Volvo v60, welke variant of toch A4 Avant?

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Gebruikersavatar
John212
1st Gear member
Berichten: 24
Lid geworden op: 12.10.2022 - 10:59

Olvov60 schreef: 18.12.2022 - 17:05 Heftig. Ik blijf het moeilijk vinden. Denk toch maar gewoon die v60 b3 essential en dan alles erop en er aan. Ben niet helemaal happy maar zijn weinig auto’s waar ik echt mega enthousiast over ben ;-)
Heel herkenbaar..... Ik ben uiteindelijk overgegaan van de Audi A4 naar de V60 B4 Plus. De Audi vind ik steeds minder mooi worden, de luchtweerstands-tunnel doet hem richting strijkijzer.
De Audi (maar ook de Volvo) voelen beiden erg premium aan. Volvo is zowel qua uiterlijk als qua interieur mooier, maar dat is een kwestie van smaak. Overigens in vergelijkbare offerte is de V60 6.000 euri goedkoper dan de Audi. Dat komt waarschijnlijk door de royale uitrusting die bij Audi gewoon peperduur is. In basisuitvoering zal het verschil kleiner zijn.

Audi is ook zeker niet storingsvrij gebleken in de afgelopen jaren. En als er dan wat is, vergeet vooral de creditcard niet mee te nemen. Hoe is dit bij Volvo ?
Belangrijke overweging was ook het dealer-gevoel. Was bij Audi de laatste jaren niet zo premium meer. Bij Volvo prima, maar ik heb natuurlijk tot nu toe alleen nog te maken gehad met de afdeling verkoop. Maar daar scoort Volvo veel beter dan Audi.

Dat merken als Skoda en bv. Dacia hoog scoren op betrouwbaarheid heeft denk ik te maken met het feit dat er iets verouderde, maar wel bewezen techniek in zit. Met andere woorden: die zaken die veel storing veroorzaken bij Audi/VW en bij Renault, die komen niet terug in de Skoda en de Dacia.
VW Kever -> 2CV -> Alfasud 1.2 -> Alfasud 1.5 -> Nissan Bluebird 2.0 -> 2x Opel Omega 2.0 -> VW Sharan 2.0 -> VW Passat tdi -> Renault Laguna 3.0V6 -> Audi A4 Allroad 2.0 -> Volvo V60 B4 Plus Bright Dusk - Blond leer
Olvov60
1st Gear member
Berichten: 43
Lid geworden op: 08.12.2022 - 21:37

Mijn dealer aan de service kant is echt top. Onderhoud prettig, winterbanden goed geregeld. En altijd bereid om te helpen (tegen een tarief die ik nooit zelf hoef te betalen dus dat voel ik niet)
Gebruikersavatar
John212
1st Gear member
Berichten: 24
Lid geworden op: 12.10.2022 - 10:59

De V60 heeft nu 1.500 km gereden. Wat een verschil met de Audi. Met name het rijcomfort is veel beter. Ik dacht even dat de brug over het kanaal vernieuwd was. Daar kleunde de Audi altijd over een richel. Die richel lijkt nu weg te zijn. Ander verschil: met de Audi had ik altijd het gevoel dat ik het eerste weg moest zijn bij het stoplicht. Die auto vraagt daar gewoon om . De Volvo is veel rustiger. Ik sluit als vanzelf aan op de rechter rijstrook. Ook qua geluid is de Volvo stiller (maar ook een stuk jonger natuurlijk)
Audi rijdt wel iets strakker (was quattro, Volvo is FWD) maar het verschil is minimaal.
VW Kever -> 2CV -> Alfasud 1.2 -> Alfasud 1.5 -> Nissan Bluebird 2.0 -> 2x Opel Omega 2.0 -> VW Sharan 2.0 -> VW Passat tdi -> Renault Laguna 3.0V6 -> Audi A4 Allroad 2.0 -> Volvo V60 B4 Plus Bright Dusk - Blond leer
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”