Mijn Volvo C30 1.8 uit 2007 Yountimer Upgrades

De opvolger van P1800 en 480
Plaats reactie
Gebruikersavatar
VOLVO MOKUM
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 23.11.2022 - 10:13

Hallo, Hierbij mijn eerste upgrade van mijn Volvo C30 1.8 uit 2007

4 van de baantjes van de achterruitverwarming deden het niet meer bij mij.
Ik had even gezocht en kwam er al gauw achter dat ik 2 vliegen in 1 klap kon maken.
In plaats van het te repareren heb ik ervoor gekozen om maar meteen de hele achterruit te vervangen.
Hierbij kwam ik voor 100 euro eentje tegen waarbij de achterspoiler van een drivE ook al opzat in de juiste kleur van mijn C30

Wisselen van de klep met spoiler is vrij makkelijk en heb dit zelf ook gedaan in een uurtje.
De klep zelf zit maar met 4 moertjes vast en is ook vrij makkelijk bij te komen als je wat paneeltjes los hebt gehaald achterin de auto.
Stekkertjes zaten er ook al op en was kwestie van bestaande stekkertjes losmaken, vervangende insteken en klaar.
Heb alleen de ruitenwissermotor en de achterklep hendel over hoeven te plaatsen op de nieuwe klep.

Mocht iemand dit ook gaan doen, let er dan wel op dat de oudere achterwisser ook vervangen dient te worden met het nieuwere type omdat deze ouderere anders niet onder de spoiler door draait. :)
Dit is denk ik alleen bij de drivE spoiler zo. Wisselen van ruit waarbij de spoiler al opzit is stukken makkelijker dan enkel een andere spoiler plaatsen.
Zie ook dat de prijs van een losse 2ehands spoiler ongeveer gelijk is als een achterklep waarbij de spoiler al op zit bij de meesten.

Vind deze spoiler persoonlijk mooier dan de R-Design spolier...
drivE_02.jpg
drivE_01.jpg


Volgende aanpassing wordt Cruise Control installeren, want deze zat er ook nog niet op.

p.s. heb nu een stukje van de originele achterruitwisser afgezaagd, de nieuwe komt deze week binnen :)
drivE_03.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Old Volvo's End Up In Valhalla.
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Is n D2 spoiler
Gebruikersavatar
VOLVO MOKUM
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 23.11.2022 - 10:13

OGA244 schreef: 27.12.2022 - 15:41 Is n D2 spoiler
Zou er standaard op moeten zitten ipv die kleine originele vind ik :)
Old Volvo's End Up In Valhalla.
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13717
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Ziet er stoer uit zo en veel plezier ermee
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
VOLVO MOKUM
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 23.11.2022 - 10:13

Mijn navigatie en entertainmentsysteem is geworden een Belkin Magsafe..
Het rondje voor een telefoonhouder/zuignap zat al in de auto geplakt op het dashboard toen ik deze over heb genomen.
Deze wilde ik eerst verwijderen maar heb het toch maar laten zitten.
Er zat ook al een Bleutooth Parrot 9200 ingebouwd, welke perfect werkt in de C30. (Met extra AUX en USB poort via de Parrot)
Geluid is ook nog eens beter dan de standaard radio en cd speler. Komt luider uit de boxen.

Magsafe is het nieuw Iphone (vanaf 12) systeem met magneet.
Je klikt je telefoon erop en klaar. Blijft echt goed stevig zitten op de houder.
Deze Belkin kun je ook nog aansluiten op 12 volt zodat je je telefoon draadloos kan laden (10 watt)
De draad heb ik wat weggewerkt naar het 12 volt punt bij de passagiers stoelen achter het middenconsole.

De belkin wordt verkocht met een systeempje wat je in het rooster vast kan zetten, maar ik heb het overgezet op een goedkoop Action houdertje waarbij ik het Belkin gedeelte op heb geplaatst. Past precies op dat bolletje. Kost slechts 2 euro bij Action.

Ziet er nu strak uit en is volgens mij de enige optie om iets van navigatie erin te hebben zonder iets om te bouwen en de standaard radio erin te houden.
Zo'n grote zuignap systeem met bedrading naar 12 volt aan het voorruit vindt ik namelijk helemaal niks en er niet uitzien :)
belkin_03.jpg
belkin_02.jpg
belkin_01.jpg
Helaas geen foto van de telefoon op de houder omdat ik de fotos heb gemaakt met de telefoon :)
draadje is ook niet ingeplugt om te laden, maar je kan het ook zonder ingeplugt (magnetisch) gebruiken, alleen laadt hij de telefoon dan niet op.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Old Volvo's End Up In Valhalla.
Gebruikersavatar
VOLVO MOKUM
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 23.11.2022 - 10:13

Cruise control inmiddels geactiveerd via Obbe Tuning in Elst.
Old Volvo's End Up In Valhalla.
Gebruikersavatar
corsa_gsi
4th Gear member
Berichten: 681
Lid geworden op: 03.01.2020 - 10:47
Locatie: Regio Rotterdam
Contacteer:

VOLVO MOKUM schreef: 29.12.2022 - 17:25 Ziet er nu strak uit en is volgens mij de enige optie om iets van navigatie erin te hebben zonder iets om te bouwen en de standaard radio erin te houden.
Ik heb een Brodit houder gekocht voor naast het ventilatierooster en daar Brodit adapter zodat de houder voor mijn TomTom daar weer op klikt.
Heb er zo snel geen foto van, maar werkt ook prima.
Bekabeling weg gewerkt en achter de waterval een dubbele USB poort geplaatst om de boel van stroom te voorzien (afgezekerd en via een ralais zodat het uitgaat als je de sleutel er uit hebt).
853500-4_2_jpg_resized_526_360_1_255_255_255_x.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
----------
Cars:
Volvo V50 T5 Kinetic 2011 Zilver
Opel Astra F Sedan CDX 1.6 16v Nautilus Blauw uit 1997 op LPG
Opel Corsa B GSi C20LET Sunrise Orange uit 1996 met 575pk.
Opel Vectra B Caravan Sport Edition 3.0 V6 Automaat uit 2000 op LPG (Verkocht)
Plaats reactie

Terug naar “C30”