Volvo geschikt voor 3 kinderzitjes. XC60/XC90

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40457
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Hier alle Volvo Selekt modellen in Nederland: https://selekt.volvocars.nl/nl/home
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
Poolrev
5th Gear member
Berichten: 2092
Lid geworden op: 12.02.2007 - 16:32
Locatie: Midden NL

Hier doen we dat met een V60 (2020), en dat gaat, maar houdt niet over. Achter de bestuurder en in het midden stoelverhogers en achter de passagierstoel de maxicosi (en nu de grotere kinderstoel. Dit omdat deze behoorlijk ruimte vraagt aan de bovenzijde. Maar als ik zou kunnen kiezen, zou ik zeker voor de XC90 gaan nu. En dan het liefst met de geïntegreerde verhoger in het midden. Dat scheelt enorm qua ruimte.

Maar als ik nu weer voor die keuze zou staan, zou ik helemaal geen maxicosi aanschaffen. Ik vind het een onding en we gebruikten die alleen maar in de auto. En dan zijn er eigenlijk veel veiligere opties qua stoeltjes, zelfs voor de allerkleinsten. Daar groeien ze dan in mee tot 4 jaar. Volvo heeft daar zelf ook een heel mooi stoeltje voor.
redracer
4th Gear member
Berichten: 549
Lid geworden op: 13.04.2010 - 20:33

De stoel zelf maakt ook zeer zeker uit , de ene heeft een brede zitting en smalle rug en de andere bijv. andersom . Dat maakt dat de ene wel in het midden past en de andere niet en na even omwisselen past het wel/beter.
VDN
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 28.07.2020 - 22:19

Beste allen, bedankt voor alle reacties. Gisteren toch weer terug naar de dealer en hebben alles getest gepast. De xc90 past als enige in meerdere opties. Maxi Cosi in het midden en stoelen ernaast met isofix. Perfect.

Ik heb daarom toch maar een occasion gekocht bij de dealer met 180k op de teller. 12-2016 T8 inscription met luchtvering. De D6 erop ingeruild, dat valt altijd tegen maar geen zin in marktplaats handel. Kan beter werken. 😬. 12 mnd garantie
Gebruikersavatar
mees
6th Gear member
Berichten: 2888
Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Mooi, dat het gelukt is.
Veel rijplezier met het gezin!
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4536
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Gefeliciteerd dan! 3,5 jaar geleden dezelfde overstap van D6 naar XC90 T8 gemaakt. Behalve het gemis van de heerlijke D5 is de T8 echt in meerdere opzichten een aantal stappen vooruit, Geniet er van.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
redracer
4th Gear member
Berichten: 549
Lid geworden op: 13.04.2010 - 20:33

Gefeliciteerd
heb je in iedergeval goede reden voor aanschaf van de XC90 , over 8 maanden is de maxi cosi ook alweer overbodig :)
DouweS40
3rd Gear member
Berichten: 280
Lid geworden op: 28.01.2009 - 20:16
Locatie: Juliandorp

Zelf ik mijn gebruikte XC90 MY2017 op 31-12-2022 op kunnen halen, ik heb ondanks dat ik niet veel rij toch voor een D5 gekozen.

Qua achterbank heb ik een dochter van 3.5 en een zoon van bijna 6 jaar in een Maxi-Cosi zitverhoger met rugleuning zitten en deze zitten met Isofix vast. Het nadeel hiervan vind ik dat ondanks de brede achterbank ze toch relatief ver naar het midden staan.
De middelste zitplaats is daardoor vrij smal en ik heb daar geen ingebouwde verhoger. Een standaard verhoger past er niet tussen en ik heb er nu een gevonden die wel past en die is slechts 33 cm breed.

Daarnaast kan ik uiteraard nog twee kinderen op de 3e zitrij plaatsen, wat dat wel iets is om rekening mee te houden is de doorgang daarheen. Als je op de buitenste twee zitplaatsen een isofix stoeltje/verhoger hebt zitten dan moet je die dus eerst weghalen wil je de stoel op kunnen klappen zodat er ingestapt kan worden naar de derde zitrij.
Ik laat ze nu sporadisch door het middelste deel van de achterbank kruipen.

Hiervoor reed ik 8 jaar een XC60 I en ik kan de XC90 wel aanbevelen qua ruimte, ik ben zelf 1.93 en ik heb nog nooit zoveel ruimte achter mijn stoel gehad, de kinderen kunnen uit hun stoel stappen en op de mat staan en desgewenst naar links of rechts lopen om uit te stappen.
Daarnaast is de kofferbak met de derde zitrij plat ook gigantisch en dat had ik toen we nog de kinderwagen etc allemaal mee moesten slepen wel kunnen waarderen.

Veel succes met je overwegingen!

Edit, zie nu dat je al tot keuze gekomen bent, veel plezier met je XC90!
Volvo XC60 2.4D FWD Momentum DRIVe 07-2009
Volvo XC60 D5 AWD Kinetic, Automaat, BLIS, Adaptive Cruise control, Front en Back camera, Standkachel. 3-2012
Volvo XC90 D5 AWD Inscription MY2017
VDN
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 28.07.2020 - 22:19

DouweS40 schreef: 07.01.2023 - 19:46 Zelf ik mijn gebruikte XC90 MY2017 op 31-12-2022 op kunnen halen, ik heb ondanks dat ik niet veel rij toch voor een D5 gekozen.

Qua achterbank heb ik een dochter van 3.5 en een zoon van bijna 6 jaar in een Maxi-Cosi zitverhoger met rugleuning zitten en deze zitten met Isofix vast. Het nadeel hiervan vind ik dat ondanks de brede achterbank ze toch relatief ver naar het midden staan.
De middelste zitplaats is daardoor vrij smal en ik heb daar geen ingebouwde verhoger. Een standaard verhoger past er niet tussen en ik heb er nu een gevonden die wel past en die is slechts 33 cm breed.

Daarnaast kan ik uiteraard nog twee kinderen op de 3e zitrij plaatsen, wat dat wel iets is om rekening mee te houden is de doorgang daarheen. Als je op de buitenste twee zitplaatsen een isofix stoeltje/verhoger hebt zitten dan moet je die dus eerst weghalen wil je de stoel op kunnen klappen zodat er ingestapt kan worden naar de derde zitrij.
Ik laat ze nu sporadisch door het middelste deel van de achterbank kruipen.

Hiervoor reed ik 8 jaar een XC60 I en ik kan de XC90 wel aanbevelen qua ruimte, ik ben zelf 1.93 en ik heb nog nooit zoveel ruimte achter mijn stoel gehad, de kinderen kunnen uit hun stoel stappen en op de mat staan en desgewenst naar links of rechts lopen om uit te stappen.
Daarnaast is de kofferbak met de derde zitrij plat ook gigantisch en dat had ik toen we nog de kinderwagen etc allemaal mee moesten slepen wel kunnen waarderen.

Veel succes met je overwegingen!

Edit, zie nu dat je al tot keuze gekomen bent, veel plezier met je XC90!
Jij ook gefeliciteerd. Ik heb een britax kidfix sl en een Maxi Cosi rodifix air. Ik kan de rodifix in het midden zetten (die mag ook met gordel) de Britax links, en dan de base met maxicosi rechts. Voordeel van de Britax is dat die losse riemen heeft met isofix tov van de rodifix. Daarnaast doen we denk ik toch de maxi Cosi met riem in het midden. Omdat ze 2 oudsten dan van elkaar afblijven. 😊
Gebruikersavatar
Bursting_Blue_II
2nd Gear member
Berichten: 82
Lid geworden op: 17.01.2023 - 09:54

Gouwe schreef: 03.01.2023 - 19:22 Aankoopkeuring kun je het beste bij de dealer laten doen. Zij kunnen vooral dieper in de elektronica kijken dan bijvoorbeeld ANWB of Dekra is mij ooit door de ANWB verteld.
Zonder teveel reclame te willen maken, ik heb mijn occasion V60 destijds gekocht bij Mudde Kok. Zij vonden het geen enkel probleem dat ik daarmee eerst naar mijn eigen dealer reed om die te laten keuren, terwijl dat een ritje was van 130km heen en 130km terug. Dealer gaf het groene licht na een grondige check en dus kon ik met een gerust hart tekenen. Topservice en de aankoopkeuring was in mijn herinnering tientjeswerk, de heren vonden het leuk om te doen.
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”