Kofferdeksel alleen te openen als contact aanstaat

Plaats reactie
ArLi
2nd Gear member
Berichten: 152
Lid geworden op: 07.10.2019 - 13:36

Goede morgen forum leden,

Als eerste heel fijne kerstdagen gewenst maak er een paar gezellige dagen van!

Zou ik jullie een vraag mogen stellen ongeveer een week geleden heeft onze auto een grote beurt gehad en is er een nieuwe accu in gekomen zeer tevreden maaaaaaar...........

Nu heb ik gisteren de auto gewassen en wilde ik de kofferbak ook reinigen en tot mijn verbazing kreeg ik deze niet open (das vreemd dacht ik) dus op het knopje in de portier gedrukt helaas nog niet open te krijgen dus de afstandbediening erbij genomen de auto afgesloten en weer open helaas geen beweging in het slot te krijgen zelfs niet op het aparte knopje wat de kofferdeksel ontsluit (nou lekker dan dat word een nieuw slot dacht ik gaat weer in de papieren lopen).

Na het wassen zet ik de auto terug op zijn plekje ik denk ach probeer het nog 1 x met een draaiende motor en wat denk denk hij doet het gewoon weer, pfffffffffeeeuw das geluk hebben dacht ik dus ik zet de motor af haal de sleutel uit het slot (springt ie vanzelf uit het slot dus doe hem weer dicht) en probeer hem te openen, helaas pindakaas dat gaat dus niet, dus ik de motor weer gestart en jawel hoor hij doet het weer.......vreemd, vreemd!!

Nou het zal wel had niet zo heel veel zin om mij op dat moment erin te verdiepen dus ik draai het contact om om de motor uit te zetten en ik hoor nog een keer dezelfde klik, "het slot van de kofferdeksel"..........huh hoe kan dat nu weer dacht ik bij mijzelf dus doe de klep weer dicht en kan hem ook weer openen nu de sleutel in het contact staat op positie 2 ik word gek.........en wat denk je als ik hem doordraai naar positie 1 dan springt de kofferdeksel van de grendel en opent ie zich!?

Dusssssss.......wanneer ik geen sleutel in het contact doe dan kan ik de kofferdeksel niet openen wanneer de motor draait op stand 2 staat kan ik hem wel openen en wanneer ik de sleutel doordraai naar positie 1 en de springt hij vanzelf uit het slot.

Heeft 1 van jullie een idee wat ik niet juist doe of juist moet doen om dit te veranderen?

Dank jullie wel alvast voor het meedenken!

Gr. Arjan
Gebruikersavatar
Benno van Ham
2nd Gear member
Berichten: 54
Lid geworden op: 13.06.2022 - 18:15

Misschien in de menu-instellingen even kijken of er daar iets veranderd is. Soms valt bij het accu wisselen de geheugens even weg en dan zou het zomaar een instelling kunnen zijn waar je tegenaan loopt.

https://www.manualslib.com/manual/53374 ... 123#manual

En verder
Voorheen logde ik in als Benno123 maar daar kom ik niet meer bij vandaar het nieuwe account.

Nu met
Volvo XC602017
Volvo C70 2007
Diverse motorfietsen.
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Het voorkomt dat men geparkeerd met het dak open de kofferbak kan openen
ArLi
2nd Gear member
Berichten: 152
Lid geworden op: 07.10.2019 - 13:36

OGA244 schreef: 25.12.2022 - 17:44 Het voorkomt dat men geparkeerd met het dak open de kofferbak kan openen
Goede morgen OGA244,

Dank je wel voor je reactie maar hij doet het ook met gesloten kap en ik wil heel graag weten hoe ik ervoor kan zorgen dat hij het niet meer doet open springen zodra de sleutel van het contact af gaat.

Misschien weet jij hoe het moet worden ingesteld?

Gr. Arjan
ArLi
2nd Gear member
Berichten: 152
Lid geworden op: 07.10.2019 - 13:36

Benno van Ham schreef: 25.12.2022 - 17:30 Misschien in de menu-instellingen even kijken of er daar iets veranderd is. Soms valt bij het accu wisselen de geheugens even weg en dan zou het zomaar een instelling kunnen zijn waar je tegenaan loopt.

https://www.manualslib.com/manual/53374 ... 123#manual

En verder
Morgen Benno

Alles nagekeken in de instructie boekjes maar niks fatsoenlijks kunnen vinden wat maar iets in deze richting gaat het instellen van het slot voor de kofferdeksel :-(

Dank je wel voor het meedenken!

Gr.Arjan

...........Help wie heeft de gouden tip voor mij ;-)
Gebruikersavatar
Benno van Ham
2nd Gear member
Berichten: 54
Lid geworden op: 13.06.2022 - 18:15

Ook niet in de menu-opties van de auto zelf. Autoinstellingen onder de menuknop
Voorheen logde ik in als Benno123 maar daar kom ik niet meer bij vandaar het nieuwe account.

Nu met
Volvo XC602017
Volvo C70 2007
Diverse motorfietsen.
ArLi
2nd Gear member
Berichten: 152
Lid geworden op: 07.10.2019 - 13:36

Benno van Ham schreef: 27.12.2022 - 09:00 Ook niet in de menu-opties van de auto zelf. Autoinstellingen onder de menuknop
Nee helaas overal gezocht maar ik vermoed dat ik op de verkeerde plek zoek.........
ArLi
2nd Gear member
Berichten: 152
Lid geworden op: 07.10.2019 - 13:36

Heb toch maar een afspraak gemaakt met de garage ik kom er niet uit overal gezocht maar niets te vinden in het menu :'( ben benieuwd wat daar uitkomt want lastig is het echt wel.........word vervolgd
ArLi
2nd Gear member
Berichten: 152
Lid geworden op: 07.10.2019 - 13:36

Het is net als bij de dokter ;-) je hebt een klacht...........en dan kom je bij de dokter en het is over. Nou ja dan zul je wel denken........ik ben er blij mee gelukkig en af kloppen op hout zeggen ze wel een.
Plaats reactie

Terug naar “C70 vanaf MY2007”