AAOS 2.5 volvo xc40 mild hybrid b3

Rubriek voor de XC40, Kijk voor de Full Electric modellen ook in het elektrische board
Plaats reactie
pegase
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 06.11.2022 - 15:08

Hallo,
kleine presentatie ik ben 69 jaar oud ik woon in frankrijk in het departement saone et loire en ik ben gepensioneerd.
Ik volg je forum al ongeveer zes maanden omdat ik erg geïnteresseerd ben in de Volvo xc40 b3 mild hybrid.
Maar ik kan niet besluiten om een ​​bestelling te plaatsen omdat ik op verschillende fora (VS, Australië, Frankrijk enz.) las dat Volvo's AAOS absoluut niet ontwikkeld is en veel gebruikers de indruk hebben als bètatesters te dienen en dit op een voertuig van + 50.000,00 euro ondanks enkele updates die gering in aantal zijn en zeer arm aan verbeteringen.
Ik zou heel blij zijn als mensen me zoveel mogelijk details zouden kunnen geven over deze AAOS (grote updates komen eraan en wanneer bijvoorbeeld) en ook over de motor van de b3 mild hybrid en over het voertuig zelf..... voordelen - nadelen - verbruik enz enz
heel erg bedankt voor het lezen en fijne feestdagen voor iedereen
Met vriendelijke groeten
geen woord
sorry als de vertaling slecht is, maar ik spreek geen vreemde taal
Gebruikersavatar
sunnyfunny
2nd Gear member
Berichten: 99
Lid geworden op: 16.10.2022 - 22:53

Goede vraag, zat ik ook mee. Ik ben een nieuwe Volvo rijden en kom uit een Citroën C5. Ik zou in ieder geval adviseren om te rijden. Zitten kijken en rijden is toch het meest belangrijk. De gadget’s zijn leuk, maar zijn nooit zo up to date als je mobiele telefoon.
Wat werkt niet: Volvo kiest opnieuw voor bediening via het scherm, niet ideaal. Af en toe werken bepaalde opties niet. Bijvoorbeeld de radio vind geen zenders of er is geen internet verbinding, dan helpt een reset meestal, 20 seconden de homeknop indrukken, je kan gelukkig wel gewoon blijven rijden, maar je middenscherm start ondertussen opnieuw op.
Je kan ook weinig personaliseren in AAOS , what you see is what you get.
Wat werkt wel : stembediening! Temperatuur instellen of achterruitverwarming aanzetten. Stoelverwarming aan of uitzetten. En daarnaast alles wat je aan Google kan vragen, wat is het weer in Parijs? Hoeveel is 3x3 etcetera.Beste is, de navigatie begrijpt heel goed waar je naartoe wil als je hem een adres opgeeft. Ik gebruik alleen deze functie, de rest van de tijd wil ik naar de radio luisteren en niet tegen de auto praten…….
De schermen zijn goed af te lezen.
Enfin veel negatieve berichten zijn uit de begintijd van AAOS. Ondertussen is er denk ik veel aan verbeterd. Maar het oude Sensus heeft meer functies. Ook de oude modellen hebben meer opties. Een aantal zaken zijn door chiptekort vervallen of niet geleverd, goed checken dus.
Wat is de concurrentie?
V90 T6 Recharge Aaos. (met "luchtwokkels")
ex : Citroen C5 Tourer HDI200 exclusive (bollen dus, geen wokkels)
pegase
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 06.11.2022 - 15:08

Hallo allemaal
Veel dank aan de twee leden die op mijn bericht hebben gereageerd, het is erg leuk.
het forum is thuis behoorlijk reactief, in tegenstelling tot de Franse volvo-forums die vreemd genoeg niet erg actief zijn.
Bedankt voor het bevestigen dat er nog steeds ontbreken op het AAOS-systeem.
Ja, ik was van plan om het voertuig te testen, maar ik wacht liever nog even omdat het weer hier niet zo best is (min 5° thuis en veel mist en de Volvo-dealer is 70 kilometer van mijn huis)
Levertijden lijken ook heel erg lang (ongeveer 13 maanden is verschrikkelijk)
de XC 40 is een van de weinige voertuigen die ik leuk vind en ik ben gebonden aan bepaalde selectiecriteria vanwege mijn gehandicapte zoon die lijdt aan clotrofobie, dus ik heb een voertuig nodig dat identiek is aan het voertuig dat ik momenteel bezit, een Peugeot 3008 SUV uit 2017 met panoramisch schuifdak dus ik heb een suv nodig voor de hoogte en wat ruimte....
Ik kijk ook naar de BMW X1, maar ik hou niet van de 3-cilindermotor en de 4-cilinder is buiten budget voor mij

Hier als je andere informatie hebt, ik ben een nemer

Nogmaals bedankt aan degenen die op dit bericht hebben gereageerd.
En neem me niet kwalijk als de vertaling niet erg goed is, sorry

Jan Jacques
Gebruikersavatar
sunnyfunny
2nd Gear member
Berichten: 99
Lid geworden op: 16.10.2022 - 22:53

Succes en veel plezier. Met die levertijden moet je geen haast hebben inderdaad. Dus lekker rond kijken. Wellicht worden de levertijden de komende tijd wat beter. Waarom niet opnieuw een Peugeot?
V90 T6 Recharge Aaos. (met "luchtwokkels")
ex : Citroen C5 Tourer HDI200 exclusive (bollen dus, geen wokkels)
pegase
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 06.11.2022 - 15:08

Hallo,
Mijn 3008 benzine is 165 THP pk toen ging het naar 180 maar helaas stopten ze de productie en in pure benzinemotor is er alleen de Puretech 130 in de PSA-groep (stellandis) 3-cilindermotor. De krachtigere motoren zitten op de plug-in hybrides bij PSA en dat is buiten het budget en ik ben op dit moment niet enthousiast voor hybrides of elektrische motoren...
Mijn berekende verbruik is gemiddeld 6,00 liter tot 6,5 liter

Ik hoop meer feedback te krijgen van de volvo xc40 b3 en van het AAOS-systeem.

Het is jammer dat het slecht werkt bij Volvo, want ik zag een GOOGLe Automotive-video over een Renault-voertuig en het was heel goed geïntegreerd. Ik probeer je de onderstaande link te geven



Dank je

Jan Jacques
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3919
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

Misschien helpt dit:
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
Gebruikersavatar
mga1600
6th Gear member
Berichten: 2526
Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
Locatie: nhn

Ik heb nu 2 jaar een XC40 EV met het AAOS systeem. Persoonlijk vind ik het systeem een verbetering (met wat nuances) ten opzichte van het Sensus systeem wat ik op mijn vorige Volvo had. De navigatie met Google Maps is fantastisch snel en altijd actueel ook qua verkeershinder. Je kunt in de auto alles vragen aan Google Assistant in gewone mensentaal,, je hoeft geen zinnetjes uit je hoofd te leren, je roept gewoon wat je wilt. Google begrijpt echt bijna alles en geeft antwoord of verricht de gevraagde actie. Ik vraag onderweg bijvoorbeeld regelmatig bijzonderheden over de plek waar ik rij .Maar ook de verwarming, de stoelverwarming, de airco, kun je met je stem bedienen zonder dus je handen van het stuur te hoeven halen.
Laatst wilde ik bijvoorbeeld naar een museum in een andere stad. Ik wist ongeveer hoe dat museum heette, maar niet precies. Geen punt voor Google er wordt geantwoord met de juiste benaming en er wordt meteen bij vermeldt dat je om 4 uur aan zult komen maar dat het museum al om 5 uur sluit.

AAOS is een open systeem met losse Apps voor allerlei zaken die je naar believen kunt installeren. Het aantal apps breidt langzaam uit. Dat installeren gaat overigens erg simpel, je kunt ze gewoon selecteren in een ‘playstore’ op het scherm en dan gaat het verder vanzelf. Updates van de apps, van AAOS en van de auto software gebeurt allemaal zonder tussenkomst van de dealer maar ook zonder dat je er zelf wat aan hoeft te doen. . Alles komt vanzelf door de lucht naar je toe.
Je krijgt een abonnement voor 4 jaar met onbeperkt dataverbruik. Dus niet alleen voor die updates, maar ook om muziek apps als Spotify, of digitale radio onbeperkt aan te kunnen hebben staan.

Op je telefoon heb je de Volvo app die communiceert met de auto, die app is op dit moment nog niet helemaal af, maar het werkt wel.

Ik had het over ‘nuances’ . Die gelden eigenlijk niet zozeer voor de brandstof versies van de auto, maar wel voor een elektrische. Google Maps gaat nog niet perfect om met de planning van laadpunten in lange routes, maar daar heb je met een B3 niets mee te maken natuurlijk.

In die twee jaar is er binnen de AAOS toepassing in deze auto’s al heel veel gebeurd. Iedere 2 maanden is er wel een update met verbeteringen of uitbreidingen en met iedere update wordt het systeem beter.
Kortom ik kan AAOS aanraden.
C40 Ultimate Twin
Gebruikersavatar
sunnyfunny
2nd Gear member
Berichten: 99
Lid geworden op: 16.10.2022 - 22:53

Ik heb even de video over de Megane gekeken. Voor zover ik de Franse video kan volgen, ben ik van mening dat de Renault vooral verschilt met Volvo door de wireless CarPlay, meer fysieke knoppen, ook op het stuur (een serieuze pré) en het kunnen aanpassen van het bestuurders display. Als deze video u aanspreekt, dan is AAOS wellicht toch iets voor u in de Volvo…..
V90 T6 Recharge Aaos. (met "luchtwokkels")
ex : Citroen C5 Tourer HDI200 exclusive (bollen dus, geen wokkels)
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12258
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Aan aaos hangt meer dan navigatie, de simplificering cq het verdwijnen van een aantal functies vind ik onprettig..
Gebruikersavatar
mga1600
6th Gear member
Berichten: 2526
Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
Locatie: nhn

OGA244 schreef: 23.12.2022 - 06:32 Aan aaos hangt meer dan navigatie, de simplificering cq het verdwijnen van een aantal functies vind ik onprettig..
De ontbrekende functies zouden (volgens informatie uit Beesd) nu heel snel volgen.
C40 Ultimate Twin
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12258
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Dat hoor ik sinds okt 2020, snel is dus relatief...

(ik spreek ook mensen in Beesd en mij stellen ze niet gerust)
pegase
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 06.11.2022 - 15:08

Hallo dames en heren,
Ik dank alle mensen die mijn vragen beantwoorden, dat is erg aardig van je. Ik vind het moeilijk om antwoorden te vinden op mijn verschillende vragen, maar het gaat langzaam. Ter informatie las ik op een forum in de Verenigde Staten een persoon die zei dat Volvo voor week vijf van 2023 een nieuwe update aan het plannen was en dus versie 2.6! Ik weet niet zeker of de informatie juist is... wees voorzichtig!
Idem voor het volvo b3 mild hybrid model vind ik weinig resultaten betreffende de betrouwbaarheid van de motor, het verbruik etc etc.
Nou, ik geef mezelf nog ongeveer 3 maanden bedenktijd voordat ik een beslissing neem, Vovo of BMW X1, of Toyota RAV4 of .... Ik behoud mijn Peugeot 3008 .... maar ik erken dat Volvo het voertuig is dat ik het leukst vind meer esthetisch! een beetje zoals de 3008 die ik 6 jaar geleden leuk vond.
ha ja een kritiek die ik het meest zie op de Volvo XC40 is dit gebrek aan verbinding tussen de knoppen op het stuur en het infotainmentsysteem .... In de hoop dat toekomstige versies verbeteringen brengen die op dit moment vrij traag lijken
Hartelijk dank aan jullie allemaal en uitstekende kerstvakantie en een gelukkig nieuwjaar 2023, gezondheid, geluk en +++++
Jan Jacques
Beesd een klein stadje is waar het hoofdkantoor van Volvo is gevestigd?

Ik stuurde een e-mail naar Volvo France voor informatie over AAOS. Ik kreeg een automatisch antwoord waarin ze me vertelden dat ze een bestand hadden geopend en dat ik een antwoord zou krijgen, maar ..... Ik twijfel omdat het 2 weken geleden is en ik nog steeds niets ontvangen....
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3919
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

Beste Pegase.

Ik heb zelf een T5 Recharge met Sensus in bestelling staan. Maar hieronder vind je weer een recent filmpje van AAOS in een xc40.
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3919
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

pegase schreef: 24.12.2022 - 15:51
Beesd een klein stadje is waar het hoofdkantoor van Volvo is gevestigd?

Volvo Cars Nederland is gevestigd in Beesd aan de A2.
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
pegase
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 06.11.2022 - 15:08

Hallo
Bedankt voor de video's en ook voor de feedback, het is erg leuk van alle leden die me antwoorden
Ik kreeg een antwoord van Volvo France over het verzoek dat ik had gedaan aan hun service op AAOS, maar helaas kreeg ik een heel erg vaag antwoord en dat ze moeten sturen naar iedereen die om informatie vraagt.

Weet dat ons productontwikkelingsteam actief aan het onderwerp werkt om u de best mogelijke ervaring te kunnen bieden....etc etc en beleefde formule.

Kortom, niets dat het onderwerp vooruit helpt.

Nogmaals bedankt iedereen
Jan Jacques
pegase
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 06.11.2022 - 15:08

Hallo voor informatie,
Ik vond dit op een volvo engine clean forum....

Nieuw in software V2.6
NB: deze versie van de software is alleen beschikbaar in de werkplaats en niet voor updaten via radioverbinding. V2.6-inhoud zal worden opgenomen in de volgende over-the-air-update.

Verbeterde temperatuurregeling in de cabine.
De verwarming van de voorstoelen wordt automatisch geactiveerd wanneer de airconditioning wordt gestart bij het parkeren.
Verbeterde prestaties van de Adaptive Cruise Control (ACC)-functie bij lage snelheden.
Aanpassingen voor optimalisatie van de aandrijflijn.

Met vriendelijke groeten

Jan Jacques
pegase
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 06.11.2022 - 15:08

Hallo,
Voor informatie kwam eind februari uit een OTA-update
De 2.6-update wordt normaal gesproken meegeleverd met
cdlt
Jean-Jacques

Software-updates 2.7
Verbeterde stabiliteit van het infotainmentsysteem.
Verminderde de frequentie van het probleem waarbij de statusbalk af en toe verdween op het scherm in de middelste kolom.
Verminderde de frequentie van het probleem waarbij de klimaatregeling af en toe van het scherm van de middenconsole verdween na een systeemreset.
Probleem opgelost waarbij het zoekvak soms verdween in Google Maps.
Er is een probleem opgelost waarbij het lampje van de versnellingspookknop blijft branden wanneer de bestuurder het voertuig verlaat.
Verbeterde motorstart op afstand.
Kleine verbetering van de nauwkeurigheid van Verkeersbordherkenning.
Verbeterde stabiliteit van de parkeerhulpfunctie.
Verhoogde beschikbaarheid van rijhulpfuncties.
Let op: Na installatie van de software kan het nodig zijn om nieuwe referentiewaarden voor het bandenspanningscontrolesysteem op te slaan. Volg de instructies in de gebruikershandleiding.
Plaats reactie

Terug naar “XC40”