V90 D5, tweedehands gekocht in mei 2022: Ik ben een Volvo fan geworden!

De nieuwe generatie S en V90
Gebruikersavatar
eta76
4th Gear member
Berichten: 532
Lid geworden op: 08.04.2016 - 20:27
Locatie: Zuid-Holland

Mooie auto''s zijn het. De opberg ruimte voorin is idd niet heel groot. Ik heb ook nog wat rommel onder de armsteun liggen..
Hoofdsteunen had je al besteld zie ik., ik denk dat ik ze toch ook maar ga bestellen.
RdR schreef: 04.12.2022 - 14:23 - in de kofferbak is niet echt een bergvakje voor losse spullen of een fles olie, ik zoek nog een mooie en ruime tas die ik in de bergruimte vast kan zetten waardoor het netjes oogt..
Ik had klitteband netjes gekocht, om onder de bodemplaat in de achterbak wat spullen vast te kunnen leggen. Maar ik heb ook een netjes gespannen om het klepje links bij de accu. Daar kunnen mooi twee flessen binnen handbereik, ook als de kofferbak helemaal vol ligt.

Obbe gaf idd aan dat er niets aan de bak te wijzigen is. Ik ben bij Rica geweest, en die kon wel wat wijzigen. Volgens mij niet direct in de software van de bak, maar het zorgt wel voor andere aansturende signalen vanuit de hoofd ECU, op basis van settings welke in de die hoofd ECU aangepast kunnen worden. Schakel momenten zullen hierdoor anders worden. Ik heb een D3 met Rica tuning, maar volgens mijn rijdt er ook nog een D5 AWD met de ECU en bak tuning van Rica hier op het forum.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo XC70 MY'08 D5 (185pk ++) Summun AWD Geartronic Electric Silver Afbeelding Foto's
Volvo V90 '18 D3 R-Design RICA Stage 2 / EGR / StartStop / Gearbox / iSoftloaderOnyx black Afbeelding Foto's
Gebruikersavatar
RdR
2nd Gear member
Berichten: 67
Lid geworden op: 08.01.2022 - 19:47

PGV90 schreef: 07.12.2022 - 17:25 Hallo RdR,

Welkom hier met die geweldige V90.
Kan alleen maar onderschrijven wat je schrijft, een geweldige auto, vol comfort en gemaakt voor de lange afstanden.
En, met zo'n full options heb je alles wat je maar kan bedenken - krijg je als je nu een nieuwe besteld allemaal niet:

Paar punten:
- die hoofdsteunen - eigenlijk al decennia een Volvo ontwerp, en puur op veiligheid (vroeger nog harder)
- auto pilot - dit is vooral en kwestie van wennen. Ik gebruik eigenlijk de ACC meer.
- verbruik - op stand ECO rijdt ie een stuk zuiniger; je kan ook het 'individual' rijprofiel zo aanpassen dat het op Eco is afgestemd. Verder veel ACC constante snelheid. Lukt mij ook goed in de ochtendspits
- audio - is dat niet gekoppeld aan het berijders profiel? Kijk eens of dat werkt (berijders profiel wel steeds opnieuw opslaan)
- opbergruimte - onder de laadvloer achter zit bij mij erg veel ruimte; daar heb ik van alles keurig uit het zicht in gekregen

En:
Berijders profielen zijn ideaal. Mijn vrouw en ik een eigen profiel, aan sleutel gekoppeld en oudste dochter nu ook een profiel.
Heb je ook het adaptive full led? In het donker aanzetten (linker handle door de aanslag draaien totdat A in het lichtsymbool verschijnt. Werkt voor my echt super.
Koppel je telefoon via hotspot aan de auto, dan werkt verkeersinformatie een stuk beter.

Enfin, te veel om op te noemen.
Heel veel fijne kms gewenst!
Dank je,

Inmiddels alweer de 100.000 km gepasseerd. Elk keer nog genieten in deze auto. Ik ga eens verder in die berijdersprofielen duiken. Kijken of ik daarmee het automatisch aanzetten van de audio kan voorkomen.

Ik heb inmiddels een gemiddeld verbruik van 6,8L/100km = 1:14,7. Dat vind ik redelijk gezien de grootte van de auto. Zou natuurlijk nog wel wat lager mogen...😉

groet!
V90 Inscription D5 AWD uit 2017, gekocht met 73.000 km op de teller.

Ex VW fan...Voorheen Passat C3 (2005) vanaf 2009 van 145.000 naar 509.000 km gereden.
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
7th Gear member
Berichten: 9872
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

FF gemist…. Maar dondersen mooie ploffert! U bent een blij mensch!
Weißes Fahrzeug aus Bayern; ein Fünfer Touring
Weißes #Move Up!
1969 MGB GT BRG Classic Rally Car
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 phev
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19843
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Best knap, in de winter krijg ik hem niet onder de 8liter op de 100km, zomer in het gunstige geval rond de 7.6.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Plaats reactie

Terug naar “S90 / V90 vanaf MY 2016”