Volvo v60, welke variant of toch A4 Avant?

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Olvov60
1st Gear member
Berichten: 43
Lid geworden op: 08.12.2022 - 21:37

The core is eigenlijk niet zoveel duurder. Scheelt 7000 euro. Als je daar de opties af haalt die ik er bij ga zetten bij Essential kom je sowieso al uit op zo'n 3-4 duizend.
Misschien hebben ze teveel van deze modellen over en zetten ze daarop in?

Misschien kun jij eens kijken op https://www.volvocars.com/nl/build/

Als je dan de Mild Hybride V60 selecteert en dan de essential pakt, kun je op "vergelijken" drukken en dan vergelijken met Core.
Ik zie niet bijster veel verschillen.
Wel jammer dat je die luchtfiltering niet krijgt in Essential :)
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 2724
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Ik zie op deze manier (thanks, wist ik niet) geen grote verschillen idd.
Best goede instapper zo'n Essential Edition...:-)

Een elektrische achterklep kan je wel missen idd, evenals een luchtfilter...;-)
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
Olvov60
1st Gear member
Berichten: 43
Lid geworden op: 08.12.2022 - 21:37

raspaardje schreef: 15.12.2022 - 10:30 Ik zie op deze manier (thanks, wist ik niet) geen grote verschillen idd.
Best goede instapper zo'n Essential Edition...:-)

Een elektrische achterklep kan je wel missen idd, evenals een luchtfilter...;-)
Ja he! Ik was er ook wel blij mee. Heel transparant. En vind inderdaad essential een zeer goede instapper. Ik denk dat die van mij nu tussen Essential en Core in zit.

Ik vind de elektrische achterklep en luchtfilter ook echt jammer (alsof ik mn kinderen geen schone luchtruimte gun. poesje vader). Maar als je dan ziet wat de Core kost als je climate wilt, parking assist (zit standaard in Essential, bij Core is het een optie), als je nog een cool kleurtje wilt.. leren bekleding... je komt echt rond 57k uit en dat vind ik teveel.

Ik baalde ook enorm dat ik straks geen HK meer heb, maar heb net de high performance gehoord bij de dealer. Dat scheelt echt niet heel veel. Wel qua wattage (100 watt versus 600 watt) maar niet veel met kwaliteit van het geluid.

Het enige wat ik nog steeds wat spannend vind is van 193 PK diesel naar een 163 PK mild hybride benzine te gaan :)
Laatst gewijzigd door Olvov60 op 15.12.2022 - 10:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 2724
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Nog een verschil die niet uit die manier van vergelijken komt:
in een Essential heb je geen verlichte make-up spiegels. Dus zo transparant is het toch weer niet...

Misschien toch even de prijslijsten naast elkaar leggen?
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
Olvov60
1st Gear member
Berichten: 43
Lid geworden op: 08.12.2022 - 21:37

raspaardje schreef: 15.12.2022 - 10:39 Nog een verschil die niet uit die manier van vergelijken komt:
in een Essential heb je geen verlichte make-up spiegels. Dus zo transparant is het toch weer niet...

Misschien toch even de prijslijsten naast elkaar leggen?
Scherp. Verdomme, het blijft lastig. Ik zou bijna een KIA nemen waar alles gewoon gelijk in zit :)
Olvov60
1st Gear member
Berichten: 43
Lid geworden op: 08.12.2022 - 21:37

Ik ben wel echt dankbaar voor dit forum trouwens.
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 2724
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Hele grote zaken zullen het toch echt niet zijn maar je zult maar net een vrouw hebben die HE-LE-MAAL over de zeik gaat omdat ze zich niet kan opmaken in de auto...:-)
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
Olvov60
1st Gear member
Berichten: 43
Lid geworden op: 08.12.2022 - 21:37

raspaardje schreef: 15.12.2022 - 10:58 Hele grote zaken zullen het toch echt niet zijn maar je zult maar net een vrouw hebben die HE-LE-MAAL over de zeik gaat omdat ze zich niet kan opmaken in de auto...:-)
hahaha dat is het eerste wat ik dacht. Ik zag mezelf zitten op een avond, met haar in de auto en dat zij de auto compleet poesje vindt alleen omdat er geen lichtjes zitten. Edit: Ze geeft net aan dat dit geen harde eis is.

maakt het nu wel echt lastig trouwens.
Als ik voor die CORE ga, dan blijven andere dingen weer achterwegen (zoals bijvoorbeeld geen leren stoelen en ik mag gaan kiezen tussen opties, climate, park assist) Ik wil wel onder de 55 zien te blijven :)
Olvov60
1st Gear member
Berichten: 43
Lid geworden op: 08.12.2022 - 21:37

Dit zit in de Essential (mochten mensen gaan Googlen en uit komen op dit Forum:

VEILIGHEID & ONDERSTEUNING
Automatische gordelaanspanners op alle zitplaatsen en hoogteverstelling gordels voor voorstoelen en buitenste zitplaatsen van tweede zitrij
ABS-Remsysteem (Antilock Brake System), EBA (Emergency Brake Assist), EBD (Electronic Brake Distribution), EBL (Emergency Brake Light), ESC (Electronic Stability
Control) met Torque Vectoring, IDIS (Intelligent Driver Information System), RAB (Ready Alert Brakes), RSC (Roll Stability Control), SIPS®
(Side Impact Protection System),
UCL (Understeer Control Logic), WHIPS (Whiplash Protection System) op zitplaatsen voor
Brake Pedal Release, automatisch loskomen van het rempedaal bij een ongeval om schade aan voeten, benen en rug te verminderen
City Safety, geavanceerd remassistentiesysteem met hulp van digitale camera en radartechnologie. Doel van het systeem is een aanrijding voorkomen,
of de impact er van verminderen.
Omvat: Pedestrian & Cyclist Detection, Large Animal Detection en Collision Warning met Full Auto Brake, ook in het donker, Intersection Braking, Run-off Road
Protection en Run-off Road Mitigation, Road Sign Information (verkeersbordenherkenning) en Ready to Drive notification.
Post Impact Braking, Driver Alert System, Lane Departure Warning, Oncoming Lane Mitigation en Pedestrian & Cyclist Steering Avoidance
Connected Safety: door middel van 'cloud' technologie kunnen Volvo's elkaar waarschuwen voor gevaarlijke situaties, zoals glad wegdek of een aanrijding.
Cruise Control, Lane Keeping Aid, Speed Limiter en bedieningsknoppen in het stuurwiel
Energie absorberende voorstoelen om letsel aan de rug te verminderen
Frontal Airbags, Side Airbags en Inflatable Curtains
Herinnering dragen veiligheidsgordels voor alle 5 zitplaatsen
Hill Start Assist
Volvo Safety Lights (automatische dimlichten)
PERSOONLIJKE VEILIGHEID
Approach- en Home Safeverlichting
Automatische portiervergrendeling tijdens het rijden (kan gedeactiveerd worden) en ont- en vergrendelingsknoppen in de voorportieren
Comfortopening, m.b.v. de afstandsbediening wordt de auto ontgrendeld en openen de ramen
Comfortsluiting, m.b.v. de afstandsbediening zet u de auto op slot en sluiten alle ramen en het (optionele) schuifdak
EHBO-set (conform DIN 13164) en gevarendriehoek
Isofixbevestigingspunten achterbank (2x) en kinderslot op de achterportieren
Uitschakelbare passagiersairbag
KLIMAAT
Electronic Climate Control - onafhankelijk instelbaar voor passagier en bestuurder met recirculatie
Clean Zone: AQS Air Quality System met pollenfilter, preventilatie en luchtvochtigheidssensor
Verwarmbare buitenspiegels en achterruit
INTERIEUR
5-zitplaatsen met handmatig 40/60 neerklapbare achterbank en skiluik
12V-aansluiting voor
Armsteun voor en achter met bekerhouders
Handmatig dimmende binnnenspiegel en regensensor
Elektrisch bedienbare handrem
Elektrisch bedienbare ramen voor en achter (met blokkeerfunctie achter)
Elektrisch bedienbare kindersloten op achterportieren
Elektrisch in hoogte verstelbare voorstoelen
Iron Ore Aluminium inleg in het interieur en metalen sierstrip in opening bagageruimte
Keyless Start
Kunstlederen driespaaks stuurwiel met Charcoal bediening voor audio, cruise control, infotainment en spraakbesturing
Kunstlederen versnellingspookknop
Aluminium instaplijsten voor met Volvo inscriptie
City Weave textiel bekleding met comfortstoelen
Tripcomputer (actueel en gemiddeld brandstofverbruik, actieradius en gemiddelde snelheid)
Welkomstverlichting voor en achter, leeslampjes voor, verlicht dashboardkastje en verlichting bagageruimte links
Verlichtingspack 1: verlichting voetenruimte voor, achterzijde tunnelconsole, links en rechts in bagageruimte, verlichte make-up spiegels (niet voor B3 Essential)
en sfeerverlichting voor
Vloermatten voor eerste en tweede zitrij en afwerking onder laadvloer bagageruimte
AUDIO & COMMUNICATIE
9" Touchscreen voor bediening van klimaat, navigatie, audio, internetdiensten, apps, auto menu, uitgebreide Voice Control functionaliteit,
Bluetooth telefoonsysteem met Bluetooth audiostreaming
12,3" bestuurdersdisplay nieuwe generatie met twee weergavemodi: Calm en Navi (Google maps)
Digital Audio Broadcasting - DAB+ radio
Draadloos telefoon opladen met aan/uit knop
Smartphone integratie: Apple®CarPlay via USB C-poort in de middenconsole
Digital Services Pack 48 maanden
Navigatiesysteem op basis van 'always up to date' Google maps inclusief stembediening, stuurwielbediening, TMC, RTTI (Real Time Traffic Information)
Google PlayStore en Google Assistant inclusief routeplanning via Nederlandstalige "Hey, Google"
Over The Air (OTA) updates voor alle software en kaarten
Dataverkeer onbeperkt voor bovenstaande diensten (fair use policy)
Volvo on Call met Volvo Cars app
High Performance Audio: RDS-radio, 220 Watt 6-kanaals versterker en 10 High Performance luidsprekers
4 USB aansluitingen (twee keer type C voor en twee keer type C achterzijde middenconsole)
Volvo on Call en 'Orange Key' (Care key). Met mobiele Volvo Cars app. Inclusief activeringskosten en 48 maanden abonnement voor Volvo on Call en Volvo Cars app.
Voor meer informatie: www.volvocars.nl/oncall
Volvo on Call biedt een nog hoger veiligheidsniveau, maar ook de innovatieve mogelijkheden van de Volvo Cars app en 'Orange Key'. Volvo on Call is een geïntegreerde
hulpdienst (onbeperkt). Bij noodgevallen kunt u op de SOS knop drukken en relevante hulp is direct onderweg. Met de Volvo Cars app staat u constant in verbinding met
uw auto. Ont- en vergrendelen van de auto, een ritregistratie bijhouden en uw auto eenvoudig terugvinden op een drukke parkeerplaats zijn voorbeelden van mogelijkheden
met de Volvo Cars app. Het klimaat in de auto is op afstand te regelen. Sommige functionaliteiten zijn pas later beschikbaar in modeljaar 2023

VEILIGHEID & ONDERSTEUNING
Automatische gordelaanspanners op alle zitplaatsen en hoogteverstelling gordels voor voorstoelen en buitenste zitplaatsen van tweede zitrij
ABS-Remsysteem (Antilock Brake System), EBA (Emergency Brake Assist), EBD (Electronic Brake Distribution), EBL (Emergency Brake Light), ESC (Electronic Stability
Control) met Torque Vectoring, IDIS (Intelligent Driver Information System), RAB (Ready Alert Brakes), RSC (Roll Stability Control), SIPS®
(Side Impact Protection System),
UCL (Understeer Control Logic), WHIPS (Whiplash Protection System) op zitplaatsen voor
Brake Pedal Release, automatisch loskomen van het rempedaal bij een ongeval om schade aan voeten, benen en rug te verminderen
City Safety, geavanceerd remassistentiesysteem met hulp van digitale camera en radartechnologie. Doel van het systeem is een aanrijding voorkomen,
of de impact er van verminderen.
Omvat: Pedestrian & Cyclist Detection, Large Animal Detection en Collision Warning met Full Auto Brake, ook in het donker, Intersection Braking, Run-off Road
Protection en Run-off Road Mitigation, Road Sign Information (verkeersbordenherkenning) en Ready to Drive notification.
Post Impact Braking, Driver Alert System, Lane Departure Warning, Oncoming Lane Mitigation en Pedestrian & Cyclist Steering Avoidance
Connected Safety: door middel van 'cloud' technologie kunnen Volvo's elkaar waarschuwen voor gevaarlijke situaties, zoals glad wegdek of een aanrijding.
Cruise Control, Lane Keeping Aid, Speed Limiter en bedieningsknoppen in het stuurwiel
Energie absorberende voorstoelen om letsel aan de rug te verminderen
Frontal Airbags, Side Airbags en Inflatable Curtains
Herinnering dragen veiligheidsgordels voor alle 5 zitplaatsen
Hill Start Assist
Volvo Safety Lights (automatische dimlichten)
PERSOONLIJKE VEILIGHEID
Approach- en Home Safeverlichting
Automatische portiervergrendeling tijdens het rijden (kan gedeactiveerd worden) en ont- en vergrendelingsknoppen in de voorportieren
Comfortopening, m.b.v. de afstandsbediening wordt de auto ontgrendeld en openen de ramen
Comfortsluiting, m.b.v. de afstandsbediening zet u de auto op slot en sluiten alle ramen en het (optionele) schuifdak
EHBO-set (conform DIN 13164) en gevarendriehoek
Isofixbevestigingspunten achterbank (2x) en kinderslot op de achterportieren
Uitschakelbare passagiersairbag
KLIMAAT
Electronic Climate Control - onafhankelijk instelbaar voor passagier en bestuurder met recirculatie
Clean Zone: AQS Air Quality System met pollenfilter, preventilatie en luchtvochtigheidssensor
Verwarmbare buitenspiegels en achterruit
INTERIEUR
5-zitplaatsen met handmatig 40/60 neerklapbare achterbank en skiluik
12V-aansluiting voor
Armsteun voor en achter met bekerhouders
Handmatig dimmende binnnenspiegel en regensensor
Elektrisch bedienbare handrem
Elektrisch bedienbare ramen voor en achter (met blokkeerfunctie achter)
Elektrisch bedienbare kindersloten op achterportieren
Elektrisch in hoogte verstelbare voorstoelen
Iron Ore Aluminium inleg in het interieur en metalen sierstrip in opening bagageruimte
Keyless Start
Kunstlederen driespaaks stuurwiel met Charcoal bediening voor audio, cruise control, infotainment en spraakbesturing
Kunstlederen versnellingspookknop
Aluminium instaplijsten voor met Volvo inscriptie
City Weave textiel bekleding met comfortstoelen
Tripcomputer (actueel en gemiddeld brandstofverbruik, actieradius en gemiddelde snelheid)
Welkomstverlichting voor en achter, leeslampjes voor, verlicht dashboardkastje en verlichting bagageruimte links
Verlichtingspack 1: verlichting voetenruimte voor, achterzijde tunnelconsole, links en rechts in bagageruimte, verlichte make-up spiegels (niet voor B3 Essential)
en sfeerverlichting voor
Vloermatten voor eerste en tweede zitrij en afwerking onder laadvloer bagageruimte
AUDIO & COMMUNICATIE
9" Touchscreen voor bediening van klimaat, navigatie, audio, internetdiensten, apps, auto menu, uitgebreide Voice Control functionaliteit,
Bluetooth telefoonsysteem met Bluetooth audiostreaming
12,3" bestuurdersdisplay nieuwe generatie met twee weergavemodi: Calm en Navi (Google maps)
Digital Audio Broadcasting - DAB+ radio
Draadloos telefoon opladen met aan/uit knop
Smartphone integratie: Apple®CarPlay via USB C-poort in de middenconsole
Digital Services Pack 48 maanden
Navigatiesysteem op basis van 'always up to date' Google maps inclusief stembediening, stuurwielbediening, TMC, RTTI (Real Time Traffic Information)
Google PlayStore en Google Assistant inclusief routeplanning via Nederlandstalige "Hey, Google"
Over The Air (OTA) updates voor alle software en kaarten
Dataverkeer onbeperkt voor bovenstaande diensten (fair use policy)
Volvo on Call met Volvo Cars app
High Performance Audio: RDS-radio, 220 Watt 6-kanaals versterker en 10 High Performance luidsprekers
4 USB aansluitingen (twee keer type C voor en twee keer type C achterzijde middenconsole)
Volvo on Call en 'Orange Key' (Care key). Met mobiele Volvo Cars app. Inclusief activeringskosten en 48 maanden abonnement voor Volvo on Call en Volvo Cars app.
Voor meer informatie: www.volvocars.nl/oncall
Volvo on Call biedt een nog hoger veiligheidsniveau, maar ook de innovatieve mogelijkheden van de Volvo Cars app en 'Orange Key'. Volvo on Call is een geïntegreerde
hulpdienst (onbeperkt). Bij noodgevallen kunt u op de SOS knop drukken en relevante hulp is direct onderweg. Met de Volvo Cars app staat u constant in verbinding met
uw auto. Ont- en vergrendelen van de auto, een ritregistratie bijhouden en uw auto eenvoudig terugvinden op een drukke parkeerplaats zijn voorbeelden van mogelijkheden
met de Volvo Cars app. Het klimaat in de auto is op afstand te regelen. Sommige functionaliteiten zijn pas later beschikbaar in modeljaar 2023
Gebruikersavatar
Edgecrusher
4th Gear member
Berichten: 575
Lid geworden op: 14.07.2016 - 21:24

DB200 schreef: 14.12.2022 - 22:40
Edgecrusher schreef: 14.12.2022 - 10:33 Die lijstjes zijn zo gekleurd als maar wat.
Dit “lijstje” is samengesteld door een bedrijf wat op basis van deze data
zijn geld moet verdienen en jij vindt dit gekleurd? Feiten liegen niet.
En hier staat de Landrover (slechtste volgens jouw link) weer boven de Volvo wat betreft reliability? (Maar nu een lijstje van Warrantywise zelf)
https://www.warrantywise.co.uk/blog/war ... eliability

Wat ik mis dat hier niet meegenomen wordt hoeveel een km een auto rijdt, maar op basis van een tijdsinterval gerekend wordt.
2018 V40 D3 GT Business Sport + luxury + scandinavian line [SOLD] & 2018 V40 T4 GT Business Sport + luxury + scandinavian line + styling kit [SOLD]
Nu 2019 Audi A3 Cabriolet & 2023 Ford Puma ST-line X.
Olvov60
1st Gear member
Berichten: 43
Lid geworden op: 08.12.2022 - 21:37

Ik vroeg me af, zijn er auto’s die ik zeker zou moeten overwegen in dezelfde prijsklasse?
Gebruikersavatar
Rolandk
3rd Gear member
Berichten: 275
Lid geworden op: 27.07.2007 - 15:08

Ik kom niet veel verder dan de Duitse drie, de Alfa Giulia en de Peugeot 508. En misschien nog de Jaguar XE (wordt die nog gemaakt?), VW Passat, Opel Insignia of een Skoda.
Volvo S60 Recharge T6 AWD Inscription
Saab 9³ Cabrio V6 Aero
BMW 530dA Touring
Olvov60
1st Gear member
Berichten: 43
Lid geworden op: 08.12.2022 - 21:37

Skoda superb combi moet stevige competitie zijn
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19427
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Als je er eentje kan bestellen. De orderboeken zijn, in ieder geval tot een paar weken geleden, nog gesloten. Wachttijden nog erger dan bij Volvo.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Olvov60
1st Gear member
Berichten: 43
Lid geworden op: 08.12.2022 - 21:37

Heftig. Ik blijf het moeilijk vinden. Denk toch maar gewoon die v60 b3 essential en dan alles erop en er aan. Ben niet helemaal happy maar zijn weinig auto’s waar ik echt mega enthousiast over ben ;-)
Gebruikersavatar
mees
6th Gear member
Berichten: 2888
Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Beter elke rit de constante luxe,
dan een enkele keer sneller zijn....
Gebruikersavatar
Rolandk
3rd Gear member
Berichten: 275
Lid geworden op: 27.07.2007 - 15:08

Waar zit de twijfel m.b.t. de V60? De motor? Misschien heb ik het gemist, maar is/was de hybride nog een optie?
Volvo S60 Recharge T6 AWD Inscription
Saab 9³ Cabrio V6 Aero
BMW 530dA Touring
Olvov60
1st Gear member
Berichten: 43
Lid geworden op: 08.12.2022 - 21:37

Rolandk schreef: 18.12.2022 - 17:43 Waar zit de twijfel m.b.t. de V60? De motor? Misschien heb ik het gemist, maar is/was de hybride nog een optie?
De motor wen ik denk ik wel aan hoewel ik baal van D4 naar B3 te gaan.

Ik kan de essential nemen met alle opties beschikbaar of een kalere Core. Met die core kan ik dan wel B4 nemen maar dan zitten er echt nul extra opties.
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19427
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Als je geen caravan hebt of zware kar hebt te trekken zal een B3 je nog verbazen. Maak je daar nu niet te druk om. Een B3 rijdt ook gewoon goed. (En kan zelfs met 1300 kg caravan nog heel goed uit de voeten weet ik van meerdere kanten.)
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
Rolandk
3rd Gear member
Berichten: 275
Lid geworden op: 27.07.2007 - 15:08

Heb je weleens uitgerekend wat je all-in maandlasten zijn in het geval je je huidige D4 overneemt versus een nieuwe B3 in de lease? Bij gelijke kosten, zou ik er in jouw geval sterk naar neigen nog een jaar of 3-4 door te dieselen…
Volvo S60 Recharge T6 AWD Inscription
Saab 9³ Cabrio V6 Aero
BMW 530dA Touring
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”