XC90 importeren uit Koeweit ?

Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27070
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Koeweitxc90 schreef: 06.12.2022 - 21:38 Wacht nog even op de prijs van een container van af Koeweit naar Rotterdam.
Ik denk dat je schrikt.
Mocht je de trip zien zitten is het een mooi avontuur. Wellicht een andere check: is in alle landen benzine goed verkrijgbaar?
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13719
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3382
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Koeweitxc90 schreef: 06.12.2022 - 21:38 Ga er eens serieus over nadenken om naar nederland te rijden met mijn volvo.
Wow. Je bent in elk geval niet bang om achteraf nog een paar kogelgaten weg te moeten plamuren.

De meest veilige route is Saudi-Arabië-Jordanië-Israël. Dan de boot van Haifa naar Cyprus/Griekenland. Door de Sinaï naar Alexandrië en dan de boot naar Griekenland zou ik niet zo snel doen (of dan in kolonne onder begeleiding van de armee). Check wel even vooraf de eisen, vroeger deden Arabieren en Joden nogal spannend als ze een stempeltje van de ander zagen in het paspoort. Goedkoopste oplossing is een container volgens mij. Prijzen zijn alweer enorm gezakt, in elk geval op de route China - USA.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27070
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Dat paspoort is ook nog wel iets ja...ken zelf iemand die veel voor z'n werk moet reizen en 2 paspoorten heeft.
Welke er mee gaat hangt af van de trip om een hoop gezeur te voorkomen.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
benfromholland
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 26.08.2022 - 19:46

Ja we zijn weer wat verder wijs geworden.
Zowiezo kom ik al niet verder als de buren ( Irak) kom er niet in en is linke soep. Een andere oplossing is om naar Dubai te rijden over Saudi arabia en dan de boot naar Turky. Maar ik heb eerst nog een ander probleem met de toelating van mijn auto. Ongelooflijk !!! Bij de keuring in Koeweit zijn we erachter gekomen dat de vorige eigenaar van de auto de Katalisator er tussenuit gehaald heeft. Nou daar sta je dan !! Kloojoos, maarja in koeweit heb je geen katalisator nodig. Waarom het is gebeurd kan me natuurlijk niemand vertellen. Prijs opgevraagd bij de enige echte Volvo dealer in koeweit alleen de katalisator zonder Lambasonde (2) was al 2200 Euro.
Na nu zijn we dus aan het nadenken wat te doen. Misschien een gebruikte laten komen uit Nederland ? Ik heb iedere week een Vlucht met bloemen vanuit Aalsmeer naar koeweit zou ik dan nrttjrd mee kunnen sturen.
Heb eens gegoogeld of ik wat kon vinden in Nederland . Heb nog niets en weet op dit moment ook niet wat verstandig is. Misschien hebben jullie wat suggesties.
Gebruikersavatar
mees
6th Gear member
Berichten: 2888
Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Ben je er heel erg aan gehecht? Herstellen en houden en dus veel kosten (ook van vervoer).
Slechts vervoermiddel? Daar laten en in NL tzt een andere mooie kopen.
Die zijn er heus wel....
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27070
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Maar als hij nu zonder kat door de keuring komt, dan kan je hem toch meenemen?
En dan zorgen dat er bij de RDW keuring hier in Nederland wel een exemplaar onder zit en dan is alles weer in orde.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5096
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Lekker daar laten die xc
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19427
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Mijn idee. Dat gaat in dit geval niets worden.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13719
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

waarom gaat niets worden? Als ik alles had gelaten waarvan anderen meenden dat "het niets wordt"......
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5096
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Bover schreef: 19.12.2022 - 20:29 waarom gaat niets worden? Als ik alles had gelaten waarvan anderen meenden dat "het niets wordt"......
Die auto hierheen halen is alleen op emotionele argumenten te verantwoorden. Wat in beginsel uiteraard een valide argument is overigens. Verkoop dat ding daar en koop hier een leuke terug
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27070
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Waarom dan?
Je weet nu wat je hebt, daar zijn ze voordeliger dan hier en via het verhuisgoed belastingtechnisch aantrekkelijk om hem mee te nemen.

Dat er technisch wat aangepast moet worden is even jammer maar ook prima op te lossen.

Ben het wat dat betreft eens met Bob.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5096
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Ding is 10 jaar oud dan zijn de belastingvoordelen heel beperkt maar goed als ts het leuk vindt, zeker doen
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4536
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Het belastingvoordeel is in zoverre dat het als verhuisgoed 0,- euro BPM betekent. Of het netto netto nog een substantieel voordeel oplevert nadat deze op NL kenteken op de dam staat is de vraag. Ik denk dat het emotionele aspect en het avontuur het leukste aan het hele verhaal zijn. Als je daar niets mee hebt zou ik hem ook wel laten staan denk ik. Vraag is of je er in die regio makkelijk vanaf komt en tegen een redelijk bod?
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13719
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

auto=emotie toch...
Rationeel zouden we mogelijk een auto kopen die goedkoper is of statisch minder frequent langs de kant staat met pech dan een Volvo.
Imago, Status, Identificatie, Beleving dat soort dingen
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13719
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Koeweitxc90 hoe staat het met de emigratie plannen XC90?
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Xc70ben
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 17.01.2023 - 21:09
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Hallo Beste mensen Hier is Ben uit Koeweit met zijn export xc90 naar Nderland.
Ik heb een nieuw account aangevraagd aangezien xc90koeweit niet meer werkte ( problemen met in te Loggen)

Goed ! Mijn huidige situatie : Ik ben met mijn vrouw terug gevlogen naar Nederland na 8 Jaar Koeweit. XC90 Staat nog altijd in koeweit te koop . Heb besloten niet naar nederland te rijden,. Dus als iemand nog interesse heeft hij is nog te koop maar moet hem zelf naar Nederland exporteren, Prijs van de auto is 9000 euro.

Ik zoek een huis nu richting Aalsmeer en heb besloten toch weer mij oude lievde te gaan kopen een xc70 diesel of benzine. Daar ik mij niet meer zoveel met technische specs bezig heb gehouden vraag ik graag advies wat jullie er van vinden:

Budget maximaal 11000 euro Wat moet ik gaan rijden ? Benzine Diesel ? Wat is het verschil tussen D5 en D3 diesel en wat kunnen de probleempjes zijn ?

Alvast bedankt

Ben Salden XC70ben
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13719
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

geen diesel meer in nederland rijden dat is klip en klaar gezien beleid van de overheid.
De link vertelet verhaal D3 D5 https://www.media.volvocars.com/nl/nl-n ... ases/37375
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40460
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Xc70ben schreef: 17.01.2023 - 21:42 Hallo Beste mensen Hier is Ben uit Koeweit met zijn export xc90 naar Nderland.
Ik heb een nieuw account aangevraagd aangezien xc90koeweit niet meer werkte ( problemen met in te Loggen)
Even een mailtje naar info@volvo-forum.nl en je kunt weer inloggen.
Zie ook vastgezet bericht op de voorpagina van het forum.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27070
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Bover schreef: 18.01.2023 - 09:04 geen diesel meer in nederland rijden dat is klip en klaar gezien beleid van de overheid.
De link vertelet verhaal D3 D5 https://www.media.volvocars.com/nl/nl-n ... ases/37375
Dat is wel heel kort door de bocht :)
Een diesel is zeker nog wel interessant alleen hangt er nu een strengere wetgeving omheen.

Vraag is voornamelijk hoeveel kilometers Ben verwacht te maken, onder de 15.000/20.000 km zou ik voor een benzine gaan.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gesloten

Terug naar “XC90 Classic t/m MY 2014”