Niet te veel baseren op anderen hun verhaal.
Doe gewoon die keuring en kijk dan pas, of er wel of niet een oplossing nodig is.
Zorg wel dat je motor écht warm is.
Je betaalt 35 euro voor 300ml kerosine.
Wanneer het te moeilijk voor je is wil ik het op verzoek wel uitleggen.Urbexpeditie schreef: ↑09.02.2023 - 12:46
Daarom reageer ik maar niet op zijn onzin...
Sterker nog, ik lees het niet eens!
Daar ga ik ook niet vanuit... Chromen uitlaatpijpjes blijven ook mooi schoon.
'Urbexpeditie schreef: ↑09.02.2023 - 12:46Daarom reageer ik maar niet op zijn onzin...Bover schreef: ↑09.02.2023 - 12:38Onze W Wortel geeft een aanwijzing of roetfilter nog functioneert hierboven. Tekst citaat "Hou voor de uitlaat een roetfilter waarin de meetsonde van de deeltjesteller zit"WillyWortel2 schreef: ↑09.02.2023 - 10:51 Controleren of het roetfilter de oorzaak is kan heel eenvoudig. Hou voor de uitlaat een roetfilter waarin de meetsonde van de deeltjesteller zit. Komt er een waarde uit die onder het maximum toelaatbare aantal blijf dan is het roetfilter defect en heeft het vervangen zin.
Voor deze niet techneut zou ik zeggen dus: "dat IS toch gewoon de roettest die je beschrijft zoals die nu gaat of mis ik nu iets? Ik pak de clou niet of bedoel je een mobiel nieuw filter ACHTER de uitlaat van de auto?
Sterker nog, ik lees het niet eens!
Op diverse andere plekken lees ik wel de tip om te zorgen dat je de auto met een warme motor aflevert voor de keuring.raspaardje schreef: ↑10.02.2023 - 09:18Daar ga ik ook niet vanuit... Chromen uitlaatpijpjes blijven ook mooi schoon.
Contact met de specialist wees uit dat zijn eigen euro 4 diesel pas aan de deeltjestellernorm voldeed na vervanging van zijn roetfilter én een stuk rijden. Of misschien zelfs wel na een eerste regeneratie, dat weet ik even niet meer.
En ik moet hierop terugkomen, excuses WW2...raspaardje schreef: ↑10.02.2023 - 09:25 Klok, klepel idd. Ik denk wel dat -ie goed bedoelt...
Hij bedoelt deze tip uit een link die ik vaker heb geplaatst:
Zie ook https://problemcar.nl/columns/zet-de-ni ... ragehouder)
Hoe vaak dien je eigenlijk een reiniger toe te passen. Onze auto (2e hands) werd 3 weken geleden afgeleverd, en kreeg een diesel reiniging voor aflevering. Nu wil ik de auto in goede staat houden, en wil dit dus periodiek gaan doen.Bover schreef: ↑07.02.2023 - 19:22 Deze reiniger zou krachtig zijn .....
https://www.jlmlubricants.com/nl-nl/pro ... n-reiniger
Volledig mee eens!Urbexpeditie schreef: ↑10.02.2023 - 10:29 Hij had beter Bob kunnen antwoorden met bv bronvermelding erbij wat hij bedoelt.
Als iemand hem daar op wijst (zoals vele malen eerder) dan is hij beledigd, en ben jij degene die zich "openlijk onsterfelijk belachelijk" maakt. Om maar even in zijn bewoordingen te blijven.
Er kan natuurlijk wat stuk gaan tussen nu en 14 maart...Urbexpeditie schreef: ↑10.02.2023 - 10:38 On topic:
Vind trouwens dat je de euro4 netjes voor elkaar hebt. Zoals Ferdi ook al schreef: kan haast niet fout zijn.
Ben wel benieuwd naar de uitslag.
@Ferdi, volgens mij gaat men bij de APK voor aanvang van de deeltjestester eerst de motor warmdraaien.
Zou nog mooier zijn als deze eerst zou regenereren en daarna testen. In theorie zou dit kunnen werken.
Of het in praktijk ook zo is....
Het is meer van belang dat de motor en het roetfilter "heel" zijn. Een motor en/of een roetfilter die niet meer helemaal "fris" meer zijn (oftewel "gebreken" vertonen) zullen eerder afgekeurd worden dan frissere motoren en niet defecte roetfilters. In het eerste geval helpt dieselcleaner echt niet.V70Rene schreef: ↑10.02.2023 - 10:45Hoe vaak dien je eigenlijk een reiniger toe te passen. Onze auto (2e hands) werd 3 weken geleden afgeleverd, en kreeg een diesel reiniging voor aflevering. Nu wil ik de auto in goede staat houden, en wil dit dus periodiek gaan doen.Bover schreef: ↑07.02.2023 - 19:22 Deze reiniger zou krachtig zijn .....
https://www.jlmlubricants.com/nl-nl/pro ... n-reiniger
Moet dit dan elke 10K km of elke 5K km of elk half jaar ? De kosten van een cleaner interesseert me niet zo veel, zolang de motor maar schoon blijft.
Ik doe elke 30.000 km een flesje per soort.V70Rene schreef: ↑10.02.2023 - 10:45Hoe vaak dien je eigenlijk een reiniger toe te passen. Onze auto (2e hands) werd 3 weken geleden afgeleverd, en kreeg een diesel reiniging voor aflevering. Nu wil ik de auto in goede staat houden, en wil dit dus periodiek gaan doen.Bover schreef: ↑07.02.2023 - 19:22 Deze reiniger zou krachtig zijn .....
https://www.jlmlubricants.com/nl-nl/pro ... n-reiniger
Moet dit dan elke 10K km of elke 5K km of elk half jaar ? De kosten van een cleaner interesseert me niet zo veel, zolang de motor maar schoon blijft.