?raspaardje schreef: ↑09.01.2023 - 12:00 Jouw auto staat bij de RDW als "Af Fabriek roetfilter APK - Ja" geregistreerd?
Je haalt maar al te graag het wachten op antwoord aan maar zelf antwoord je ook selectief?
?raspaardje schreef: ↑09.01.2023 - 12:00 Jouw auto staat bij de RDW als "Af Fabriek roetfilter APK - Ja" geregistreerd?
Heel verhaal, al typ je het hele alfabet. Maar wat staat er op ovi.rdw.nl als je je kenteken invoert? Dat was immers de vraag. Overigens kwam euro 4 iets later dan jij stelt.
Euro 3 in 2004 is heel goed mogelijk.
Ho ho, je vergeet een belangrijke stap.Frits V70 schreef: ↑09.01.2023 - 19:31 Ik ben inmiddels het spoor bijster. Ik zie wel als het zover is. kan er toch niks aan doen.
Komt t.z.t. vast een hoop gedoe in de media over al die afgekeurde diesels, neem ik aan. En dan komt er weer een "sorry" treed er een minister af en kunnen wij weer fijn verder dieselen.
Ik woon in Groningen, ben wel wat gewend.Urbexpeditie schreef: ↑09.01.2023 - 19:34Ho ho, je vergeet een belangrijke stap.Frits V70 schreef: ↑09.01.2023 - 19:31 Ik ben inmiddels het spoor bijster. Ik zie wel als het zover is. kan er toch niks aan doen.
Komt t.z.t. vast een hoop gedoe in de media over al die afgekeurde diesels, neem ik aan. En dan komt er weer een "sorry" treed er een minister af en kunnen wij weer fijn verder dieselen.
Eerst nog een andere rekenmethode toepassen
Helemaal juist, mijn geheugen is niet onfeilbaar.Urbexpeditie schreef: ↑09.01.2023 - 19:32Euro 3 in 2004 is heel goed mogelijk.
De eerste euro 4 kwamen in 2005.
Je hebt dus gewoon een euro 3 V70 diesel die niet deeltjesteller verplicht is?WillyWortel2 schreef: ↑09.01.2023 - 22:37Helemaal juist, mijn geheugen is niet onfeilbaar.Urbexpeditie schreef: ↑09.01.2023 - 19:32Euro 3 in 2004 is heel goed mogelijk.
De eerste euro 4 kwamen in 2005.
Euro 4 is er vanaf 1 januari 2005.
Hoe vaak moet ik je nog het voorbeeld aandragen van mijn eigen EURO 4 diesel?WillyWortel2 schreef: ↑10.01.2023 - 11:29 Niet verplicht? Daar denken de forumdeelnemers inclusief de moderator echt anders over.
De concensus hier was alles met een roetfilter af fabriek wordt getest met de deeltjesteller.
Ik heb daar tegen in gebracht dat de nieuwe test methode alleen dieselauto's betreft die verplicht voorzien zijn van een roetfilter. Die verplichting is er niet voor euro 3 en euro 4 milieu klassen.
De moderator houdt vol dat het wel zo is. Hij beweert zelfs dat de opacitest niet meer gebruikt mag worden.
Een flink aantal posters heeft geprobeerd me neer te zetten als onnozelaar. Urbexpeditie heeft zich daarbij bijzonder ingespannen.
Wel jammer dat Urbexpeditie het verschil tussen CO² uitstoot en roetuitstoot niet kent.
Spijtig dat dit forum veranderd is in een op rellen belust clubje mensen die niets beter te doen hebben.
Gooi de vraag over een prijsopgave van 1055 euro op het forum en er volgen 7 pagina's met wilde speculaties die niet gebaseerd zijn op feiten. De details over de prijsopgave zijn tot op de dag van vandaag onbekend.
Begrijpend lezen is niet je sterkste kant. En ik ga het nog een keer uitleggen.WillyWortel2 schreef: ↑10.01.2023 - 11:29 Niet verplicht? Daar denken de forumdeelnemers inclusief de moderator echt anders over.
De concensus hier was alles met een roetfilter af fabriek wordt getest met de deeltjesteller.
Ik heb daar tegen in gebracht dat de nieuwe test methode alleen dieselauto's betreft die verplicht voorzien zijn van een roetfilter. Die verplichting is er niet voor euro 3 en euro 4 milieu klassen.
De moderator houdt vol dat het wel zo is. Hij beweert zelfs dat de opacitest niet meer gebruikt mag worden.
Een flink aantal posters heeft geprobeerd me neer te zetten als onnozelaar. Urbexpeditie heeft zich daarbij bijzonder ingespannen.