Ik ben voornemens mijn XC90 Diesel uit 2013 in te ruilen voor een hybrid.
Weet iemand wat een beetje de houdbaarheid zal zijn van een hybride motor in KM standen. Mijn budget is helaas niet hoog genoeg voor een auto onder de 100K km. Nu kijk ik naar auto's uit 2016 - 2017 met 150K op de teller?
Is dat handig of beter even doorsparen?
(trouwens ANWB koerslijsten komen bij dit soort auto's aardig in de buurt - bij Auto's uit 2019 met lage KM stand zit de verkoper toch vaak 20% hoger dan de koerslijst . Ik zie dat de prijzen weer gaan dalen... nog even wachten?)
XC90 Hybrid - hoge km stand
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27621
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Motorisch kunnen ze dit prima hebben.
De accu zal niet meer de volledige capaciteit halen
De accu zal niet meer de volledige capaciteit halen
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Gouwe
- 6th Gear member
- Berichten: 4632
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
De mijne is over 10 dagen 7 jaar oud en heeft ruim 240K op de teller. Nul olieverbruik, een accu range van 25-30 km en een gemiddeld verbruik van 1:18 over 75.000 kilometer. Mijn XC90T8 is de meest betrouwbare en tot nu toe meest voordelige Volvo die ik ooit heb gehad.
Ga vooral proefrijden (of juist niet want dan ben je misschien gelijk verkocht).
Ga vooral proefrijden (of juist niet want dan ben je misschien gelijk verkocht).
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- BraboFrits
- 5th Gear member
- Berichten: 1004
- Lid geworden op: 21.04.2014 - 16:39
- Locatie: Tilburg
Meest betrouwbare en voordelige wil ik niet echt zeggen, ik heb een paar keer pech gehad door reparaties. Maar ik zie dat als aanloopproblemen. Wel een héérlijke auto...Gouwe schreef: ↑07.12.2022 - 14:39 De mijne is over 10 dagen 7 jaar oud en heeft ruim 240K op de teller. Nul olieverbruik, een accu range van 25-30 km en een gemiddeld verbruik van 1:18 over 75.000 kilometer. Mijn XC90T8 is de meest betrouwbare en tot nu toe meest voordelige Volvo die ik ooit heb gehad.
Teller staat bij mij inmiddels op zo'n 150K dus die moet nog wel een tijd mee kunnen...
Yep!Ga vooral proefrijden (of juist niet want dan ben je misschien gelijk verkocht).
Voorheen FritsieV70
Volvohistorie:
- Heden: XC90 T8 model 2016 Inscription Magic blue, blond lederen interieur.
- Van 2014 tot 2020: V70 MY2011 D5 model 2012 Momentum
- Lang geleden: Volvo 240 DL station
- Nog langer geleden: Volvo 340 GL
Volvohistorie:
- Heden: XC90 T8 model 2016 Inscription Magic blue, blond lederen interieur.
- Van 2014 tot 2020: V70 MY2011 D5 model 2012 Momentum
- Lang geleden: Volvo 240 DL station
- Nog langer geleden: Volvo 340 GL