Vectra B Caravan Sport Edition 3.0 V6 Automaat uit 2000 op LPG (Verkocht)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 08.01.2020 - 00:01
Gister heb ik zelf de stekker die loopt van de zekeringkast naar de ECU schoongemaakt. Toen ik de kabel met een hevel losmaakte zag ik de oxidatie zitten in de kabel en de op de printplaat. Schoongemaakt en teruggeplaatst en foutmeldingen verdwenen direct na het starten van de auto!
Nu rijd ik weer 1 dag zonder foutmeldingen (15km). Ik ga deze stekker en printplaat laten vervangen. Als er een slang lek zou zijn, zou de melding zich eerder voordoen. Daarnaast loopt de T5 nu als een zonnetje.
In Febr. naar Fasttech, als de schade inderdaad meevalt misschien nog wel een update
Nu rijd ik weer 1 dag zonder foutmeldingen (15km). Ik ga deze stekker en printplaat laten vervangen. Als er een slang lek zou zijn, zou de melding zich eerder voordoen. Daarnaast loopt de T5 nu als een zonnetje.
In Febr. naar Fasttech, als de schade inderdaad meevalt misschien nog wel een update
-
- 1st Gear member
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 08.01.2020 - 00:01
Er is een vervolg, 2 weken geleden een afspraak gemaakt bij specialist in de buurt omdat de auto niet eens rijdbaar was. Stationair schommelen etc (automaat) gewoonweg niet veilig om naar Fasttech te Haaksbergen te rijden. Eenmaal bij de specialist, storing gewist, hebben ze ermee gereden en storing blijft wederom weg.... Ik heb nu 5x naar de auto laten kijken en niemand weet wat het is. De ene keer blijft het weg, de andere keer klapt de auto in noodloop bij kickdown +- 3200/3500 toeren. Herkent iemand dit?
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 8171
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Maar is hij uitgelezen met Vida of een universele computer?
Slechte verbinding in stekkers kan rare dingen doen, is dat nog steeds schoon? Ik had ooit corrosie in een kabel naar de verstralers. Stukje afgeknipt en opnieuw aangesloten. Uiteindelijk heb ik uit voorzorg de kabel tot vlak voor de connector afgeknipt en opnieuw getrokken, zo ver kan die rommel in een kabel trekken.
Brandstoffilter was bij de V50 T5 van mijn zwager niet het probleem, die auto rijdt nog steeds beroerd.
Waar woon je ongeveer?
Slechte verbinding in stekkers kan rare dingen doen, is dat nog steeds schoon? Ik had ooit corrosie in een kabel naar de verstralers. Stukje afgeknipt en opnieuw aangesloten. Uiteindelijk heb ik uit voorzorg de kabel tot vlak voor de connector afgeknipt en opnieuw getrokken, zo ver kan die rommel in een kabel trekken.
Brandstoffilter was bij de V50 T5 van mijn zwager niet het probleem, die auto rijdt nog steeds beroerd.
Waar woon je ongeveer?
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
-
- 1st Gear member
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 08.01.2020 - 00:01
Dit waren de vorige keer de foutmeldingen, na vervangen gasklephuis geen verschil. Ook hebben ze OEM software teruggezet ipv Fasttech software
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 08.01.2020 - 00:01
Bedankt voor je bericht, woonachtig in Eindhoven. Yep is uitgelezen met VIDA en is gecheckt op geldigheid van software.JeroenSpock schreef: ↑09.02.2023 - 20:16 Maar is hij uitgelezen met Vida of een universele computer?
Slechte verbinding in stekkers kan rare dingen doen, is dat nog steeds schoon? Ik had ooit corrosie in een kabel naar de verstralers. Stukje afgeknipt en opnieuw aangesloten. Uiteindelijk heb ik uit voorzorg de kabel tot vlak voor de connector afgeknipt en opnieuw getrokken, zo ver kan die rommel in een kabel trekken.
Brandstoffilter was bij de V50 T5 van mijn zwager niet het probleem, die auto rijdt nog steeds beroerd.
Waar woon je ongeveer?
De specialist waar de auto nu staat heef VIDA gebruikt, vorige specialist ook maar heb foto van de mobiele universele OBD.
Heb gevraagd of ze de kabelboom na willen kijken. Ik heb aangegeven dat ze er nog maar een paar dagen mee rijden en ook eens kickdown gebruiken. Wellicht slangen van turbo of wastegate? Ik kan mij ook herinneren dat Fasttech de computer had gedemonteerd en uit elkaar heeft gehaald. Geen idee waarom overigens, ga uit van hun expertise.