Volvo XC60 D3

Alles over motortuning van je Volvo. Houd er rekening mee dat door tuning van je Volvo elke aanspraak op garantie van de dealer of Volvo AB vervalt. Richtlijnen van Volvo zijn hier zeer strikt over.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rowhan
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 03.06.2022 - 09:09

Heyhey,

Ik ben aan het kijken voor mijn XC-60 D3 (MY2019) te laten upgraden, echter is hiervoor geen polestar optimalisatie mogelijk.

Ik ben dus aan het kijken voor deze te laten chippen.
Ik heb hiervoor nog enkele vragen:
1) Op het scherm kan ik steeds kiezen tussen 4 verschillende modu: Eco, Normaal, Dynamic en Off-road. met de chiptuning worden al de modu overschreven?

2) De wagen krijgt elk jaar ook een update van de dealer, hoe zit dit dan met de tuning software? hiervoor al een antwoord gekregen dat ik 5 jaar lang, 1x per jaar terug zou kunnen gaan voor de software er terug op te zetten

3)Als ik de simulatie doe zou het 75Pk en 100Nm Torque extra zijn, dit lijkt me erg veel?
dit houdt me vooral tegen om de chipping te doen, schrik dat alles overbelast gaat geraken.

Mvg,
Rowhan
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4536
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Neem eens contact op met Obbetuning is een forumsponsor.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
Obbetuning
2nd Gear member
Berichten: 243
Lid geworden op: 21.12.2012 - 13:14
Locatie: Elst (Gld)- werkplaats
Contacteer:

1. De verschillende modi blijven aanwezig, bij een tuning worden ze met xx newton meter versterkt.

2. Met update bedoel je waarschijnlijk de software 2.0, bij de 2.0 software wordt er gekeken of er voor een module een update is, als deze er is kunnen ze deze laden.
Als er geen update voor de motor software is, blijft een tuning dus gewoon aanwezig.
Een dealer kan van te voren inzien of er een update op de ECM is.

3. Een tuner kan instellen hoeveel newton meter hij erbij zet.
De bestuurder bepaald met het gaspedaal wat hij daarvan op de weg wil hebben.

Indien je een 2.0 VEA van MY2019 hebt is er een hele grote kans dat deze een motorola chip heeft mee gekregen.
De motorolachip heeft een SSL beveiliging, er is geen tuner die deze motor kan aanpassen naar andere waarden.
Op chassisnummer kan men zien welk hardware nummer de ECM heeft, ik heb ooit een lijstje gemaakt met welke de motorolachip en welke de goede renesaschip heeft.

groet Obbe
Wat je met een klik van de muis al niet kan leren.

www.obbetuning.nl (voorheen volvotune)
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13716
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Rowan ben ff benieud naar je reactie hierop en of je jouw chassisnr hebt nagekeken of een aanpassing van je motormanagement bij Obbe mogeijk is....:)
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
Rowhan
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 03.06.2022 - 09:09

Bover schreef: 10.01.2023 - 13:55 Rowan ben ff benieud naar je reactie hierop en of je jouw chassisnr hebt nagekeken of een aanpassing van je motormanagement bij Obbe mogeijk is....:)
Hey Bover,
Mijn chassisnr negekeken en contact opgenomen met een dealer, Polestar optimalisatie is hier niet mogelijk.

Echter kan deze wel een remap krijgen waardoor ie +75 pk en 100Nm koppel extra krijgt.
Gebruikersavatar
Obbetuning
2nd Gear member
Berichten: 243
Lid geworden op: 21.12.2012 - 13:14
Locatie: Elst (Gld)- werkplaats
Contacteer:

Vanavond op chassisnummer even nagekeken welke chipset er bij de XC60 van Rowhan gebruikt is.
Helaas heeft deze de Denso 31669396 meegekregen, er is geen enkele tuner die deze ECM softwarematig kan aanpassen.
Wat je met een klik van de muis al niet kan leren.

www.obbetuning.nl (voorheen volvotune)
Plaats reactie

Terug naar “Tuning (niet optisch)”