OGA244 schreef: ↑27.12.2022 - 20:56
Volvo prijst zichzelf uit de markt...
Een V60T6 of V90T6 is ook zomaar 10k in prijs gestegen..
Marketeers zijn tovenaars
Bij ons staat voor volgend jaar of begin 2024 de V90 op de nominatie om vervangen te worden.
Volvo heeft een paar keuzes gemaakt wat er voor zorgt dat ik voor het eerst in 23 jaar niet zo zeker meer ben dat de volgende weer een Volvo word.
De 330e 4matic touring maakt een hele goede kans.
Nu zal het succes van Volvo niet van mij afhangen....
OGA244 schreef: ↑27.12.2022 - 20:56
Volvo prijst zichzelf uit de markt...
Een V60T6 of V90T6 is ook zomaar 10k in prijs gestegen..
Marketeers zijn tovenaars
Ook ik het moeite met het snappen van marketeers..
Maar voor wat betreft dat prijsverschil, ik bestelde in september dit jaar een V90 T8 Ultimate dark, met B&W, LV, 360 cam getint glas achter inclusief Volvo 3 jaar fabrieksgarantie verlenging (voor ca 800 € die nu weer uit de prijslijst is , waarom ?) en die nieuw bestelde auto was zelfs ietsie goekoper dan de V90 T8 die ik in 2018 kocht in dezelfde uitvoering zo'n 92 k€. Zit die prijsverhoging hem dan alleen in de minder complete uitvoeringen of wat zie ik mis.
Ik lees dit op de Volvo website:
De Volvo XC40 Plug-in hybrid is niet meer leverbaar. Volvo heeft de strategie om vanaf 2030 volledig elektrisch te zijn. De Volvo XC40 Plug-in hybrid is daarom niet meer configureerbaar op onze website. Kijk voor een alternatief naar onze Volvo XC40 Pure Electric of naar een van onze andere modellen.
Das leuk maar dan verwacht je dat Volvo voor alle markten die lijn doorzet en wanneer hij dan wel te kopen is in België maar ook vast in Dld dan is schijnbaar NL de markt om het uit te rollen.
Tenminste als die filosofie je USP word, NL schijnt het braafste jongetje van Europa te moeten worden, waar 16mio mensen echt het verschil gaan maken.
Dus worden de belangen en strategien van Volvo dan per land afgewogen ? West EU markt zou voor China toch één vlekje op de kaart kunnen zijn...
Of kan importeur van een land nog minimaal invloed uitoefenen? ( vrees van niet)
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Net een Duitse XC40 T2 samengesteld. Compleet zoals ik hem heb, incl. spatlappen €46.300,- Dus in de BRD kan het gewoon nog wel.
Alleen in deze Core geen mistlampen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Prijzen voor benzine auto's in de BRD en NL zijn niet 1 op 1 overzerbaar. Dat komt door de hoge CO2 belasting (ook wel BPM genoemd).
En op basis daarvan beslist VOLVO Nederland in overleg met VOLVO AB Zweden welke modellen wel of niet geleverd worden.
Een T2 wordt door zijn relatief hoge CO2 uitstoot meteen duurder dan een B3.
Een T2 kost in de BRD 38.350. Dat is met 19% BTW. Dus is de auto hier basis al duurder. Namelijk 38995.
Tel daarbij op 10589 BPM CO2 belasting vanwege 164 gr CO2 uitstoot dan kom je op 49584.
Een Essential B3 is 50995. "Slechts" 1400 duurder met meer uitrusting dan de T2 uit de BRD.
En vergis je niet ook deze auto heeft een hoge CO2 uitstoot, maar wordt voor NL voordeliger netto geprijsd.
BPM per 1/2023 op een 165gr uitstoot XC40T2 automaat is ondertussen €12.119,--,
Dat opgeteld bij een essential van € 37.150,-- uit Belgie maakt € 49.269,-- totaal
Dat opgeteld bij een essential van € 38.350,-- uit Duitsland maakt dan € 50.469,-- totaal
Een B3 Essential doet in Nederland € 50.995,--
(Voor € 47.995,-- heb je in Nederland al een RWD EV XC40 Core...)
Duidelijk mannen, bedankt voor deze uitleg. Feit blijft echter, dat je bij onze buren nog een "gewone benzineversie" kan bestellen, en hier in Holland niet meer.
Dat feit is waar, maar een T2 is hier dus onverkoopbaar want (extra) te duur . En wordt daarom ook niet meer aangeboden.
En zelfs deze petrolhead wil als volgende auto geen volledige benzine auto meer hebben. De volgende privé auto wordt een Plug in. De zakelijke wordt binnen 10 weken vol elektrisch
Nederland staat vooraan in de rij voor de uitschakeling van fosiele auto s. Mogelijk ook het makkelijkste land daarvoor.. Klein land oppervlakte, goede en makkeleijke infra structuur nuts voorzieningen en plat , relatief homogene bevolking, Bij de top vier volvo minded en gefaciliteerd door de Staat dmv MRB en BPM
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT